+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 8 av 8
    siz
    Gjest

Question Hormonspiral - noen erfaringer?

Er det noen som har erfaring med eller hørt noe om hvordan det er å få satt inn en hormonspiral, er dere fornøyde, evt bivirkninger etc...?

Har startet på minipillen, men vurderer å få satt inn en spiral nå snart...men mange sier det er så vondt.....

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kathinka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Meldinger
    4,299
    Selve innsettinga gikk greit, litt mensvondt der og da og et par dager etterpå.
    Mitt problem er at jeg har blødd siden jeg fikk den, det er 7 uker siden nå og jeg begynner å bli lei.
    Men jeg skal gi den noen dager til, blir det ikke bedre så får jeg den fjernet. For mens i månedsvis gidder jeg ikke...
    Kathinka og gutta

veslejenta
    Gjest
    Jeg har hat hormonspiralen siden midten av juli.
    Er kjempe godt fornøyd med den.

Tidligere blødde jeg i over 7 dager og som en foss (føltes slik ut)
    Den eneste grunnen til at jeg vet at jeg har mensen nå er at jeg kan en gang i mnd se ei lita blodstripe på toalettpapiret. Thats it

De første 3-4 mnd var alt uregelmessig fra små blødninger til større blødninger, men de to siste mnd har det stabilisert seg

Har ikke hat noen plager verken ved innsetting eller senere.

Det er heller mannen som stakk seg på tråden, ikke klipp den kort, for den blir myk med tiden ca to- tre mnd.

Så nå trenger ikke jeg å tenke mere på prevansjon før i år 2008

Dolliemor
    Gjest
    Er veldig fornøyd!!
    Hvis jeg da ser bort fra ca 5 mndr med småblødninger etter jeg satte den inn . Men - det stabiliserer seg, og jeg merker omtrent ikke at jeg har mensen .
    Har verken vondt i magen eller ryggen, som jeg pleier ved hver mens til vanlig!
    Prøvde vanlig kobberspiral etter førstemann, men det skal jeg ikke ha mer nei - makan til blødninger...

Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,668
    Jeg har hatt min hormonspiral i 2 år, og nå begynner jeg å bli lei av konstante småblødninger. Det gikk helt greit det første året, hadde mensen to ganger som varte noen timer hver gang, men siden desember 2002 så har jeg blødd ørten ganger hver mnd. et par-tre dager hver gang. Fryktelig irriterende, i tillegg til at jeg får kraftigere blødninger annenhver mnd. Jeg må gå med truseinnlegg omtrent hver dag i tilfelle jeg begynner å blø. Så nå er jeg iferd med å gå lei, men finner heller ikke ut hva jeg vil ha istedet.
    emin og ungene Storesøster nov-2001 Lillebror juli-2007 Minstemor april-2010

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kathinka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Meldinger
    4,299
    Opprinnelig melding fra emin
    Jeg har hatt min hormonspiral i 2 år, og nå begynner jeg å bli lei av konstante småblødninger. Det gikk helt greit det første året, hadde mensen to ganger som varte noen timer hver gang, men siden desember 2002 så har jeg blødd ørten ganger hver mnd. et par-tre dager hver gang. Fryktelig irriterende, i tillegg til at jeg får kraftigere blødninger annenhver mnd. Jeg må gå med truseinnlegg omtrent hver dag i tilfelle jeg begynner å blø. Så nå er jeg iferd med å gå lei, men finner heller ikke ut hva jeg vil ha istedet.
    Legger til at jeg har en venninne som hadde det som emin. Alt var flott i halvannet år, og siden da har hun vært plaget med nesten konstante småblødninger.
    Kathinka og gutta

Stine Merete
    Gjest
    Jeg er kjempefornøyd med den. Tror ikke det finnes bivirkninger på den, den skiller ut hormoner som finnes naturlig i kroppen fra før, bare i større mengder. Den er ikke vond å sette inn

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    popsinune sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    2,356

Begynner å bli lei jeg også !

Satte inn spiralen i slutten av august og blør fremdeles.
    Ikke noen stor blødning, men omtrent hele tiden. Jeg har vel 15-20 dager med sammenhengende småblødninger i mnd, og begynner å bli temmelig lei.

Dessuten har jeg også fått tilbake bekkenløsningssmerter....om det skyldes at mensen er tilbake (i såfall i form av småblødninger ) eller om det skyldes spiralen, vet jeg ikke.

Jeg skal la det gå 1 til 2 mnd til, men dersom det ikke stabiliserer seg, så åker hele spiralen ut.

Før jeg ble gravid gikk jeg på p-piller i 9 år uten problemer....

Vil ha et normalt sexliv tilbake også.....nå er det jo kun noen få dager i mnd som er tilgjengelig...arrghh !
    Popsinune
    *~*Hobbybloggen *~*
    Storesnuppa - født 9. mai 2003
    Lillesnuppa - født 5. mars 2006
    Minstesnuppa - født 15. februar 2010

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine