+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: Vannavgang mens man oppholder seg i vann?

Vannavgang mens man oppholder seg i vann?

Jeg har begynt å tenke litt på dette nå som fødsel nærmer seg med noen uker. Er ganske mye i badeland om dagene og lurer på om det er noen som har opplevd at vannet har gått mens de har oppholdt seg i vann? Vil man merke det evt?

Med hun første for snart ti år siden tok de vannet på føden etter jeg kom inn med ti cm åpning. Spurte også JM på sist kontroll hvordan det evt ville kjennes eller om man i heletatt merket noe, men fikk ikke noe annet svar enn at hun aldri hadde hørt det skje så hun var usikker. Tenker jo litt på infeksjonsfaren ved å oppholde seg i badeland om vannet har gått og man ikke merker dette.

2.  
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Februarmamsen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Eidsberg
    Meldinger
    7,035

Sv: Vannavgang mens man oppholder seg i vann?

Trodde ikke man skulle være så mye i badeland den siste tiden nettopp pga bakterier osv.

Mitt vann gikk mens jeg satt på do og da kjentes det ut som et trykk og at jeg "tisset" ekstra mye

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

Hos meg gikk vannet mens jeg var i vannet. Merket ingenting før jeg reiste meg opp fra vannet.. Har opplevd to ganger at vannet har gått når jeg ikke har vært i noe vann, og da har jeg merket det VELDIG godt!
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    2,281

Re: Vannavgang mens man oppholder seg i vann?

Usikker på dette med infeksjonsfare, det anbefales jo svømming! Jeg svømte helt frem til noen dager før fødsel, JM visste det men sa ingenting om problemer med dette. Mener å ha hørt om en hinne som beskytter fosteret?

Fødte i badekar sist og da gikk vannet uten at jeg merket det. Verken JM eller jeg vet når det gikk.
    05 og 08 11

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,582

En skal ikke bade om en vet slimproppen har gått...
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

Jeg kommer nok ikke til å dra dit om jeg merker at slimproppen går, da drar jeg nok heller på føden å får dem til å sjekke status siden det var eneste grunn tegn/ grunnen til at jeg i heletatt dro på føden da vesla ble født sist.

Hadde jeg ikke insistert på å få dem til å undersøke meg fordi jeg var bekymra hadde det blitt hjemmefødsel siden lillemor ble født like etterpå, uten at jeg merket noe til åpningsfasen eller rier av noe slag før pressriene kom da de tok vannet når jeg kom inn dit.

Men merker man ikke f.eks at magen blir mindre/ mere markert kanskje pga av f.eks vannavgangen når man kommer opp OM det skulle gå? Husker ikke slik da det er så lenge siden med hun første.

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

Under min første fødsel gikk vannet i badekaret, og ingen tenkte stort over det før jeg fødte og vannavgang ikke var registrert.
    Men i etterkant kan jeg huske at det kom litt "matt vann" i vannet. Ehm, skjønner?
    Ellers vil jeg tro at du vil merke at du fortsatt vil lekke vann etter du er ferdig i bassenget.

Ellers er det bare å bade frem til vannet går. Det er så deilig og avlastende å være omgitt av vann.
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

Takk for svar!

Med andre ord så bør jeg ta hyppige pauser å gå opp av bassenget for å sjekke status, og være generelt ekstra oppmerksom mens jeg er oppi. Kan lett bli litt revet med å bli der en stund når jeg først går i bassenget, og kun opp når jeg må på toalettet innimellom.

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    12,942

Jeg hadde nok bare gått opp om jeg måtte. Men så er jeg avslappet, for mitt vann går ikke enkelt. De to gangene det har gått spontant var med nr 1 (omtrent full åpning) og nr 3 (men da før det var fødsel på gang.)

Kos deg i bassenget!
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

Seniormedlem
    Rykte
    Myria sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Skedsmo
    Meldinger
    1,585

Jeg kjente ingenting da vannet gikk, bare at vannet rant ut, så jeg hadde neppe merket noe om det hadde gått i bassenget. Derimot ville man absolutt merket det etterpå. Fostervann produseres så lenge babyen er på innsiden, så du ville merket at det rant jevnlig.
    Mamma til to vakre gutter født 01.12.08 og 08.03.11.
    Og til slutt ei skjønn lita jente 17.01.13.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Svar: 1
      Siste melding: 12-09-2007, 15:54
    2. Vannavgang
      Av Merete80 i forum Spørsmål fra SnartMammaer
      Svar: 11
      Siste melding: 15-04-2007, 19:28
    3. Vannavgang i uke 22.
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 3
      Siste melding: 16-12-2006, 19:44
    4. Vannavgang
      Av smily79 i forum Spørsmål fra SnartMammaer
      Svar: 7
      Siste melding: 30-01-2004, 14:36
    5. Noen med peiling ang maling av rom hvor baby oppholder seg?
      Av Fomlefisken i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 6
      Siste melding: 04-05-2002, 11:33

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine