|
 |
|
13-11-2004, 07:02
|
|
Gjest
|
Kronisk underlivskløe, noen?
Jeg har i en lang periode nå vært plaget med kløe i underlivet. Har vært hos legen og det er ikke herpes eller noen slike sykdommer.
Det starter helt øverst, der sprekken på musa begynner, og så kan hele området, øverst på de ytre kjønnsleppene bli røde og kløende.
Det komme og går. I perioder er jeg helt bra, men så blusser det liksom opp igjen. Kan våkne på natta av at jeg holder påå klø meg i hjel. Og jo mer jeg klør, jo verre blir det!!!
Blir gaaaaal snart!!!
Er det flere som plages med slikt?
|
|
|
13-11-2004, 09:32
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
|
Sv: Kronisk underlivskløe, noen?
Det er ikke soppinfeksjon du har fått da? Har du prøvd å smøre med Canesten og sett om det hjelper?
Bruk bare underlivsvask, som Lactacyd eller Asan, og ikke såpe når du vasker deg kanskje det vil hjelpe også.
Jeg har hatt masse soppinfeksjoner i mitt liv, så jeg vet at du sliter, det er utrolig plagsomt med slik kløe.
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
|
|
|
13-11-2004, 18:20
|
|
Gjest
|
Ja, legen min ga meg en salve på resept som heter Pevisone. Den er både mot sopp og kløe. Den hjelper på en måte ja, men det kommer ALLTID tilbake igjen.
Er dette noe jeg må lære meg å leve med?
|
|
|
13-11-2004, 18:43
|
|
Veteranmedlem
Meldinger: 4,967
|
Mange er plaget med stadig tilbakevendende kløe.
Det du kan gjøre for å forebygge evnt kløe eller sopp er at når menstruasjonen er over så bruker du vaginalkapsler Vivag som inneholder melkesyre som skal gjennopprette bakteriebalansen i underlivet.
Noen er også plaget etter samleie.
Husk også at mye søtt ikke er bra
Jeg har heldigvis ikke vært plaget men hadde "kløe" en gang etter en sydentur. Da fortalte legen meg at ved å ligge i våt bikini/badedrakt så kan det lett komme bakterier til. Ved å bruke disse kapslene så ble jeg bra.
Sist endret av Nelle; 13-11-2004 kl 18:46.
|
|
|
13-11-2004, 22:07
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,338
|
Et sunnt kosthold kan kanskje hjelpe. Usunn kost er ofte roten til mye skit. Lite søtt og ikke gjærprodukter, og mye vann for å skylle igjennom systemet. Kanskje har du sopp, eller kanskje har du en kjønnssykdom som ikke vises ennå. Enkelte kjønnssykdommer kan gi symptomer lenge før de kan sees med det blotte øyet.
|
|
|
13-11-2004, 22:44
|
|
Gjest
|
Nei, legen har utelukket kjønnsykdommer. Jeg er samboer på fjerde året, og ingen av oss har noen andre (og det VET jeg  ). Ble jo testa for alt mulig når jeg ble gravid uansett.
Dette er ikke i selve skjeden altså. Så vaginalkapsler er nok ikke noe hjelp her. Det er helt øverst der musa begynner på en måte. Akkurat i øverste sprekken, og så videre nedover i hårene. Det klør kun der det er hår. Flatlus er det heller ikke.
Kanskje jeg bare rett og slett blir for klam der innimellom? Eller kanskje musa har blitt for tykk og det oppstår gninsinger?
Nei, dette ble nesten litt komisk..
Man kan jo for såvidt få sopp overalt i underlivet, men jeg bare lurer på om dette er noe jeg må leve med...
Hmm..skal til legen igjen om noen dager pga noe annet, får høre med henne da.
Takk uansett.
|
|
|
14-11-2004, 03:22
|
|
Æresmedlem
Meldinger: 32,555
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Lei..
Man kan jo for såvidt få sopp overalt i underlivet, men jeg bare lurer på om dette er noe jeg må leve med...
Hmm..skal til legen igjen om noen dager pga noe annet, får høre med henne da.
|
Dette er garantert ikke noe du må leve med. Stakkars deg, det skal da ikke være sånn.
Snakk med legen din og ikke gi deg før dere finner noen svar! Bruker du truseinnlegg? For noen kan det bli for innestengt og klamt for eksempel. Trusene bør helst være i rein bomull for syntetiske stoffer kan gjøre at det blir innestengt. Det er sikkert noe som kan rettes på.
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
|
|
|
14-11-2004, 03:25
|
|
Gjest
|
Bakteriell Vaginose, tror jeg. Jeg har hatt de samme problemene som du beskriver. Har utelukket sopp og har hatt utallige soppkurer. Kommer alltid igjen. Først når jeg fikk behandling for BV ga det seg.
|
|
|
14-11-2004, 03:35
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,119
|
Bruker du P-piller eller noe annet med østrogen??!
Det er ikke så veldig kjent blant leger, men underlivskløe er ikke en helt uvanlig bivirkning av østrogen. Jeg hadde det selv en periode og holdt på å bli gal. Legen jeg hadde den gangen fant ikke noe galt og bare avfeide meg. Jeg ble så desperat at jeg droppet pillene og da ble jeg kvitt det. Begynte med Marvelon noe senere og hadde av en eller annen merkelig grunn ingen problemer med den. Men da jeg gikk over til en sånn trefasepille igjen, så kom problemet tilbake. Så nå er det spiral her i gården!!!
Den nye legen min kjente ikke til denne bivirkningen heller, overrasket over det, for hun vet nesten alt, men på apoteket fikk jeg bekreftet at jeg ikke var gal, en apoteker sa at det var en ganske kjent bivirkning av østrogen, etter det hun visste.
Får håpe det er dette eller at du finner ut hva det er så du kan bli kvitt det. Vet av egen erfaring at det er et sant helvete!!!!
|
|
|
14-11-2004, 10:38
|
|
Gjest
|
Når noen sliter med gjenntatte soppinnnfeksjoner, kan ofte årsaken være at man har candida (en slags soppinnfeksjon ellers i kroppen).
Og når man da blir kvitt den ved hjelp av diett eller noen spesielle tabletter så er problemet løst.
Lykketil.
|
|
|
 |
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:29.
|