|
Vis resultat: Føler du deg truet av svineinfluensaen?
|
Ja
|

|
38 |
30.16% |
Nei
|

|
77 |
61.11% |
Annet
|

|
11 |
8.73% |
 |
|
28-04-2009, 09:20
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kleppe (Stavanger)
Meldinger: 5,766
|
Sv: Er du redd for svineinfluensaen?
|
|
Nei absolutt ikke.
|
|
28-04-2009, 10:04
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 7,633
|
|
|
Redd og redd.....Hyggelig er det i alle fall ikke. De som nå er døde var i utgangspunktet friske, nokså unge mennesker (20-50 år), og det er skummelt synes jeg.
I tillegg kan jo dette fort spre seg til andre land. Folk som allerede er smittet uten å vite det kan jo reise med fly og spre smitte der, så man trenger absolutt ikke reise til Mexico for å bli smittet.
Foreløpig velger jeg å ikke tenke så mye på det.
|
|
28-04-2009, 10:11
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,052
|
|
|
Jeg er litt redd...og kommer til å bli kjempe redd hvis de begynner å spre seg innad i Norge. Sånne enkelt tilfeller som kommer fra utlandet er greit. Men når det begynner å spre seg innad i landet er det noe annet.
Jeg føler jeg har dårlig immunforsvar etter all nattvåkinga og jeg er i rette alders trinnet..over 40... I det siste har jeg fått alt av forkjølelse og omgangssjuke ..og det må være pga av dårlig immunforsvar. Pleier aldri å være så mye sjuk jeg.
Derfor er jeg litt redd ja hvis det skulle spre seg utover i Norge.
28-04-2009, 10:17
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 2,350
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Abritta
Nei, jeg orker ikke være redd. Ikke ennå. jeg mistenker at media er med på å sette dette i en langt verre kategori enn det egentlig er, som så mange ganger før.
Jeg tar ting som de kommer.
|
Signerer.
|
|
|
28-04-2009, 10:18
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,764
|
|
|
Jeg er ikke direkte redd for svineinfluensaen, men jeg tenker litt på det. Det som bekymrer meg litt er min sønns nedsatte immunforsvar, han blir fort veldig syk av "lette" sykdommer.
|
|
|
28-04-2009, 10:42
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Åsane
Meldinger: 223
|
|
|
Ja jeg er redd for dette her. Skulle gjerne hatt gode tall på hvor mange som har overlevd jeg.. i stedenfor å tro at alle har dødd... Men jeg vil ikke lese om dette mer, fordi jeg er vanvittig flink til å skremme meg selv.
|
|
28-04-2009, 10:48
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 34
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tamma
Ja jeg er redd for dette her. Skulle gjerne hatt gode tall på hvor mange som har overlevd jeg.. i stedenfor å tro at alle har dødd... Men jeg vil ikke lese om dette mer, fordi jeg er vanvittig flink til å skremme meg selv.
|
Det har ikke dødd noen utenfor Mexico - alle som har fått det ellers i verden er mildt berørt. Det er vel heller ikke veldig sannsynlig at dette er mer farlig enn en vanlig influensa.
|
|
|
28-04-2009, 11:13
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,096
|
|
|
Heller litt mellom ja og annet.
Jeg er ikke redd eller føler meg skikkelig truet. Ser jo at de som er smittet i USA ikke har dødd. Men tror at dersom det virkelig kommer til norge, og spres innovr i landet, så blir jeg nok ikke å se på de største kjøpesenter etc. Litt vanskelig å sette seg helt inn i det også ennå. Kommer det skikkelig i norge OG unge friske dør av det, da kommer jeg virkelig til å hamstre og gå i hi. Men forhåpentligvis skjer ikke det...
Jeg er nok mer redd for at Isak skal kunne få det. Ser for meg at en liten baby tåler dette dårligere enn meg!
|
|
|
28-04-2009, 11:15
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,537
|
|
|
Nei jeg er ikke redd.
Strikkis, at de sier situasjonen er ute av kontroll betyr bare at det ikke lenger nytter å hindre at viruset sprer seg. Nå må det heller fokuseres på behandling. Og i Norge har vi gode muligheter for det.
|
28-04-2009, 11:41
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Eidsvåg
Meldinger: 1,275
|
|
|
Jeg er ikke direkte redd, men kjenner jo at jeg blir påvirket av det media skriver, siden vi har et lite barn å tenke på nå også. Hadde vi ikke hatt det, så hadde jeg nok ikke tenkt noe nevneverdig over det.
De to medisinene som Norge har hamstret, virker ikke mot viruset på den måten at det kurererer det. Det bare hjelper mot symptomene. Vaksinen er enda ikke produsert.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:13.
|