Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-04-2009, 19:18   #21
Supermedlem

Februar_M@m@_2boyz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: vestfold
Meldinger: 895
MP Rating: 100% (1)
Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.Februar_M@m@_2boyz har en strålende fremtid.
Sv: Importere Babyjogger, trenger hjelp!

Sitat:
Opprinnelig postet av Kari. Vis post
I sverige koster den ca 5500,- snakket med Barnashus nå, og den har gått opp i pris hos de også. så kostet rundt en 5000,- der også, og mest sannsynlig skulle de ikke ta den inn igjen heller. Så der hadde du flaks ja! men ikke jeg...

Ville du ha kjøpt den hvis du måtte betale så mye for den også? Pga kronekursen vil den vel bli 20% billigere, så må vel ut med en ca 4500,- for bare vogna!
tja, har hatt oth og diverse vogner og dette er jo den beste så ja ville vel betalt det, jeg kjøpe den uten og ha sett eller prøvd den men angrer ikke et sekund.. utrolig god og lett vogn..

men du får den jo for den den prisen på usapakken da? hvorfor styre med det når du kan bestille den og få den hjem? hehe for samme pris også syns den var gått enormt opp i pris. kansje de er blitt etterspurte nå da..

Februar_M@m@_2boyz er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 20:11   #22
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Gjøvik
Meldinger: 43
MP Rating: 0% (0)
Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Februar_M@m@_2boyz Vis post
tja, har hatt oth og diverse vogner og dette er jo den beste så ja ville vel betalt det, jeg kjøpe den uten og ha sett eller prøvd den men angrer ikke et sekund.. utrolig god og lett vogn..

men du får den jo for den den prisen på usapakken da? hvorfor styre med det når du kan bestille den og få den hjem? hehe for samme pris også syns den var gått enormt opp i pris. kansje de er blitt etterspurte nå da..
Lurer på om jeg skal kjøpe den fra en nettbutikk i sverige som jeg fikk tips om i denne tråden. Da er den faktisk litt billigere, også er det ikke mer enn 299 svenske kroner i frakt. med kronekursen blir det ikke så værst.
bare det at jeg da må kjøpe den usett, men er ganske så sikker på at jeg vil ha denne vogna.
har sett på OTH og EW også, men de kan en ikke justere fotstøtten på, og det vil jeg kunne gjøre. pluss at det er en del andre ting som jeg liker bedre med BJ.
Gammel 29-04-2009, 20:20   #23
2ne
Supermedlem

2ne sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østfold
Meldinger: 1,299
MP Rating: 100% (12)
2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.

Husk at hvis du bestiller en vare med verdi over 200kr fra utlandet så må du betale et inntollingsgebyr (ca 200kr) og 25% moms på kjøpesummen når du henter ut varen på posten

Så da blir jo vognen ille dyr
Gammel 29-04-2009, 20:56   #24
Juniormedlem

Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.Kari. vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av 2ne Vis post
Husk at hvis du bestiller en vare med verdi over 200kr fra utlandet så må du betale et inntollingsgebyr (ca 200kr) og 25% moms på kjøpesummen når du henter ut varen på posten

Så da blir jo vognen ille dyr
Det fant jeg også ut akkurat nå!!
Gammel 29-04-2009, 21:28   #25
Veteranmedlem

Janis sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,753
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.

Ikke fortollingsgebyr på vogn. Betaler momsen, og kan få tilbake den tyske ved å oppsøke et tollkontor.
Gammel 29-04-2009, 21:28   #26
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 6
linga er en ukjent størrelse akkurat nå.

