Ja da kan jeg endelig lage meg en byggetråd jeg også
Vi la ut huset vårt for salg i oktober og nå endelig er det solgt og i dag undertegnet vi salgspapirene.
Mens vi har ventet på salg av huset har vi funnet huset vi vil bygge, fått det tegnet om etter våres ønsker og funnet tomta vi vil kjøpe.
Vi har sendt inn søknad på tomten og får endelig svar 6.juni, om den tomta ikke blir vår har vi og ei alternativ tomt som passer til det samme huset vi har valgt.
Huset vi har landet på er Sintra fra Blå bolig
Blå Bolig
(fikk ikke til å kopiere over bilder)
Vi har gjort om på noe av første etasje, skal prøve å forklare hvordan.
-Vi har lukket igjen døren fra hall og inn til kjøkken, ønsker ikke å ha dør der.
-Vi har og fjernet dør fra kjøkken og inn til vaskerom, bod.
-Vi har satt inn dobbel glass skyvedør mellom stue og kjøkken, samt lagt kjøkkenet i en hestesko mot gangen. Vi har også dratt den veggen så langt ut i hallen som mulig for å få størst mulig plass på kjøkkenet. Da ser vi for oss spisegruppen på tvers i karnappet.
-Vi har rettet opp veggen som er litt skrå fra hall og inn til stue, samt at det skal være glassdør der.
-Soverommet nede er flyttet til der hvor vaskerommet, boden var og vaskerommet flyttet dit soverommet var. Siden vi fjernet døren fra kjøkkenet og inn til det rommet måtte vi korte inn litt på badet i første etg slik at vi får dør fra hallen og inn til det som blir soverommet/bod
-Oppe har vi flyttet det ene soverommet og badet slik at badet kommer i arken og vi får full takhøyde på badet. Mye lettere med tanke på plassering av innredning, dusj, badekar ol.
Ikke sikkert dere forstår, men skal prøve å forklare bedre om noe er uklart
Om alt går etter planen håper vi å få godkjent og byggemeldt huset før kommunen tar fellesferie, slik at vi kan starte med tomtearbeid så raskt som mulig. Er heldigvis lite grunnarbeid på tomta, så det arbeidet går forhåpentligvis raskt.
Vel det var litt om prosjektet vi så vidt er igang med, så håper jeg å kunne oppdatere fortløpende med bilder av tomta ol