Gammel 22-12-2003, 21:31   #1
_Nina_

Meldinger: n/a
Marengsen blir ikke tørr/stiv

Jeg prøvde meg på marengs oppskriften jeg fikk litt lengre ned på siden her idag, satte ovnen på 120g og stekte marengsen i 30 min, satte ovnen på 80 og der står den ennå, marengsen er seig og blir ikke stiv, skal den stå lenge på "tørk"??
Lagde muligens marengsene litt store, så neste brett (måtte jo lage to posjoner...) har jeg laget mindre og brukt sprøyte pose for å få de på bakepapiret, med den første posjonen brukte ejg bare en spiseskje..
Vel, noen som vet ca hvor lenge denne greia må stå på tørk??
Hvis jeg tar de ut, blir de bare seige da??

Tusen takk for oppskriftene forresten dere 2 som skrev ned til meg, begge er på tur inn/ut av ovnen nå

God Jul forresten
  Svar med sitering
Gammel 22-12-2003, 21:37   #2
Carmen
Supermedlem

Carmens avatar

Ble medlem: Mar 2002
Meldinger: 831
MP Rating: 0% (0)
Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.
De må nok stå en stund når du bruker så lav varme. Eller kanskje har du varmluft du kan sette på? Marengsen skal også være litt seige, men harde på utsiden
Gammel 23-12-2003, 22:18   #3
Lilith
Æresmedlem

Liliths avatar

Ble medlem: Aug 2002
Meldinger: 13.374
MP Rating: 0% (0)
Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.Lilith har en strålende fremtid.
etter et par timer (minst!) på 80 grader ble endelig marengsen stiv! det tok lang tid i ovnen, men mmmmmm for et godt resultat!

Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 03:23.