|
|
|
18-09-2008, 07:58
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,426
|
I fjor fikk snuppa være ute alene. Da bodde vi i bygård med låst bakgård hvor jeg hadde oversikt over hele bakgården fra kjøkkenvinduet. I tillegg var det en somalisk familie som bodde i samme gård og de var alltid ute. De største av disse jentene var 9-10 år og hadde passet småsøsknene sine siden de var bittesmå. Var de ute så fikk snuppa leke med dem. Må innrømme at jeg sjekket vinduet VELDIG ofte, men det gikk alltid veldig fint.
Nå har vi en fantastisk lekeplass i bakgården, men den er ikke låst. I tillegg har jeg ikke oversikt fra leiligheten vår. Derfor får snuppa ikke leke ute alene i år.
Hun er av den veldig ansvarlige typen, og ville aldri finne på å stikke av. Men noen av lekekompisene er litt mer "vinglete", så hun kunne sikkert henge seg på dem hvis de fant på noe ulovlig. Jeg har sagt at neste sommer skal hun få være alene ute. Det er nesten ikke biler der vi bor, og de få som er kjører sakte.
|
18-09-2008, 19:33
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,698
|
lillebror får ikke leke ute alene nei...
|
|
18-09-2008, 21:06
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 6,686
|
3-åringen leker ute sammen med storesøsknene.
|
18-09-2008, 21:56
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Nær Bergen
Meldinger: 624
|
Jepp, Mari er ute på egenhånd!
Men så bor vi på landet, vi da...
Her er det stort sett bilfritt og hun går ikke langt. Til bestemor eller lekeplassen. Hun liker godt å være med storesøster og vennene hennes. De (vennene, ikke alltid storesøster..) synes bare det er gøy å "få ansvar" for lille Mari. Hun blir jo fire i januar, så når vi bor som vi bor, har jeg ingen problemer med å slippe henne alene ut.
Som regel sitter jeg og skravler med nabokjerringene på lekeplassen mens ungene springer til og fra...
19-09-2008, 09:03
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 3,820
|
Junior får leke ute "alene". Det er en sandkasse foran huset (ikke i hagen vår) og den får han være i alene og jeg ser han ut ifra vinduet i stuen. Jeg sitter stort sett og ser på han og han koser seg i sandkassen. Er det flere barn ute og gjerne noen av de store, følger jeg ikke med hele tiden.
Etter mange strenge samtaler som har endt med at han har blitt tatt inn begynner han nå å respektere de grensene for det området han får lov å bevege seg på alene. Det er i hagen vår, i sandkassen og området foran huset vårt.
Men jeg stoler ikke på han!
|
|
19-09-2008, 12:28
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 74
|
Ja mine får va ute aleina.. men ikke mange tima liksom..
Plena e på nersia av huse og der ser vi dem godt fra stua og kjøkkene...
Men har som regel ei dør oppe så eg hør dem godt..
Dem stekk ikke av...
|
|
|
23-09-2008, 09:32
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,742
|
Vi bor også på landet, men lillemann får ikke være ute alene enda!
Vi har en forholdsvis traffikert vei ikke så langt unna. Men vi har en kum som ikke er skikkelig sikret på gården, og endel maskiner og utstyr han kunne skadet seg på. Dessuten tenker jeg han ville gått ganske raskt ned til betseforeldrene sine. På samme tunet da.. Men er storesøs hjemme, driver de to gjerne ute alene. Men hun er straks 10 og veldig ansvarsfull. Men de må holde seg rundt huset her ja..
|
|
28-09-2008, 19:28
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tysvær
Meldinger: 2,375
|
Nei, det får de ikke.
Det er så vidt mitt 2003-barn har fått være ute alene, da kun rundt huset og til lekeplassen som ligger ett hus bortforbi oss - og ikke mange gangene...
MIn kjære syns jeg er helt håpløs.
|
|
|
10-10-2008, 09:39
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,220
|
Jeg liker det ikke,men jeg er som oftest alene med begge gutta etter bhg og hvis Elias vil ut etter bhg så får han det, vi har sandkassa rett utenfor stuevindu og jeg er ofte ute å ser til han,må gjøre det sånn mens jeg lager middag. Hadde han vært av den typen som stikker av så hadde jeg ikke gjort det.
10-10-2008, 17:56
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,178
|
Han får være ute på altanen, ikke noen trapp ned. I hagen får han bare være, mens jeg går inn å ordner ting. Max. 3 min alene ute. Han er ikke av typen til å stikke av, men man vet jo aldri. Og vi har en elv rett ved tomtegrensen.
MEn hos mamma får han være ute alene, men der også ser jeg etter han hele tiden. Sandkassen ser jeg fra kjøkken og stuevindu. Pluss onkel og tanta mi er så nervøse, så dei går alltid ut til han.
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:33.
|