Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-02-2009, 22:08   #21
VIP-Medlem

[Mon|] sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,926
MP Rating: 0% (0)
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Om å bli med hverandre hjem (barna)

Sitat:
Opprinnelig postet av Korse Vis post
Jeg lurer på en liten ting: Dere som tar med barna hjem sånn på sparket; bor dere i gåavstand fra skolen/barnehagen?

Jeg kunne godt ha hatt med barnas venner hjem mye oftere men jeg har jo ikke et ekstra bilsete i bilen. Hvordan gjør dere dette?

Vi tar det ikke på sparket, samme dagen.. men vi avtaler senest kvelden i forvegen at xx skal være med yy hjem også setter vi igjen bilsete på SFO når vi leverer om morgenen.
Gammel 13-02-2009, 22:54   #22
Supermedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,205
Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.

Jeg synes nok som deg at det er lettere å innvitere med hjem enn å invitere min sønn hjem til venner. Teller ikke annenhver gang, men hadde nok også reagert hvis han aldri hadde blitt invitert tilbake. Om ikke annet at foreldrene hadde kommentert det når dere pratet sammen i bhg., altså at nå hadde jo barnet deres vært med hjemme hos dere, og i alle fall kommentert at de hadde tengt på det. Men folk er jo forskjellig.

Men hvis noen hadde vært med mye hjem hit og aldri motsatt, så hadde jeg følt meg friere til å sende en sms / ringe for å spørre om mitt barn kunne komme på besøk.
Gammel 13-02-2009, 22:57   #23
Medlem

Rani sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 400
Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.Rani har en strålende fremtid.

Sitat:
Jeg lurer på en liten ting: Dere som tar med barna hjem sånn på sparket; bor dere i gåavstand fra skolen/barnehagen?

Jeg kunne godt ha hatt med barnas venner hjem mye oftere men jeg har jo ikke et ekstra bilsete i bilen. Hvordan gjør dere dette?
Vi bor 100 meter fra bhg så vi går. Samme med de to beste venninnene hennes, begge bor 50-100 meter fra oss.

I den forrige bhg hadde vi aldri med noen hjem, for da måtte vi kjøre. Men hun var med noen hjem innimellom som bodde i gangavstand. Tror ikke jeg hadde likt så godt om hun måtte kjøre med noen andre....
Gammel 13-02-2009, 23:32   #24
Supermedlem

Erika sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 764
Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kathinka Vis post
Her har vi fått telefonlister både i b.hagen og for klassen.
Jeg liker heller ikke å spørre sånn direkte, men når jeg har mobnr så synes jeg det går greit å sende en sms der jeg sier at gutten min gjerne vil på besøk til xxx, og om de tror det kan la seg gjøre. Og det gjør det som regel
Signerer! Synes det er veldig greit å sende mms, og jeg har inntrykk av at mange andre også synes det! Jeg er også en person som ikke liker å spørre om den og den kan komme, eller om mine barn kan komme til dem. Er nok litt sjenert der, og er redd jeg skal være til "bry", men når andre kommer til oss og spør, så synes jeg det er kjempeflott!
Gammel 13-02-2009, 23:35   #25
Supermedlem

Erika sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 764
Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kiara_pus Vis post
Vi har faktisk opplevd det å ha venner med hjem mer som avlastning enn belastning. Da leker de fint og maser mindre.
Dette er jeg helt enig i!!! Gutten vår er mye greiere å ha med å gjøre, hvis han har noen å være med om ettermiddagen. Ettermiddagen er ofte en tid han kan være trøtt og grinete med oss, og krever mer enn ellers.
Gammel 13-02-2009, 23:54   #26
Medlem

Snuppa83 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 217
Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.

