+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Biboee sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    634

Question Mye lettere å bli gravid når man nettopp har vært gravid?

Tja overskrifta sier vel sitt. Det er vel en "myte" om at når en nettopp har vært gravid så er det mye lettere å bli gravid igjen raskt etterpå. (Altså alt fra 1mnd etter fødsel til 1år?) Sånn med tanke på amming og mens og slikt.

Lurer igrunnen bare på om noen har erfaringer med dette om hvorvidt det stemmer?

Selv fikk jeg barn for 6 mnd siden og fikk mens tilbake etter 2 mnd da jeg ikke amma, men har ikke blitt gravid fordetom (ikke at vi har vært noe iherdige i senga heller da men)

Så damer? Er dette en myte eller er det noe sant i det også? Hva sier dere?
    Sist endret av Biboee; 10-02-2009 kl 12:06
    Lille Småen kom til verden den 01.08.08.

Lille Minsten kom til verden den 18.11.09.

Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Mye lettere å bli gravid når man nettopp har vært gravid?

Stemte her.
    Sjaua veeedlig med mellomste.
    Lille prøvde vi ikke på, men ble gravide når mellomste var 2,5 mnd.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

Tja, etter å ha strevd i over tre år med mellomste ble jeg gravid som endte i en s.a, ble gravid igjen allerede mnd etter og da gikk det bra og mellomste kom til
    Siden vi ikke tok sjansen på å rote det til med prevansjon og ikke ønsket så alt for mange år imellom og var redd vi ville streve like mye med neste barn også valgte vi å bruke "sikre" perioder og "hoppe av i svingen" metoden. Det resulterte da i en veldig positiv graviditets test og et ikke helt planlagt svangerskap når mellomste var 5 mnd Kan si vi var litt i sjokk, og ikke minst redd siden jeg hadde hatt ks og de ikke anbefalte noe nytt svangerskap det første året. Men heldigvis gikk det bra og lille ble født akkurat 13 mnd etter at mellomste kom

Så for min sin del stemmer det at man blir raskere gravid etter svangerskap, men alt dette kan jo også bare være tilfeldigheter.

Lykke til i jakten på en ny liten spire.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,488

Vi prøvde i 7 år med snuppa, ble gravide med ICSI.
    Testa positivt igjen da hun var 6 mnd, gravid på egenhånd
    Sist endret av Monen; 10-02-2009 kl 14:29
    Stolt mamma til tre;
    Jente f '08, Gutt f/d '09 og Jente f '11

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    melody sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    1,020

Vi slet med å bli gravid med førstemann, og jeg måtte på dobbel pergokur. Etter mye strev ble jeg gravid med førstemann 7 mnd etter fødselen ble jeg gravid igjen, uten at mensen hadde kommet tilbake og mens jeg ammet mye
    Så for meg stemmer det definitivt at det var lettere å bli gravid med nr 2, tett etter nr 1

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

Førstemann brukte vi nesten 2 år på å få til, mens lillesøster satt som et skudd på første forsøk. Hadde en gang på en mnd, men det holdt!!

Sikkert tilfeldig, men i mitt tilfelle stemmer det.
    2006 2008

Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.

Veteranmedlem

Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    4,603

Vi hadde vært uten prevansjon i åtte år før første fødsel. Brukte litt prevansjon etterpå, men fant ut at det sikkert bare var tull for det trengte vi nok ikke. Da ble jeg jammen gravid igjen

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Marry sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    2,846

Er det ikke noe med hormonnivåer som ikke helt har gått tilbake til normalen da? At man har endel gravid hormoner i kroppen noen mnd etter et svangerskap og at det gjør det lettere for et nytt egg å feste seg
    -04, -01, -97.

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg tror det er riktig det, Marry.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,488

Dette med hormonene har jeg også hørt. Det sies også at det er lettere å bli gravid igjen like etter en SA.
    Stolt mamma til tre;
    Jente f '08, Gutt f/d '09 og Jente f '11

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine