+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Unregistered
    Gjest

Gravid/ikke gravid - 20 dager på overtid

Jeg lurer på om noen har opplevd at det har tatt veldig lang tid fra forventet mens til graviditetstesten slo positivt ut? Jeg er i dag 20 dager på overtid og har av en eller annen merkelig grunn en klar følelse av at jeg er gravid, men testene jeg har tatt har alle vært negative. Har et barn fra før og mener jeg kjenner igjen symptomene, men jeg kan jo innbille meg ting også.

Er det i hele tatt sannsynlig at man er gravid når man tester negativt 20 dager etter forventet mens? Jeg pleier å ha helt regelmessige sykluser ellers.

Tidligere bruker
    Gjest
    Jeg vi si at det er så godt som umulig, med mindre du nettopp har hatt EL, og at den var veldig, veldig forsinket.

Jeg gikk uten mensen i 3 mnd i sommer, og testet ukentlig, men gravid var, og ble, jeg ikke.

Unregistered
    Gjest
    Vil bare anbefale deg å teste på nytt igjen.
    Om du tror du er gravid så kan du jo være det.
    Ellers kan det være at mensen ikke kommer fordi du tror det

- psyken kan være fæl!!

Ønsker deg lykke til!!

Tidl. bruker
    Gjest
    Test deg på nytt senere eller gå til legen for å sjekke ut hva som er i veien.
    Lykke til.

Unregistered
    Gjest
    Jeg har faktisk opplevd å teste positivt så sent som ca 25 dager etter ventet mens. Hadde også helt regelmessige sykluser før dette skjedde. Og jeg vet også at eggløsning ikke var forsinket den måneden, tok nemlig tempen og så nøyaktig at eggløsning var på dag 14 som normalt.

Jeg fødte en velskapt gutt på termindato. Legen min hadde ingen forklaring på hvorfor testene slo ut positivt så sent. Jeg hadde jo en lang rekke negative tester først. Han trodde kanskje jeg hadde en HcG-produksjon som kom seint opp på et testbart nivå, men han kunne ikke forklare det nærmere (eller gadd ikke).

Lykke til! Kjøp en god test og prøv på nytt om noen dager. Hvis den fortsatt er negativ, ville jeg gått til legen. De kan eventuelt også ta en blodprøve eller henvise deg videre til spesialist for å se om du f.eks kan ha fått PCO eller andre tilstander som gir uregelmessig mens.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Acsa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Nittedal
    Meldinger
    5,431
    Jeg tok også flere tester som var negative, og fikk først HcG-utslag i blodprøve. Ta en tur til legen!
    Storesøster f. januar 2001
    Plutten f. juli 2005

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,010
    Gå til legen ja, og lykke til!
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker