Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-02-2009, 17:19   #11
Supermedlem
 
chickpea sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 1,221
MP Rating: 100% (2)
chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Ser ikke helt problemet her jeg... Er det ikke bare å ringe og spørre da?
Vi gjør det ofte. Sier f.eks "Hei, passer det at x blir med dere hjem i morgen"
Ikke værre enn det
__________________
chickpea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 17:26   #12
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,807
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Her er problemet omvendt. Fireåringen inviteres hjem til andre stadig vekk, og vi inviterer tilbake alt vi kan, men helt uten respons. Hun har bare hatt besøk av en venninne en gang, men er hos andre minst en gang i uken.

Når vi spør foreldrene direkte svarer de bare at det hadde vært hyggelig, men det passer visst aldri. Kanskje de tror vi er barnemishandlere eller noe sånt... Aner ikke hva som kan gjøres med det.

Kanskje du kan prøve å spørre foreldrene til dem hun har mest med seg hjem direkte?
__________________
Lykke kommer i mange størrelser!
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 18:44   #13
Seniormedlem
 
Karina sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,684
MP Rating: 0% (0)
Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Her har ungene ofte med seg venner hjem, men minsten er ikke så ofte med andre hjem. Det er rett og slett fordi han ikke vil. Han er litt beskjeden og må se an dagsformen før han bestemmer seg. Ofte må vi ta det på sparket for ungene kommer bort når jeg henter i barnehagen (jeg henter ofte tidlig) Da er det spørsmål om noen kan bli med hjem eller om han kan bli med andre hjem. Da ringer jeg til mammaen/pappaen og hører om det passer. Hvis ikke avtaler vi en dag på tlf. slik at ungene vet at det blir en dag i nermeste fremtid.

Hva med å sende en sms: "Hei, x har lyst å besøke y en dag etter barnehagen, passer det for dere en dag?"
__________________

16.08.08 Bryllupstråd Bilder fra den store dagen
Karina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 19:26   #14
VIP-Medlem
 
[Mon|] sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,924
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Eldste har en kompis på skolen som han er hos både titt og ofte. Både fordi faren hans ringer og hører om eldste kan komme dit, men vi har også ringt å spørt om eldste kan komme dit. Og det går begge veger.
Vi har fått beskjed av faren til kompisen at hvis det er en dag vi ikke får hentet eldste før SFO stenger (feks vi må på personalmøte eller noe sånt) så skal vi bare ringe til han, så tar han med seg eldste hjem (avtales som regel dagen i forvegen så vi får satt igjen bilsete osv på SFO), som han sier "ingen problem, ingen problem


Syns det er helt greit jeg å både ringe for å høre om eldste kan bli med kompisen hjem og at faren ringer for å høre om kompisen kan bli med hjem hit.


Send en mld til foreldrene til vennene til barnet ditt og hør, det verste du kan få til svar er jo at det ikke passer.
__________________
04
02
[Mon|] er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 20:31   #15
Medlem
 
Rani sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 400
MP Rating: 0% (0)
Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Jeg har egentlig aldri invitert med noen unger hjem, hun gjør det selv og så så bare informerer hun meg om det etterpå. Går stort sett i orden, sender da sms til mammaen(e) det gjelder.

For å være helt ærlig så er jeg ikke suuuperhappy for å ha med andre hjem så ofte, og det er det flere grunner til; vi har en utrolig slitsom ettåring, jeg er mye alene med ungene og har vanvittitg mye å gjøre i forbindelse med et krevende studie, og jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg i perioder er mye dårlig. Det kan jo være slike grunner som gjør at de kanskje ikke blir så ofte invitert?

Ellers er det jo bare å spørre.
__________________
Rani, storesøster 04 og lillebror 07
Rani er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 20:38   #16
Seniormedlem
 
Kiara_pus sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,838
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Sitat:
Opprinnelig postet av TobiMum Vis post
Jeg vet ikke om det er så vanlig at barna blir med hjem til hverandre i bhg til guttungen, men han spør innimellom. Han har ikke hatt med seg noen hjem enda selvom jeg er hjemmeværende for tida. Jeg skulle gjerne latt ha ha med seg venner hjem, men jeg orker ikke. Jeg har mer enn nok med de to ungene jeg har når ettermiddagen kommer.
Synes du skulle prøve. Vi har faktisk opplevd det å ha venner med hjem mer som avlastning enn belastning. Da leker de fint og maser mindre.Det eneste er å lage middag til en ekstra.
__________________

Velkommen til bloggen min
Kiara_pus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 20:57   #17
Supermedlem
 
cala sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,313
MP Rating: 0% (0)
cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.cala har en strålende fremtid.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Syns du skal bare spørre slik mange her har foreslått. Kan jo tenkes at de andre foreldrene tenker at du helst vil ha ungene hjemme eller noe i den duren siden du aldri spør.
__________________
Mamma til storesøster (3. mars 04) og lillebror (3. august 08)
cala er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 21:14   #18
Supermedlem
 
Fantastica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Sør for Bodø
Meldinger: 890
MP Rating: 0% (0)
Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.Fantastica har en strålende fremtid.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Her er barna ofte med andre hjem etter skole og barnehage.
Hvis en av barna har lyst til å dra på besøk til noen etter skole barnehage, ringer jeg eller sender sms og spør om det passer. Det gjør de andre foreldrene tilbake, så det er ganske naturlig her.
Har faktisk ikke tenkt over det...
Fantastica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 21:43   #19
HI her
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Takk for mange ok svar.

Ser at dere mener at det bare er å spørre. Det var jo det jeg egentlig ville høre og.
Trengte vel bare å høre at det ikke er uvanlig å gjøre det.
Jeg er vel litt sjenert, og synes det er litt vanskelig å spørre. Jeg har gjort det noen få ganger, men jeg liker det ikke så godt.

Men jeg undrer meg jo litt over at det skal være så vanskelig å spørre om barna mine vil komme. I det ene tilfellet har vennen til gutten min en nabogutt han er mye sammen med, så mora tenker vel ikke så mye på å få noen andre dit.

Jeg skjønner dere som sier at dere har det for travelt til å ha barn på besøk. Det føler jeg også av og til, men finner som regel en dag som passer. Og det kan være mer avlastende enn belastende som en sa.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 21:50   #20
Medlem
 
Korse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 100
MP Rating: 0% (0)
Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.Korse er som en lysfontene.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Jeg lurer på en liten ting: Dere som tar med barna hjem sånn på sparket; bor dere i gåavstand fra skolen/barnehagen?

Jeg kunne godt ha hatt med barnas venner hjem mye oftere men jeg har jo ikke et ekstra bilsete i bilen. Hvordan gjør dere dette?
__________________
Klem fra Korse
Korse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:17.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com