Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-06-2009, 17:09   #1
Supermedlem
 
edlih sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,114
MP Rating: 100% (3)
edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.
hyper Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Trenger sårt tips og forslag hva jeg skal finne på.
Skal prøve og forklare litt her først.
Jobber i barnehage som har hver sommer noe som heter sommeraktiviter.
Dette er aktiviteter som personalet skal dele på å ha som ansvar hver dag.
På sommeren går all den vanlige dagsplanen ut. (pga personal ferie og barne ferie)
Vi legger alle avdelingene sammen og skal da en felles sktivitet som skal utføres om dagen.
Alle i personalet har ansvar for to aktiviteter hver altså to dager hver.
Vi kan bake boller, gå tur til stranden, lage noe eller male osv.
Men mange aktiviteter går igjen år etter år.
Nå har jeg lyst til å komme med noe nytt.
Hva kan jeg finne på med barna min aktivitetsdag??
Jeg må vite hvordan dette skal skje, hva slags utstyr som skal brukes, hvor aktiviten skal foregå og hvor skal de andre voksne brukes.

Håper på mange forslag
__________________
Edlih mammaen til storesøster ( mars-93) og lillegutt ( jan-07)

edlih er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2009, 18:44   #2
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,623
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Vi har sommerbarnehage, der hver avdeling har ansvaret for en uke hver.
Tema for ukene er
Kunstuke: Der vi har aktivitet med mye formingsaktiviteter. Vi har malt oss selv i hel størrelse, malt svabergene ved strandkanter, brukt blåleire, ansiktsmaling osv
Vannuke: Her gjelder all vannlek. Vi lager store såpebobler, har vannkrig med kethupflasker, tryller med vannfarger, fryser ned vann i ulike former (ballonger, terninger, melkekartonger osv)
Hardhausten: Her går vi på tur og lager aktiviteter ute. Vi har laget gapahauk, hinderløype, sanseløype, vi har klatret og rappelert (krever enkelt klatreutstyr)
Matuke: Sier seg selv. Her lager vi mat av ulike slag. Ligger like mye i planlegging og handling. Vi har laget is og pølser - mat som ingen av barna hadde vært med å laget før.
Dramauke: Her lager barna en forestilling som vi viser på slutten av uka. Innimellom har vi voksne små forestillinger. Her har jeg presenter en ny handukken en gang, en dukke som vi har enda

Ikke så mye detaljplanlegging her, men jeg synes det er litt vanskelig når det er så vidt - hva liker du å gjøre?
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2009, 19:03   #3
Supermedlem
 
edlih sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,114
MP Rating: 100% (3)
edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Takk

Jeg har gjort litt forskjellig hvert år.
*Det første året hadde jeg at vi "reiste til syden", alle barna tar med badetøy, så setter vi ut plaskebasseng, vannspreder osv. Vi lager parasoll "drinker", har masse frukt (allslags frukt på spyd) danser samba og bare koser oss.
* Har laget såpe bobler
* grillet pølser på bål
* Vær ved stranda og funnet krabbe ect
* Malet på lange ark som er festet på veggen ute
* Ball leker
* Indianer dag

Men dette året hdee jeg lyst til å funnet en helt "ny"
aktivitet som var kjekk for alle
Disse har vi hatt så masse
__________________
Edlih mammaen til storesøster ( mars-93) og lillegutt ( jan-07)

edlih er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2009, 20:04   #4
VIP-Medlem
 
millact sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,648
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Prøver å tenke tilbake på hva vår gamle bhg gjorde om sommeren....

Kunstuke
Vannuke
Matuke: Laget mat på avdelingen, småpizza osv.
Idrettsuke
__________________
Jente 05
Gutt 08
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2009, 20:53   #5
Veteranmedlem
 
Ariadne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,764
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Husk at om dere skal gå på stranda, selv om det ikke er beregnet å bade så må det være en voksen men sånn "barn til vannet" kurs på jobb og det kurset på oppdatteres en gang i året for å være gyldig!
__________________
Mamma til lille M, sept. o6 med god hjelp av min kjære

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 07:57   #6
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,623
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Sitat:
Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
Husk at om dere skal gå på stranda, selv om det ikke er beregnet å bade så må det være en voksen men sånn "barn til vannet" kurs på jobb og det kurset på oppdatteres en gang i året for å være gyldig!

Mener du at dette står nedfelt i en lov?

Alle i vår barnehage har livredningskurs med dykk, for vi bader med våre barn - men jeg var ikke klar iver at det var påkrevd med kurs om en bare skulle på standen.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 09:17   #7
Veteranmedlem
 
Ariadne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,764
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Ja det er nedfelt i lov at en må ha kurs om en skal ha barn til vannet der det er typere enn 40 cm(?). I allefall var det det læreren sa... Men hvilken lov husker jeg ikke. Jeg nekta barnegruppa mi å dra på sommertur til vannet fordi ingen av oss hadde kurs og assistene mine ble sure lenge. Men det er mitt ansvar som ped.leder at alle barna er trygge. Det hører til saken at den andre barnegruppa dro uten kurs men det ansvaret ville ikke jeg ta.
__________________
Mamma til lille M, sept. o6 med god hjelp av min kjære

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 12:59   #8
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,623
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Sitat:
Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
Ja det er nedfelt i lov at en må ha kurs om en skal ha barn til vannet der det er typere enn 40 cm(?). I allefall var det det læreren sa... Men hvilken lov husker jeg ikke. Jeg nekta barnegruppa mi å dra på sommertur til vannet fordi ingen av oss hadde kurs og assistene mine ble sure lenge. Men det er mitt ansvar som ped.leder at alle barna er trygge. Det hører til saken at den andre barnegruppa dro uten kurs men det ansvaret ville ikke jeg ta.
Nå kupper jeg tråden her - beklager

Det er påkrevd at en må ha en vakt med livredningskurs m/dykking når en har barna med i basseng. Ellers så skal alle som jobber i barnehage ha førstehjelpskurs - utover det er det ingen krav (annent enn hva barnehagen selv lager for sine ansatt) Å ikke gå på oppdagesleseferd i fjæra pga mandlende dykkerkurs synes jeg er trist - alle barna har selvfølgelig redningsvest på seg og vi drar aldri på tur med mer enn 12 barn og minst to voksen - og barna våre tilbringer minst annen hver dag i fjæra i hele sommerhalvåret, ingen har noen gang falt under vann med hodet. Når vi er på fiske er det jo noen annet - da ramler et barn i sjøen i gjennomsnitt en gang i måneden. Da fisker vi dem bare opp igjen
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 13:05   #9
Veteranmedlem
 
Ariadne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,764
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Læreren vi hadde på bet livredningskurset sa det gjaldt alt vann dypere enn 40 cm(?), ute som inne. Jeg har dessverre ikke fornyet mitt da.
__________________
Mamma til lille M, sept. o6 med god hjelp av min kjære

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2009, 13:50   #10
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,623
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Haster!!!! trenger hjelp med sommeraktiviteter i barnehagen

Sitat:
Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
Læreren vi hadde på bet livredningskurset sa det gjaldt alt vann dypere enn 40 cm(?), ute som inne. Jeg har dessverre ikke fornyet mitt da.
Det er forskjell på om en er i en badesituasjone eller er på tur i kanten av en strand.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
aktiviteter, barnehage, sommer


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:15.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com