+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26

Diskusjon: Kan han ha KISS?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kiera sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Taremareby
    Meldinger
    607

Kan han ha KISS?

jeg lurer på om lillegutt kan ha KISS jeg.. Kan man ha KISS uten at han gråter ukontrollert og mye?

Han har en favoritt side, ligger bare på venstre siden
    Han har luftsmerter hver dag, men ikke så voldsomt at han strigråter hele tiden
    Han gulper veldig mye og lenge etter mating
    Han skal ha hodet lengst mulig bakover når han har luftsmerter og står liksom i bue bakover
    Han ligger noen ganger som en banan, men ikke lenge om gangen..

Noen som ble kloke av dette her?

Maiblomstene

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Stine-mor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    14,345

Sv: Kan han ha KISS?

Jeg ville tatt kontakt med en manuellterapeut og sjekket. Her finner du en. Du trenger ikke henvisning, og det koster ingenting.

Vi sjekket ut jenta vår på mandag, og hun har KISS.

Hun hadde flere symptomer, blant annet favorittside, dårlig fordøyelse, mye gulping og sikling ++, men gråt ikke noe særlig.
    06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09

Jeg tror han kan ha KISS ja, jeg ville som stine-mor sier tatt kontakt med manuell terapaut for å få det sjekket ut. Det er jo gratis, og det "verste" som kan skje er at han ikke har det. Men det er jo også en stor sjanse for at han har det, og at bare noen få behandlinger kan gjøre det bedre for ham. Masse lykke til!

Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    42

For meg så høres det ut som et typisk KISS-barn, var med min lille hos kiropraktor da kunne han se det med en gang(favoritt side, forløst med press på min mage, luftsmerter, problemer med amming ol)
    Har blitt mye bedre etter 4 behandlinger, men jeg har faktisk tenkt å prøve en osteopat også, han sover vedlig urolig og våkner mye,ser ut at han klarer ikke å finne roen stakkars. Så vi får se!
    Det skader ihvartfall ikke å prøve, ikke drøy det så lenge! sjekk!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ICSI-Lassie sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,216

Sitat Opprinnelig postet av kiera Vis post
    jeg lurer på om lillegutt kan ha KISS jeg.. Kan man ha KISS uten at han gråter ukontrollert og mye?

Han har en favoritt side, ligger bare på venstre siden
    Han har luftsmerter hver dag, men ikke så voldsomt at han strigråter hele tiden
    Han gulper veldig mye og lenge etter mating
    Han skal ha hodet lengst mulig bakover når han har luftsmerter og står liksom i bue bakover
    Han ligger noen ganger som en banan, men ikke lenge om gangen..

Noen som ble kloke av dette her?
    Høres ut som sønnen min tidligere, og han hadde KISS. (Behandles fortsatt for litt spenninger) Vi reagerte litt "sent", så han begynte å gråte en del med kolikk-tendenser etterhvert, og da reagerte vi. Da vi fikk vite om KISS-symptomene så vi jo at han hadde vært sånn lenge.
    Siden det ikke koster noe å gå til en manuellterapeut med babyen, så sjekk det opp, du!

Høres veldig ut som kiss ja.. ring å bestill en time hos manuellterapaut å få det sjekket

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kiera sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Taremareby
    Meldinger
    607

han sover vedlig urolig og våkner mye,ser ut at han klarer ikke å finne roen stakkars.
    valja: ja sånn er det her også. Han sovner liksom ikke inn om dagen, og er urolig.. I går sov han en og en halv time fordelt utover fra 08.30 til 23.00, da var han aldeles utslitt stakkar..

Men nå er jo han bare tre uker gammel, når kan jeg gå til manuellterapaut med han? Helsesøster sier jeg må ha 6 ukerskontroll på han før han kan begynne hos kiropraktor... Hva er foresten det beste av manuellterapaut og kiropraktor?

Maiblomstene

Seniormedlem
    Simba77 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,355

manuelterapautene Stine-mor linker til er spesialister innen KISS,de er også gratis.Hos kiropraktor må du betale selv og ikke alle kan KISS godt nok.
    november-05 februar-09

Jeg ville helt klart gått til manuellterapaut. Du kan jo bare ringe dit for å høre hvor tidlig du kan komme inn for behandling? Aldri hørt om det som helsesøsteren din nevner før...

Supermedlem
    kiera sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Taremareby
    Meldinger
    607

ja da har jeg vært hos helsesøster igjen, hun hentet inn fastlegen min og hun konfererte med en barnelege per telefon og de konkluderte med kolikk.
    Så jeg har da et par spørsmål.. Kan man ha kolikk og KISS eller bare det ene eller det andre?
    Legen sa at vi skulle prate om nakken hans og hodestillingen på 6 ukerskontrollen og henvise meg til kiropraktor da, men det er jo 4 uker til og jeg vil heller gå til en manuellterapaut som vet hva han driver med. (kiropraktoren her er helt talentløs og jeg stoler ikke på han med gutten min)
    Men kan man begynne å behandle en tre uker gammel baby hos manuellterapaut eller er det for tidlig?

Maiblomstene

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine