+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Diskusjon: Cipralex

  1. #1
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Cipralex

    Hva skjer når man tar disse tablettene? Sånn EGENTLIG? Hvordan påvirker de en person som tar dem? Blir du plutselig lettstemt eller? Merker du selv at du tar dem? Hva skjer når du slutter? Merker du at du slutter?
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *star* sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    starter på nytt
    Meldinger
    7,707

    Sv: Cipralex

    Har bare god erfaring med cipralex Fikk effekt av de nesten med en gang. Var ikke fullt så langt ned i kjelleren liksom.
    Vet ikke helt hva du mener om jeg merket at jeg tok den??
    Gikk greit å slutte og merket ikke det noe særlig bortsett fra at angsten kom snikende igjen, men var jo ikke derfor jeg begynte på de.
    Alene med skravlebøtta febbis 2005 og akrobaten januar 2007






  4. #3
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Taien sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

    Sv: Cipralex

    Nå har ikke jeg sluttet på dem da...men virkningen er iallefall ikke noe å utsette på. Jeg har prøvd litt forskjellig, og Cipralex er definitivt det jeg har hatt best utbytte av. Virkningen kommer gradvis (iallefall på meg) så en dag merket jeg bare at jeg ikke hadde vært så deprimert på en stund.
    Litt bivirkninger er det, men ingen flere enn at jeg har holdt ut. (det fleste går over etter kort tid.)
    Verdens beste gullgutter kom til verden 28.01.10
    M. kl. 05:49, D. kl. 05:57

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: Cipralex

    Hvilke bivirkninger fikk du, Taien?
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  6. #5
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,170
    Blogginnlegg
    62

    Sv: Cipralex

    Hei..kom gradvis til meg også. Var litt kvalm og hadde hodepine første uka. Men nå syns jeg livet er godt og leve selv om jeg har gjeld. Alle motbørene en får påvirker en mindre. Jeg valgte også og begynne på disse pga liten tålmodighet med barna mine noe som ble helt anderledes etter at jeg begynte på disse. Har ikke vært ordentlig sint på dem siden i februar så de har i hvertfall fått en ny hverdag. Så de har vært til stor nytte for meg i hvertfall. Merker diverse allergier mindre også.

  7. #6
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Taien sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

    Sv: Cipralex

    Mine bivirkninger var litt kvalme helt i begynnelsen (men det gikk veldig fort over) og så hadde jeg litt influensafølelse i kroppen som varte litt lenger...men det gikk helt greit det også. Den 'verste' bivirkningen er egentlig nattesvette. Jeg svetter mye om natten på disse tablettene, men det er SÅ verdt det!!!
    Verdens beste gullgutter kom til verden 28.01.10
    M. kl. 05:49, D. kl. 05:57

  8. #7
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Cipralex

    Hva slags allergier merker du mindre til Geysirland?

    Så dere som har prøvet disse har hatt god effekt altså?
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  9. #8
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    vicci sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    4,942

    Sv: Cipralex

    Jeg er også utrolig fornøyd med Cipralex, den har endret livet mitt! Husker ikke hvordan oppstarten var, begynner å bli en stund siden. Merker ikke noe til bivirkninger, eller så har jeg vent meg så til det at jeg ikke tenker på det mer...
    fra vicci og gutta

  10. #9
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,170
    Blogginnlegg
    62

    Sv: Cipralex

    Jeg har bjørkepollen allergi og den har blitt mer og holde ut enn i fjor. Ja jeg syns cipralex har vært supert. Var veldig skeptisk jeg og før jeg begynte. Men i det dagelige så merker man egentlig ikke så mye annet enn at man føler man får mer energi og kanskje mer lyst til å ta tak i ting som man har skjøvet foran seg før. Pluss at nå syns jeg det er moro med barn. Det må vel være første gang på 3 år at jeg virkelig syns jeg trives sammen med barna.

  11. #10
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

    Sv: Cipralex

    Da går jeg mot se andre, for jeg merket ingenting når jeg gikk på dem. Så jeg sluttet, for det var ikke vits i. Var nok ikke der problemet egentlig lå. Trengte andre ting enn en tablett.
    Split -07

  12. #11
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Cipralex

    Nøyaktig hva slags bivirkninger er det fra dem?
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  13. #12
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

    Sv: Cipralex

    Hentet fra http://www.felleskatalogen.no/

    "Bivirkninger: Bivirkninger er vanligst i 1. eller 2. behandlingsuke og avtar vanligvis i intensitet og frekvens ved fortsatt behandling. Svært vanlige (≥1/10): Gastrointestinale: Kvalme. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Diaré, forstoppelse, oppkast, munntørrhet. Hud: Økt svette. Kjønnsorganer/bryst: Menn: Ejakulasjonsforstyrrelser, impotens. Luftveier: Sinusitt, gjesping. Muskel-skjelettsystemet: Leddsmerter, muskelsmerter. Nevrologiske: Insomnia, søvnighet, svimmelhet, parestesier, tremor. Psykiske: Angst, rastløshet, unormale drømmer. Kvinner og menn: Nedsatt libido. Kvinner: Anorgasme. Stoffskifte/ernæring: Redusert appetitt, økt appetitt. Undersøkelser: Vektøkning. Øvrige: Tretthet, feber. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Gastrointestinale blødninger (inkl. rektale blødninger). Hjerte/kar: Takykardi. Hud: Urticaria, håravfall, utslett, kløe. Kjønnsorganer/bryst: Kvinner: Menstruasjonsforstyrrelser (metroragi/menoragi). Luftveier: Neseblødning. Nevrologiske: Smaksforandringer, søvnforstyrrelser, synkope. Psykiske: Bruksisme (skjære tenner), agitasjon, nervøsitet, panikkanfall, forvirring. Undersøkelser: Redusert vekt. Øre: Tinnitus. Øye: Mydriasis, synsforstyrrelser. Øvrige: Ødem. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Hjerte/kar: Bradykardi. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon. Nevrologiske: Serotoninergt syndrom. Psykiske: Aggresjon, depersonalisering, hallusinasjoner. Ukjent: Blod/lymfe: Trombocytopeni. Endokrine: Upassende ADH sekresjon. Hjerte/kar: Ortostatisk hypotensjon. Hud: Bloduttredelse, angioødem. Kjønnsorganer/bryst: Galaktore. Menn: Priapisme. Lever/galle: Hepatitt. Nevrologiske: Dyskinesi, bevegelsesforstyrrelser, kramper. Nyre/urinveier: Urinretensjon. Psykiske: Mani, selvmordstanker, selvmordsrelatert atferd. Stoffskifte/ernæring: Hyponatremi. Undersøkelser: Unormale leverfunksjonstester. Tilfeller av selvmordstanker og selvmordsrelatert atferd har vært rapportert i forbindelse med Cipralex-behandling eller like etter behandlingsstopp. Psykomotorisk uro/akatisi og anoreksi er sett. Tilfeller av QT-forlengelse er rapportert etter markedsføring. Kausal årsakssammenheng er ikke sett. Seponeringssymptomer, særlig ved brå avslutning av behandlingen. Svimmelhet, sanseforstyrrelser (inkl. parestesier og følelse av elektrisk støt), søvnforstyrrelser (inkl. søvnløshet og livlige drømmer), agitasjon eller angst, kvalme og/eller oppkast, tremor, forvirring, svetting, hodepine, diaré, hjertebank, svingende sinnsstemning, irritabilitet og synsforstyrrelser er de mest vanlig rapporterte reaksjonene. Symptomene er vanligvis milde til moderate og forsvinner av seg selv, men kan hos noen være alvorlige og vare lenger. Det anbefales å redusere dosen gradvis når behandling med escitalopram ikke lenger er påkrevd."
    Split -07

  14. #13
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Cipralex

    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  15. #14
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

    Sv: Cipralex

    Litt skremmende at selvmord faktisk er en bivirkning.
    Split -07

  16. #15
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *star* sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    starter på nytt
    Meldinger
    7,707

    Sv: Cipralex

    Eneste bivirkningen her var at jeg fikk null matlyst
    Alene med skravlebøtta febbis 2005 og akrobaten januar 2007






  17. #16
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Cipralex

    Nedsatt matlyst ser jeg på som en fordel

    Men resten.. Steike altså..
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  18. #17
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    vicci sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    4,942

    Sv: Cipralex

    Les på hvilket som helst legemiddel og du vil se at listen over kjente/mulige bivirkninger er lang og, til tider, skremmende. Årsakene til at folk bruker anti-depressiver er ulike, men jeg vet at nettopp Cipralex har gjort meg veldig godt. Den er ingen tryllestav, heller et hjelpemiddel som har gjort at jeg har orker å ta tak i det vanskelige, og at jeg fungerer i hverdagen. Reseptbelagte medisiner er absolutt ikke godteri som man skal slenge i seg, men under observasjon av fastlege. Og blir det for ille bivirkninger av Cipralex finnes det kanskje en annen medisin som er bedre for deg. Det med anti-depressiver som medisin er at den kan være flott for Kari, men uten virkning for Ola. Det vet man rett og slett ikke...
    fra vicci og gutta

  19. #18
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: Cipralex

    Sitat Opprinnelig postet av Banan Vis post
    Litt skremmende at selvmord faktisk er en bivirkning.
    Men det er ikke så vanskelig å skjønne, egentlig.. (som er grunnen til at slikt skal gjøres under overvåkning). Når man er skikkelig, skikkelig dårlig, så er man for dårlig til å ta livet sitt og.. Det krever litt energi, og det får man gjerne tilbake litt av når man starter på slike piller...

    Sånn ellers, som ved alle medisiner må man vel vurdere bivirkning mot virkning, hva som veier tyngst.
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

  20. #19
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    julibe sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,305

    Sv: Cipralex

    Jeg hadde god effekt av Cipralex.
    Var plaget med kvalme og dårlig matlyst de to første ukene, men så gikk det over.
    Utover dette merket jeg ingen bivirkninger.
    Storebror f. 2004
    Lillesøster f. 2006


  21. #20
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Cipralex

    Det stemmer det som Lita skriver. Faren for selvmord øker for di som er veldig, veldig langt nede.
    Men, ikke les på bivirkningene. Jeg bruker et annet merke, og er veldig fornøyd.Det har hjelpt meg utrolig masse. Men navnet "lykkepille" stemmer ikke nei. En blir ikke plutselig kjempe happy,og at alle problemer er borte. En får en støtte igjennom tablettene, og så kan en begynne å jobbe med de tingene en syns er vanskelig.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Cipralex
      Av Tidl. bruker i forum Psykiske problemer
      Svar: 4
      Siste melding: 13-10-2007, 13:49
    2. cipralex og CLA
      Av Uregistrert i forum Psykiske problemer
      Svar: 2
      Siste melding: 02-02-2007, 19:24
    3. cipralex
      Av Uregistrert i forum Psykiske problemer
      Svar: 14
      Siste melding: 11-09-2006, 01:40
    4. Cipralex
      Av Lisabell i forum Psykiske problemer
      Svar: 3
      Siste melding: 02-12-2005, 11:45
    5. Cipralex
      Av Tidl. bruker i forum Psykiske problemer
      Svar: 11
      Siste melding: 12-08-2005, 14:45

    Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine