Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-05-2005, 12:48   #11
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: For å gå forholdsvis rask ned i vekt

Sitat:
Opprinnelig postet av Solregn
Jeg gikk ned 16 kilo på 4 mnd, ved å spise MASSE sunn mat og gå litt turer...
Noen som har hørt om Grete Roede?
Signerer denne. Gått ned 9kg med GR på ca 2 mnd.

Jeg tror ikke det finnes en kjapp måte å gjøre det på annet enn å trene, spise lite og ofte, og sunt.

De kiloene som forsvinner fort kommer ofte fort tilbake og. Det kan hende du kvitter deg med mest vann og muskler også, og det er ikke bra for da forbrenner du gradvis mindre.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-05-2005, 12:59   #12
Seniormedlem

NovemberEmma sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,438
MP Rating: 0% (0)
NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.NovemberEmma har et ubeskrivelig bra rykte.

1+1=2
sunn mat+trim=flott kropp.

Det er jo egentlig ganske enkelt...det er bare det å gjøre det da hehe!
Har du visse "problemområder" som du vil stramme inn så
søk veiledning hos en pt slik at du trener mest mulig effektivt.
Ellers så gjør joggeturer underverker på kondis og man blir fortere
slank.

Lykke til!

Klem Camilla
Gammel 26-05-2005, 13:15   #13
Seniormedlem

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 2,360
Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.Synnemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Man skal ikke slanke seg fort vha såkalte vidunderkurer. Kiloer som går fort av, kommer stort sett fort på igjen, og da gjerne flere på enn av. Det å slanke seg dreier seg egentlig ikke om å spise lite for å miste masse kg, men å forandre livsstil for å bli varig slank. (De fleste ønsker jo at vektnedgangen er varig.)

Den eneste fornuftige måten å gjøre dette på, er å spise regelmessige måltider med sunn mat OG mosjonere. Helst bør man være i fysisk aktivitet minst 30 min daglig, f.eks ved rask gange. Grete Roede-opplegget kan sikkert hjelpe mange på vei (uten at jeg noensinne har forsøkt det selv), men glem alle mulige lynkurer som lover 5 kg av på 14 dager osv. Du taper masse vann og går litt ned, men fyker opp så fort du begynner med normalt kosthold igjen. Det er faktisk et viktig poeng å spise nok når man slanker seg, ellers ødelegger man forbrenningen. Små, hyppige måltider er best.

Lykke til!

Sitat:
Opprinnelig postet av Tyrimor
Synnemor, du er en vis dame!
Synnemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-05-2005, 13:24   #14
VIP-Medlem

Kristin sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 5,705
Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.

Helt enig med Synnemor!
Det er bare tull å gå ned mange kg i full fart. Du mister ikke fett på denne måten!
Gammel 26-05-2005, 16:59   #15
Supermedlem

Babyboo sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ski
Meldinger: 716
Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.

Jeg gikk ned 5 kg på to uker da jeg tok Atkins-induksjonen. Den er litt tøff og varer bare i 14 dager, før du går over til den neste av de 4 fasene. Jeg skulle bare ned 5 kg, så jeg stoppet etter de to ukene. Men du går dem fort opp igjen om du ikke passer på hva du spiser etterpå. Jeg gikk over til Grete Roede kosthold etter de to ukene og klarte å holde vekten.

Min MOBILBLOGG
Babyboo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-05-2005, 17:17   #16
Tidligere bruker
Gjest

Skal man slanke seg så gjelder det å finne en metode man kan leve med.
Man kan jo selvfølgelig ta en hurtig metode og gå ned raskt i løpet av en periode,men så fort man går over til normal mat igjen.. Så er kiloene raskt på plass igjen.

Så derfor er det jo faktisk bedre å legge om livstilen i stedet og ta det litt etter litt. Om man MÅ raskt ned i vekt så burde man jo egentlig tenkt på dette tidligere. Det er sjeldent lønnsomt å velge raskeste vei ned i vekt. Og de færreste klarer å holde vekta stabil når man til slutt er fornøyd om man hurtigslanker seg.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-05-2005, 19:24   #17
Veteranmedlem

@nne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,119
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.

Har et stort tips: Grete Roede!!! Gått ned 30 kilo med hjelp av det opplegget, og anbefaler det virkelig! Masse sunn og god mat, og trim, gjør underverker!!

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-05-2005, 19:50   #18
Uregistrert
Gjest

Hvis du ønsker å gå varig ned i vekt, er sunt kosthold og trim den eneste løsningen...

Dersom du trenger å kjapt ned 4-5 kilo til en spesiell anledning, f.eks., kan du prøve deg på grapefruktkuren. Jeg hadde krise noen uker før bryllupet mitt, da det viste seg at kjolen som satt som et skudd tre måneder tidligere, nå så ut som den var limt på. Ikke lekkert! Brukte grapefruktkuren i 12 dager, tror jeg det var, og kjolen satt perfekt! Så hører det med til historien at de 4-5 kiloene jeg gikk ned, kom raskt på de første ukene etterpå, + 3-4 til... Så altså; slike kurer fungerer kun veldig kortsiktig! Garantert!
Gammel 27-05-2005, 11:19   #19
Supermedlem

leona sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Kong Valemons land
Meldinger: 747
leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.leona er som en lysfontene.

Jeg har gått på et nytt opplegg på et treningsstudio, der jeg har lært masse om kosthold. For å få en "kick-start" så har vi alle spist protein-blandinger i tre uker, 6 måltid med tre timers mellomrom. Har gått ned ca 10 kg på de tre ukene. Det som skjer når kroppen kun får tilført proteiner, er at sukkerlagrene tømmes og forbrenningsprosessen i fettcellene settes i gang. Nå har jeg begynt å bytte ut noen av måltidene med rein protein-mat (egg, ost, kjøtt fisk osv) for at denne forbrenningsprosessen skal holde seg oppe. Begynner også å trene for å stramme opp etterhvert ganske så slapp hud.

Skal man gå ned og bli der kan man ikke bare ta en fjortendager kur for så å begynne med "vanlig" mat igjen. Man må endre kostvanene fullstendig. En sånn kur på proteiner har absolutt noe for seg, men hvis jeg nå hadde hoppet av helt og fylt i meg potetgull og pasta ++ hadde nok vekta gått tilbake til start igjen. Men denne gang har jeg tenkt å gå ned og bli der, det skal trenes og jeg skal spise riktig.

Har lært en pussig ting på kurset: Hold dere unna lett-mat! Det står at det kanskje inneholder lite fett, men har tilgjengjeld masse sukker og stivelse i seg, masse kunstige tilsetningmidler som er mye mer ille for kroppen enn naturlig fett. Har blitt flinkere til å lese på innholdsfortegnelsen på mat i det siste, og jeg er overrasket over hvor mye mat som er tilsatt sukker! Tilogmed pølser og kjøttpålegg. Jeg tror at det med økt kunnskap om mat og næringsinnhold vil en lettere kunne nå målet om å leve et lettere liv.
Gammel 27-05-2005, 11:49   #20
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av leona
Jeg har gått på et nytt opplegg på et treningsstudio, der jeg har lært masse om kosthold. For å få en "kick-start" så har vi alle spist protein-blandinger i tre uker, 6 måltid med tre timers mellomrom. Har gått ned ca 10 kg på de tre ukene. Det som skjer når kroppen kun får tilført proteiner, er at sukkerlagrene tømmes og forbrenningsprosessen i fettcellene settes i gang. Nå har jeg begynt å bytte ut noen av måltidene med rein protein-mat (egg, ost, kjøtt fisk osv) for at denne forbrenningsprosessen skal holde seg oppe. Begynner også å trene for å stramme opp etterhvert ganske så slapp hud.

Skal man gå ned og bli der kan man ikke bare ta en fjortendager kur for så å begynne med "vanlig" mat igjen. Man må endre kostvanene fullstendig. En sånn kur på proteiner har absolutt noe for seg, men hvis jeg nå hadde hoppet av helt og fylt i meg potetgull og pasta ++ hadde nok vekta gått tilbake til start igjen. Men denne gang har jeg tenkt å gå ned og bli der, det skal trenes og jeg skal spise riktig.

Har lært en pussig ting på kurset: Hold dere unna lett-mat! Det står at det kanskje inneholder lite fett, men har tilgjengjeld masse sukker og stivelse i seg, masse kunstige tilsetningmidler som er mye mer ille for kroppen enn naturlig fett. Har blitt flinkere til å lese på innholdsfortegnelsen på mat i det siste, og jeg er overrasket over hvor mye mat som er tilsatt sukker! Tilogmed pølser og kjøttpålegg. Jeg tror at det med økt kunnskap om mat og næringsinnhold vil en lettere kunne nå målet om å leve et lettere liv.
hva heter kuren, og hvor får man kjøpt den?
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:59.