Eldstemann her i huset (5,5 år) har nå de siste månedene begynt med dette i barnehagen hvor han går. Han har ett par kamerater der som han leker veldig mye med, men som bor i kjøreavstand fra oss. Enten er dem med hverandre hjem fra barnehagen av og til, ellers ringes eller skrives vi foreldre og hører om det passer at guttene kan leke sammen hos den ene eller den andre.
Synes det er veldig koselig, jeg

Kjenner ikke foreldrene veldig godt, men har ikke problemer med å sende en melding eller ringe og høre om storebror kan komme bort en tur dersom storebror har lyst. Foreldrene til kameratene gjør jo det samme til oss også

2003 Knip Knip Knip Kniiiip
Snuppa83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2009, 00:57   #27
Supermedlem

ChiChi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 571
ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.

min er jo bare 3 og et halvt, men vi blir aldri spurt om han kan komme til noen...
jeg spør heller ikke fordi ingen av foreldrene ser ut til å ville snakke.... alle er så opptatt, henter/levere bare ungen, orker knapt et hei....
så da "tør" jg ikke spørre jeg heller... selv om jeg tror at han ikke ville dratt med en "fremmed".

ang aldri å bli invitert tilbake, kanskje foreldrene sliter med noe på privatbasis? at det å skulle ha enda et barn i huset virker stressende?
og selv om man er hjemmeværende, så kan man være opptatt da

Aug, 2005

"Strength of my life" 2007

25.07.2009

ChiChi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2009, 01:06   #28
Seniormedlem

Lita sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,642
MP Rating: 100% (1)
Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.

Hos oss går det begge veier. Heldigvis må jeg si
Storebror hadde en venn i bhg som var hos oss flere ganger. Men ble ikke spurt om å komme til han. (Vi måtte levere gutten også, siden de ikke hadde bil) Jeg ga opp, syntes det ble feil
Jeg har et exstra sete i bilen. (Dvs 2 seter med rygg og 1 pute) Det er ca 150 m hjem fra bhg.
(Har aldri blitt spurt om å sette igjen stol når barna skal bli med noen hjem. Regner med at de ordner det, om ikke så sier de i fra)

Min erfaring med å ha med noen hjem. er at det blir rolig. Leker fint.
Gammel 14-02-2009, 08:13   #29
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,762
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Guttungen har ofte med kompiser hjem fra skolen, vi har ekstra bilsete, så det går greit. Skal han bort, stikker jeg innom med bilstol hvis det trengs, men de fleste andre bor i gangavstand til skolen.

Her er det nok slik at guttungen får mer besøk enn han reiser på besøk. Synes det er veldig greit, men det hender jeg reagerer litt slik som i forrige uke på fridagen hans. Fikk sms av en mamma om gutten hennes kunne komme til oss, noe som passet dårlig da vesla var syk, så jeg spurte om guttungen kanskje kunne komme til dem? Nei, det passet ikke, for hun skulle på jobb og mannen bort... Da følte jeg meg plutselig som barnevakt gitt...

Vesla (3,5 år) har også begynt å få besøk av venninner, og jeg er enig med andre her; jeg opplever det mer som avlastning enn belastning at ungene har med seg lekekompiser hjem, selv når de er så små. Da kan de jo faktisk leke med lekene sine et par timer, mot et par minutter til vanlig.
Gammel 14-02-2009, 19:51   #30
Supermedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,128
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.

Sitat:

Jeg har en ekstra pute liggende i bilen, så innimellom kan vi ta besøk på sparket. (vi har tre-punktsseler alle tre plassene bak i bilen)

Vi har også den greia at poden sjelden blir invitert tilbake til andre, så det er ganger jeg lurer på om han er slitsom å forholde seg til -men det kan også være at han har blitt spurt og sagt nei selv, han har litt problemer med å være fremmede steder uten mamma og pappa første gangen.

Vi har også fått telefoner eller meldinger med spørsmål om noen kan være med oss hjem, og det er bare koselig. -og absolutt avlastende når barna kan være oppe og leke, og jeg få lage middag i fred.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:53.