Det hele startet på kvelden den 10 mai. Syns kroppen var litt "rar", gikk å fikset alt til unga og gikk i dusjen før jeg la meg. Fant en varmeflaske som jeg hadde på magen for jeg hadde sterke menssmerter. Fikk så sovet en liten halvtime før jeg våknet med rier hvert femte min. Stod så opp og sa til gubben at jeg tror vi drar inn jeg. Hadde fått grei beskjed om å komme inn med en gang jeg kjente noe. Da jeg stod opp gikk litt av vannet.
Da vi satt i bilen kom rien med tre min mellomrom og varte i et min. MEN da vi kom inn på føden og ble lagt på ctg reg var det som noen skrudde av en bryter, alt av vondt forsvant. Etter å ligget på reg en stund ble jeg flyttet over på obsvervasjons avd. Fikk beskjed om at her skulle jeg være til det tok seg opp igjen for hjem fikk jeg ikke dra.
Det jeg burde har gjort var å sove litt mens det var stille men jeg var så giret på å bli ferdig så jeg begynte å trave rundt men det skjedde ingenting. Sente gubben hjem for å pakke overnattingsbag for dette tok sin tid. Fikk en veninne som holdt meg med selskap mens jeg venta på at gubben skulle komme tilbake.
Da kl var to begynte det å komme med fem min mellomrom igjen. Fikk en fødestue i fire tiden. Da undersøkte hun meg, hadde da BARE 2 cm åpning. Spurte så om å få drypp, jeg var såååå lei av å ikke ha nok action. Hun gikk så for å prate med legen. Da hun kom tilbake sa hun at pga jeg ikke var helt moden enda så ville de ikke sette meg på drypp men heller gi meg akupuntur en halvtime og så la det gå et par timer og se om det hjalp. Fikk så satt noen nåler her og der. Fikk så rier igjen hvert femte min som var såpass harde at jeg supte inn godt med lystgass som fra da av ble min ALLERBESTEVENN
Jm kom tilbake i åttetiden og sjekket åpningen, var det blitt tre cm tøyelige fire cm. Hun gjorde så klart dryppet, men såg at jeg var sååå sliten og bestemte at vi ventet litt med dryppet og gav meg en dose med morfin i stede så jeg kunne få slappet av og komme meg litt før vi skulle kjøre på med drypp. Da var jeg så sliten at jeg hadde satt meg på kne i sengen og hang over ryggen på sengen og supte i meg lystgass. Hun satte så morfinen i skinken min og jeg hang bare der. Fra da av var det IKKE noe avslapping, morfin hadde helt motsatt virking på meg. Riene kom tett som haggel men jeg fant en fin rytme. Stod på kne i sengen, hang over ryggen og supte i meg lystgass mens jeg stod å rugget at og fram med rompen
Fra da av har jeg miste helt tidsperspektiv. Men er blitt fortalt at jeg stod slik en stund, så kom pressriene. JM lurte på om jeg ville skifte stilling, noe jeg sa ja til så hun holdt han igjen. Men jeg ombestemte meg kjente jeg hadde ikke nok pauser mellom til å klare å finne en ny stilling så da bare kjørte vi på. Da tok det fire pressrier så var han ute, 21.39. Fikk han rett oppå ryggen, men etter en liten stund kom han snikenes mellom beina mine så jeg fikk sett han for aller første gang
Ble bare noen pyntesting men fryktet det værste siden han var en stjernkikker slik storesøster var og med henne tok det 1,5 time å lappe meg sammen.
Så det ble en styrtfødsel dette også selv om det føles som min aller lengste fødsel. Det tok bare 1 time og 10 min fra tre cm til ferdig levert