+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18
    Uregistrert
    Gjest

Min samboers hygiene

Uff, dette er pinlig, men jeg må bare høre hva dere synes.

Jeg er selv renslig av meg. Dusjer hver dag, og av og til to ganger for dag om jeg har trent eller vært på jobb eller lignende. Føler meg liksom ikke vel før jeg har fått tatt meg en dusj om morgenen, og vil også at min samboer skal synes at jeg tar godt vare på meg selv.

Men samboeren min dusjer ikke hver dag. Bare 2-3 ganger i uka, alt ettersom. Og han går i tette sko på jobb, så det lukter ofte "tåfis" av han. I tillegg går han i de samme klærne i lengre tid, går for sjelden til frisøren, og barberer seg for sjelden.

Da vi først ble sammen var det ikke sånn. Da dusjet han som regel hver dag, skiftet oftere klær, "pyntet" seg for meg, og tok vare på kroppen sin.

Jeg skjønner jo at det er travlere etter at vi fikk barn, og at det er vanskelig å få tid til frisør for eksempel, siden vi begge jobber, og sjelden har fri begge to samtidig. Men jeg blir litt lei meg liksom. Vil jo at han skal fortsette å ta vare på kroppen sin selv om vi ikke er nyforelska lenger....

Jeg har lyst til å ta dette opp med han, men jeg vet ikke hvordan. Vil jo ikke såre han heller... Har komt med små hint av og til, men det ser ikke ut som han skjønner det.. Dette går utover sexlivet vårt også. Jeg liker ikke å ha sex med noen som ikke har dusja på flere dager.

Uff, det høres sikkert ut som jeg har DEN ekle kjæresten da. Men han er ikke det, ingen andre som merker noe altså. Han lukter ikke vondt, bortsett fra "tåfisen" av og til.

Hva synes dere? Hvordan bør jeg gå frem dersom jeg skal ta det opp med han?

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    vicci sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    4,939

Sv: Min samboers hygiene

Hva med å ta forspillet i dusjen? Invitere han til å ta en dusj sammen med deg...
    fra vicci og gutta

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lenam. sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Nabo med Isaksen
    Meldinger
    2,398

Jeg hadde nok bare buset ut med det. Nå kjenner jeg ikke samboern din, men jeg er helt sikker på at min egen ikke hadde blitt særlig såret men heller tatt det til seg.
    Rabalder Juli 04 og Klompen Juni 06

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert
    Jeg har lyst til å ta dette opp med han, men jeg vet ikke hvordan. Vil jo ikke såre han heller... Har komt med små hint av og til, men det ser ikke ut som han skjønner det.. Dette går utover sexlivet vårt også. Jeg liker ikke å ha sex med noen som ikke har dusja på flere dager.

Hva synes dere? Hvordan bør jeg gå frem dersom jeg skal ta det opp med han?
    Jeg tror rett og slett at du må si det rett ut. Prøv å si det på en fin måte (ikke så enkelt, jeg vet). F.eks kan du vel si at du synes det er så mye bedre å ha sex med han når han er nydusja? Tipset med å lure han med deg i dusjen var også et godt tips synes jeg.
    Hinting fungerer ihvertfall veldig dårlig på gutter, det er min erfaring. Så hvis du vil ha forandring må du nesten bare kaste deg ut i det. Lykke til!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ana sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Meldinger
    611

Sitat Opprinnelig postet av vicci
    Hva med å ta forspillet i dusjen? Invitere han til å ta en dusj sammen med deg...

Med mindre du vil ha sex hver dag, så vil vel ikke dette løse problemet ditt i lengden Kan ikke tenke meg at han setter en slik invitasjon i sammeneheng med at du ikke er fornøyd med hans personlie hygiene. Menn er vel ikke så gode tankelesere Jeg ville nok ha sagt det rett ut, men på en pen måte. Spørre han hvorfor han har forandret seg mht hygienen. Jeg ville nok også ha sagt ifra om at jeg foretrakk en nydusjet mann daglig.
    Hilsen Ana og hennes to søte små

Tidligere bruker
    Gjest

Hinte kan man gjøre på sitt eget rom :Modnes ti bud:

Si det som du er, du. Det kan han hende at han mener at han har grei hygiene, og ikke kjenner selv at han lukter tåfis og promp. Og dersom du ikke er enig, må du si det til ham. Forslag: Du, det er noe jeg har grudd meg litt til å si til deg. Men jeg synes rett og slett ikke at du er renslig nok. Jeg skulle ønske at du ville dusje hver dag og vaske bena og skifte sokker når du kommer på jobb. Jeg synes det er usexy at du ikke er renslig.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    4,918

Må jo bare si det rett ut. Men å si at han må dusje hver dag er vel ikke nødvendig. Annen hver dag holder jo
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77

Er du mye god, da!

Tidl. bruker
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Madam Mim
    Hinte kan man gjøre på sitt eget rom :Modnes ti bud:

Si det som du er, du. Det kan han hende at han mener at han har grei hygiene, og ikke kjenner selv at han lukter tåfis og promp. Og dersom du ikke er enig, må du si det til ham. Forslag: Du, det er noe jeg har grudd meg litt til å si til deg. Men jeg synes rett og slett ikke at du er renslig nok. Jeg skulle ønske at du ville dusje hver dag og vaske bena og skifte sokker når du kommer på jobb. Jeg synes det er usexy at du ikke er renslig.
    Signerer.
    Samboeren min var sånn en periode, og da sa jeg det bare rett ut jeg..
    At jeg ikke tenner på ham når han ikke steller seg litt mer.
    Er nok litt pertentlig jeg, og foretrekker rene, barberte, godtduftende menn..
    Det hjalp veldig og si ifra, for da ble han klar over det.. '

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kazama sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Byen
    Meldinger
    1,582

Jeg ville sagt ifra til ham
    Man kjenner ikke alltid sin egen kroppslukt, og kanskje han bare vil bli glad for at du sier ifra til ham. Jeg vet jeg hadde satt pris på den ærligheten fra min samboer iallfall.
    okt 05 okt 07

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *Anita* sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Sørlandet:)
    Meldinger
    4,055

Si det som det er,ikke gå rundt grøten!