+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 8 av 8

Brått ble livet snudd på hodet

For litt under en uke siden ble livet mitt veldig vanskelig. Jeg fikk en diagnose på at jeg mest sansynlig har MS. Trenger svar på noen flere prøver og så skal jeg inn på MR igjen om tre mnd. Hadde det ikke vært for at jeg har en sønn på 11 mnd som jeg må ta meg av ville jeg nok tilbrakt mine dager i senga... Det som gjør vår situasjon enda vanskeligere er at jeg bor flere timer unna min familie og venner. Da jeg flyttet hit var jeg fullstendig klar over at jeg ikke har noen mulighet til å få med min samboer nærmere mitt hjemsted da han har en sønn her... Det har vært veldig tungt til tider men nå som jeg har fått en mulig diagnose er det nesten uutholdig. Jeg vil ikke flytte fra min samboer, ikke ta fra min sønn hans far eller min samboer sin sønn...
    Sist endret av catrine77; 10-03-2009 kl 06:44

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    PB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,668

Sv: Brått ble livet snudd på hodet

Åhhh Kjære deg Jeg føler med deg. Dette er en tøff diagnose å få! Håper de har tatt feil og at det ikke er det. Om det er det håper jeg du er av kandidat til å få en ny type medisin jeg har hørt litt om som gjør livskvaliteten mye bedre! Og reduserer disse atakkene. Du må spørre etter den hvis du har diagnosen.

Ikke er det lett å være så langt unna sin familie heller. Forstår veldig godt at du har det vondt nå ja! Kansje du kan reise hjem noen dager og støtte deg til familien din?

Håper de har tatt feil! Stor klem herfra
    Prinsessemamma

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emmami sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Bergen, vel
    Meldinger
    5,703

Dette var triste nyheter, skjønner godt at du er fortvilet nå. Ønsker deg bare lykke til, du skal bare se at alt kommer til å gå greiere enn du ser for deg nå.
    + = 1997 og 2005

Tusen takk for oppmuntring. Ja vi klamrer oss fast i håpet om at de tar feil... Skal på tur med familien snart så da blir det noe annet å tenke på.
    Det blir tre lange mnd å vente på svar..

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Amaya sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Texan at heart
    Meldinger
    1,671

Husk at du kan leve ett ganske normalt liv med MS, det er jo mange forskjellige grader av det. Aa faa en diagnose om kronisk sykdom er teofft, saa du vil nok trenge steotte naa. Har du en mulighet til aa ta med deg barnet ditt og reise til familien din for en periode. Kan jo vaere godt med litt ekstra stoette naa i begynnelsen

Alenemamma til Troy Des. 06

Children have never been very good at listening to their elders, but they have never failed to imitate them ~ James Baldwin

Hvordan går det med deg?
    Har du fått svar? Begynt med behandling?

Spørr fordi jeg sitter i samme situasjon selv...
    Sjøstjerne og gutta
    Storebror ble født 29. november 2004
    Lillebror d 7. august-f 8. august 2007
    Minstebror ble født 30. juli 2008
    www.kristinsunike.blogspot.com

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    becky+1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Meldinger
    1,226

Klem til deg! Skjønner det er tøft! Du er nok kanskje i den aller vanskeligste fasen akkurat nå. Er hardt å få en slik diagnose og det er på en måte en sorgprosess man må igjennom. Etterhvert så ser du nok ikke bare begrensningene, men også mulighetene. Når man vet hva det er så er det lettere å vite hva man kan gjøre med det. Har en venninne som akkurat fikk diagnosen Bechterews. Hun sa det var veldig trist med det samme, men samtidig en enorm lettelse for å endelig få svar etter mange år med plager. Nå er hun bedre enn på lenge, lenge. Skjønner du har lyst til å flytte nærmere familien din, men det er vel noe du har hatt lyst til uansett. Kanskje du kan ta med deg mini og dra dit på besøk en stund? Kanskje dere kan flytte senere en gang når barnet til mannen har blitt større. Ingen vet hva fremtiden bringer og det er ikke noe vits i å se for seg alle vanskeligheter man muligens kommer til å treffe på resten av livet. Ønsker deg masse lykke til!!!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rosin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    1,051

Det var trist å høre Skjønner at dette må være kjempe tøft for deg og familien din. Vet det ikke er lett, men prøv å ikke tenke det verste.. Ikke ta alle bekyringene på forskudd. Ikke alle blir så hardt rammet av sykdommen, kanskje kan du få gode medisiner som holder sykdommen i sjakk. Skjønner at du tenker på og bekymrer deg for at du bor så langt unna familien din, ikke så lett å bare flytte nei slik som situasjonen er, men kanskje du kan dra hjem for en periode, du har sikkert behov for å ha familien din rundt deg nå.

Ser det er en stund siden du skrev. Hvordan går det med deg nå? Sender deg mange klemmer, håper i det lengste at de nye prøvene viser at det ikke er MS!

+ Svar på diskusjon

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine