Hvor tidlig kan man merke noe, og hva slags ting har dere merket?
Hvor tidlig kan man merke noe, og hva slags ting har dere merket?
Liten blødning da det "befruktede egget" festet seg etter 1 uke...
Og i løpet av den første måneden kjente jeg at jeg hadde sure oppstøt,sikkert på grunn av hormonforandringer i kroppen..ømme bryster og litt mer sliten/trett uansett hvor mye søvn jeg hadde fått.
Stolt mamma til Alva, født 14. april 2008 og Vera, født 24. mars 2011
"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage
of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively
short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."
Ok Hehe...
Kan noen gi meg en kjapp oversikt, eventuelt link om forløpet fra befruktning til et par måneder ut i svangerskapet? Skjønner ikke det her helt. Uke 1, er det ikke egentlig mensen? Og uke 2, uka FØR eggløsning? Så befruktning skjer mellom uke 2 og tre i svangerskapet? Varer det bare 38 uker egentlig da?
Første gangen merket jeg ingen ting annet enn helt vanlig PMS-tegn.
Andre gangen begynte jeg vel å merke noe 7-8 dager etter eggløsning, bla syntes jeg det luktet rart av urin, metallsmak i munnen, ømme pupper og kansje det sikreste tegnet: bekkenløsning. Ikke uventet testet jeg svakt positivt 2-3 dager før forventet mens.
2006 2008
Når man er ung, lengter man ut.
Når man er gammel, lengter man hjem.
Tempt dipp på 8 dpo og på 12 dpo ble jeg kvalm, som varte mer eller mindre ut hele svangerskapet!
februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011
Sist jeg var gravid hadde jeg i de siste dagene før IKM: ømhet/støhetsfølelse i bryster, trøtthet, bekkenløsning, hodepine og ekstremt lav terskel for å ta til tårene.
Hei hei...jeg vet ikke helt k jeg skal skrive.
er ny her, kanskje si litt om meg...er en jente på 26 fra rogaland m samboer og en liten jente på 3 blir 4 i aug.
tok ut hspiral 30april, begynte samme dag m å prøve å bli gravid..tok test(ck) i dag viste nesten kryss ellen den ene streke var veldig svak, betyr det eg må vente en dag for å ta ny??
værker veldig mye akkurat som menssmerte har ikke peiling på k ti jeg får mens, litt øm i puppene og.
Ca 10 DPO fikk jeg veldig vondt i rygg/mage. Har aldri hatt slike smerter hverken før eller senere. Testet positivt dagen etter.
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,the courage to change the things I can,and the wisdom to know the difference.”Reinhold Niebuhr
September 2005 Mai 2010
Heidundrande bekkenløsning 6-7 dager etter dpo. Sikkert tegn!
+ = 1997 og 2005
Jeg var sååå slapp!! Og sulten. Blodsukkeret sank til bunns hvis jeg ikke spiste nesten hele tiden. Og da ble jeg kvalm...
Så var jeg kvalm i de neste 16 ukene. Og spydde og spydde.
Ja også fikk jeg dilla på innlagt sild på brødskivene mine.
(æsj tenker jeg nå, hva i alle dager, jeg liker jo ikke sild en gang)
Noen dager før jeg blir syk (forkjølet e.l.) bruker jeg å merke det på trening. Hvis jeg løper føler jeg meg bittelitt slappere, og jeg får liksom ikke nok luft.
Dette er veldig små forandringer, men de slår ikke feil i å forutsi at jeg blir syk.
Første gang jeg ble gravid gikk jeg i flere uker og ventet på den forkjølelsen som aldri kom (testet ikke før jeg var ca. 9-10 uker på vei).
I mitt andre svangerskap skjønte jeg sammenhengen da jeg opplevde det samme igjen. Men hvor tidlig dette var, det husker jeg ikke.
Storesøster - 2004
Lillebror - 2008
Endret smaksans, metallsamak i munnen og ømme bryster rett før forventet mens.
Sosiale Bokmerker