Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-06-2009, 01:28   #1
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 9,022
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva defineres som Nord-Troms?

Noen som vet?

Lånekassen har jo slik at man får redusert studielånet om man bor i Nord-Troms eller Finnmark, og det er jo litt interessant.

Men regnes Bardufoss eller Tromsø som Nord-Troms?

Og noen som vet hvordan det er å få seg jobb i barnehage (førskolelærer) i disse fylkene?
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 02:01   #2
Medlem
 
wildthing sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 279
MP Rating: 0% (0)
wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.wildthing har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

Karlsøy, Lyngen, Storfjord, Kåfjord , Skjervøy, Nordreisa og Kvænangen er kommunene i Troms hvor man har gunstigere skatter og avgifter (sone 5). Fra Karlsøy er det en relativt kort kjøretur til Tromsø sentrum (45 min +/-). Det er en del som bor der og jobber i Tromsø. (Da antar jeg de nyter godt av "Nord-Troms godene") Boligprisene er nok også relativt lave (betraktelig lavere enn i Tromsø) i Karlsøy og de andre "Nord-Troms" kommunene.

Hva arbeidsmarkedet angår vet jeg ikke, men vil tro det er uproblematisk å få seg jobb som førskolelærer i Troms og Finnmark.
__________________
wildthing og minsten jan-06

Sist endret av wildthing; 07-06-2009 kl 02:03.
wildthing er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 10:19   #3
Medlem
 
Cider sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 137
MP Rating: 0% (0)
Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.Cider er fantastisk mot andre.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

Bardufoss og Tromsø er ikke i nord-troms. Vet desverre ikke noe om hvordan det er med førskolelærerstillinger der.
__________________
Cider og ungene
Cider er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 12:27   #4
VIP-Medlem
 
maylen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 5,352
MP Rating: 0% (0)
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

I Finnmark er det mange steder de skriker etter faglært personale.

Send søknader du.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 17:33   #5
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 9,022
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

Interessant. Ville helst til Bardufoss jeg da.

Å bo litt nord for Tromsø er jo heller ingen dum idé egnentlig. Men vil gjerne bo sånn at jeg klarer meg uten bil da
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 17:34   #6
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 9,022
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

Interessant. Ville helst til Bardufoss jeg da.

Å bo litt nord for Tromsø er jo heller ingen dum idé egnentlig. Men vil gjerne bo sånn at jeg klarer meg uten bil da
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 18:50   #7
Seniormedlem
 
Sølva sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,517
MP Rating: 100% (2)
Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

Har du barn blir det nok tungvindt å klare seg helt uten bil.
Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 20:15   #8
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 9,022
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

Har ikke barn, så det er ikke noe problem. Kommer nok ikke til ha det når jeg eventuelt flytter nordover heller.

Kommer det barn har jeg forhåpentligvis en mann med bil
__________________
Min blogg

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 21:49   #9
Supermedlem
 
Connecta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,369
MP Rating: 0% (0)
Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.Connecta har en strålende fremtid.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

Flytter du til Hansnes i Karlsøy kommune klarer du deg fint uten bil, der er det skole, barnehage, butikker, bank, post, lege og slikt i gangavstand, og bussforbindelse til tromsø, rundt en time unna. Det er jobber ledig i barnehage og skole der ute nå om du ser på linken under.

Ledige stillinger - Karlsøy kommune

Jeg ser det er bare assistentstillinger der nå, men jeg mener det er en del konstituerte ped ledere og så vidt jeg vet må slike stillinger lyses ut årlig for å prøve å få tak i folk med utdanning.
__________________
Utdatert og langt fra nybakt...

Mamma til to herlige unger,

Storebror april 02 og lillesøster juni 05
Connecta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 15:22   #10
Æresmedlem - Moderator
 
LindaSD sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 17,392
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva defineres som Nord-Troms?

Trodde du ville sørover Isa, da det var så mye vind og annet "vær" i Trondheim..?
__________________
Linda med 2004
(Scrappingen min)

LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:48.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com