Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-09-2009, 17:58   #21
Supermedlem

Heffalumpmamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: ved Bergen
Meldinger: 528
MP Rating: 0% (0)
Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.
Sv: Reise bort fra baby på 3 mnd

Tash: Mange mener at barnet lever i symbiose med mor til de er 3år også.

Men det er og bevist at så lenge barnet blir tatt vare på av en person som er følelsesmessig tilknyttet til det så utvikler det seg positivt. Men når barnet blir behandlet klinisk (gamle barnehjem osv) så stopper utviklingen.
Heffalumpmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2009, 18:14   #22
Supermedlem

Metemor sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 584
Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.Metemor har en strålende fremtid.

Jeg hadde ALDRI klart det, og ville ikke prøvd heller..
Men det må vell hver og en kjenne på selv, om de klarer det.
Gammel 23-09-2009, 18:48   #23
Medlem

Mamalisa sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 351
Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.Mamalisa har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Hva er en god grunn og gjør grunnen noe med hvordan barnet takler det?
Merkelig spørsmål synes jeg...

Alle klarer vel å tenke at det er forskjellige grunnlag for å være borte fra barnet sitt.?
Skal man reise bort for å gå i en begravelse så er det en mindre egoistisk grunn til å vurdere å dra fra barnet sitt kontra å dra på shoppingtur med ei venninne. For meg har årsaken til reisen og en betydning på hvordan jeg ser på saken.

Det har selvfølgelig ingen påvirkning for barnet, men man har da en mer gyldig grunn (ikke så egoistisk) til å forlate barnet og event utsette det for event savnfølelse osv.

(Noen ganger er det også et stort behov for mammaen å komme seg bort. Dette kan være godt for både mor og barn og self pappaen.)

Sist endret av Mamalisa; 23-09-2009 kl 18:50.
Mamalisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2009, 20:09   #24
Seniormedlem

Taina sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,843
Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, jeg ville satt meg selv om mine behov i aller siste rekke fram til barnet var langt større. Forskning viser at så små individer ikke greier å knytte seg til flere enn én, nemlig den som har hatt hovedansvaret hittil i livet.
Gammel 23-09-2009, 20:38   #25
Supermedlem

Heffalumpmamma sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: ved Bergen
Meldinger: 528
Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.Heffalumpmamma har en strålende fremtid.

Forskning viser også at små barn klarer å knytte seg til flere. De klarer å knytte seg til de som kommer med omsorg og mat.
Heffalumpmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2009, 20:56   #26
Supermedlem

gla'mamma sin avatar

Meldinger: 780
gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.

Jeg ser absolutt ikke noe galt med det!

Begge barna mine har sovet borte fra de var små og det ser ikke ut til at verken de eller vi har fått varige men;-)

Hvis du fullammer kan det jo bli litt kompisert å være borte så lenge, men ser ikke at du har skrevet noe om det....
gla'mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2009, 21:53   #27
Seniormedlem

Meldinger: 1,880
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.

Som flere sier, det finnes ingen fasit.

Selv var vi 2 netter borte da eldste var 3 måneder - shopping i London så noen her vil vel sette meg i kategorien egoistisk . Hun hadde det flott, jeg syntes det var grusomt å reise men det gikk fint når vi hadde kommet oss avgårde (ikke så lett å angre heller når man er avhengig av fly). Nå er vår minste 11 måneder og vi skal igjen til London, i bryllup denne gangen, og i 4 dager. Barna skal ikke være med. Jeg tror dette blir mye verre for mammaen enn forrige gang, mens ungene antakelig ikke merker at vi er borte...

Jeg fullammet forresten, pumpet for harde livet før vi dro, og melka flommet mens vi var borte... Surt å helle den ut når jeg hadde slitt så for å få nok til å dra på tur!
Gammel 23-09-2009, 23:27   #28
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 133
Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.Bertemine er fantastisk mot andre.

Du spør om det er galt å reise fra en baby på 3 mnd. Jeg kan ikke se at det er noe galt så lenge du vet at han/hun får den omsorg han/hun trenger. Det er veldig lett å kritisere andre fordi de gjør noe som jeg ikke ville ha gjort, men det er ikke dermed sagt at de gjør noe galt.
Det kan nok være du som får det tøffest, men da hjelper det godt når du vet at babyen er i gode hender.

For min del var jeg nylig i syden, en uke med vår eldste datter mens pappan var hjemme med vår 3 1/2 måneder gamle gutt. Det blir jo litt annerledes enn i ditt tilfelle siden han skulle være hos pappan sin.
Synes det var vondt dagen før og dagen vi reiste. Når jeg fikk reist av gårde gikk det helt over. Det var for meg ikke noe problem å være borte fra han. Får å være ærlig var det faktisk deilig.

Så det er jo ikke så godt å vite hvordan du vil ha det men barnet ditt vil nok ha det bra. Jeg synes du ikke skal ha dårlig samvittighet for at du reiser fra han/hun.

Litt på kanten av HI men; En som skriver her at forskning viser at små individer ikke klarer å knytte seg til flere enn en person, hva med far da? Er det bare mor som barnet knyttes til (eller far)? For min del ammer jeg ikke, far tar seg nesten like mye av lillegutt som jeg.

Sist endret av Bertemine; 24-09-2009 kl 07:52.
Bertemine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2009, 00:47   #29
Supermedlem

Monicamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Nordland
Meldinger: 842
Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.Monicamor har en strålende fremtid.

Snuppa sov hos min mor første gang da hun var 6 uker og det var herlig med barnefri og kjærestetid.
Det gikk bare bra, de storkoste seg der borte og vi storkoste oss hjemme, etter savnet var lagt seg.

Jeg syns rødprikking er teit, jeg!

Monicamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2009, 08:29   #30
Supermedlem

melody sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 902
MP Rating: 100% (1)
melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.melody har et ubeskrivelig bra rykte.

For meg er det uaktuelt å reise fra barna mine når de er så små. Veslegutt er nå 10 mnd, og jeg ville aldri reist ifra han for en natt, så for meg ville det da ha vært helt utenkelig når han var 3 mnd

melody er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:30.