Etter å ha sniklest på alle barnevognforum etterhvert var det på tide å melde seg inn her. Jeg forelsket meg også helt i BJCE som en tilleggsvogn til Teutonia Prestige. Var lenge forelsket i MB, men ble til slutt en Elite. Jeg fikk kjøpt den brukt, og har foreløpig bare hatt en trilletur

Jeg hadde som deg lett lenge og vurdert import etter å ha ringt landet rundt. Fant da ut som du skriver at den er blitt betydelig dyrere. Men det er viktig å bemerke seg at f. eks. på uteungar.se trekker de fra svensk moms ved bestilling. Ligger da på ca 4500 SEK (Ca 3500 norske). Men så må du da betale mva ved henting på post (25%). Det som er verdt å undersøke er om du kan kjøpe den, og få tilbake svensk mva på flyplassen til Norge. Og eventuelt om du da ikke trenger å betale norsk mva siden du har handlet den i utlandet. Har ikke peiling på dette.. Skulle få en i familien til å ta med fra Stockholm, men kom ikke langt nok til å finne ut av dette ettersom jeg fikk fatt i en brukt en. Dersom dette er mulig kan det bli en overkommelig pris...

ps. Barnas hus har fremdeles bumper bar i butikk, men ikke regntrekk i Bergen i allefall. Endte opp med det doble til Phil&Teds, og prøver ut dette først..
linga er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 21:30   #27
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 6
linga er en ukjent størrelse akkurat nå.

OBS. Dette blir jo aktuelt dersom du kjøper den selv i Stockholm..
linga er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2009, 09:32   #28
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av linga Vis post
Etter å ha sniklest på alle barnevognforum etterhvert var det på tide å melde seg inn her. Jeg forelsket meg også helt i BJCE som en tilleggsvogn til Teutonia Prestige. Var lenge forelsket i MB, men ble til slutt en Elite. Jeg fikk kjøpt den brukt, og har foreløpig bare hatt en trilletur

Jeg hadde som deg lett lenge og vurdert import etter å ha ringt landet rundt. Fant da ut som du skriver at den er blitt betydelig dyrere. Men det er viktig å bemerke seg at f. eks. på uteungar.se trekker de fra svensk moms ved bestilling. Ligger da på ca 4500 SEK (Ca 3500 norske). Men så må du da betale mva ved henting på post (25%). Det som er verdt å undersøke er om du kan kjøpe den, og få tilbake svensk mva på flyplassen til Norge. Og eventuelt om du da ikke trenger å betale norsk mva siden du har handlet den i utlandet. Har ikke peiling på dette.. Skulle få en i familien til å ta med fra Stockholm, men kom ikke langt nok til å finne ut av dette ettersom jeg fikk fatt i en brukt en. Dersom dette er mulig kan det bli en overkommelig pris...

ps. Barnas hus har fremdeles bumper bar i butikk, men ikke regntrekk i Bergen i allefall. Endte opp med det doble til Phil&Teds, og prøver ut dette først..
Hmm, jeg hadde egentlig tenkt til å bare kjøpe vognene i sverige, betale full pris i svenske kroner og ta den med hjem. uten å betale noe norsk moms... er kanskje ikke lov det eller??
Gammel 01-05-2009, 16:48   #29
2ne
Supermedlem

2ne sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Østfold
Meldinger: 1,299
MP Rating: 100% (12)
2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.2ne har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kari. Vis post
Hmm, jeg hadde egentlig tenkt til å bare kjøpe vognene i sverige, betale full pris i svenske kroner og ta den med hjem. uten å betale noe norsk moms... er kanskje ikke lov det eller??
Joda det er lov, så lenge verdien på varen ikke overstiger 6000kr.

Janis: man må betale et gebyr når man handler barneutstyr, er selve tollen man slipper. Posten krever et gebyr uansett, og det er ca 200kr på en så dyr vare.

Sist endret av 2ne; 01-05-2009 kl 16:50.
2ne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-05-2009, 20:06   #30
Supermedlem

Adelheid sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Aust-Agder
Meldinger: 792
Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.Adelheid er fantastisk mot andre.

De har ett par stående på gamle renes i arendal, en rød og en blå tror jeg

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:56.