Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-12-2005, 17:08   #11
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Stjørdal
Meldinger: 2,105
MP Rating: 0% (0)
lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

skal jeg altså ikke sette varm melk i fryseren? men jeg kan sette kjøleskap-kald melk i fryseren ja?
__________________
Klem fra lille Siv (lilleMamma på SM)
Storesøster -12/10-05
Lillebror -19/7-08

lille Siv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2005, 21:42   #12
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Sitat:
Opprinnelig postet av lille Siv
skal jeg altså ikke sette varm melk i fryseren? men jeg kan sette kjøleskap-kald melk i fryseren ja?
Ferskpumpet morsmelk kan du bare la stå fremme til den er kjølt ned og så sette i fryseren, den blir fort så kald at du kan fryse den ned, den kjøles jo ned mens du pumper.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2005, 23:57   #13
Supermedlem
 
_Mettemor_ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,038
MP Rating: 0% (0)
_Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Jeg heller nypumpet melk rett på isbit poser og rett i frysen(uten å kjøle det ned) , er det galt ?
__________________

Vennlig hilsen _Mettemor_

Sladrer for _Sofie_
_Mettemor_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-12-2005, 02:12   #14
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mettemor83
Jeg heller nypumpet melk rett på isbit poser og rett i frysen(uten å kjøle det ned) , er det galt ?

Nei, det går helt fint. Melken kjøles jo ned mens man pumper og innen man har helt den over i annen emballasjen enn den man har pumpet i er den kjølt ned en del allerede. Det er ingen grunn til å gjøre noe mer ut av det.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-12-2005, 12:19   #15
Supermedlem
 
_Mettemor_ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,038
MP Rating: 0% (0)
_Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av._Mettemor_ har mye å være stolt av.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Jeg var ute en liten tur| i går og drakk to glass rød vin i løpet av 3 timer fram til ca klokken 2330 , også pumpet jeg meg i dag morges i 0530 tiden ...er denne melken ubrukelig? jeg lot den stå i kjøleskapet til i dag morges før jeg fryste den i 1000 tiden , går det greit? (vi har en usedvanlig knirkete fryseboks rett utenfor soverommet vårt og jeg ville jo ikke vekke )
__________________

Vennlig hilsen _Mettemor_

Sladrer for _Sofie_
_Mettemor_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-12-2005, 21:01   #16
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Den melken hadde jeg brukt uten å blunke.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2006, 10:15   #17
Moderator
 
Muggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 5,686
MP Rating: 0% (0)
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Jeg har en beholder med morsmelk i kjøleskapet fordi jeg pumper meg ved hvert MME måltid. Lurer ut noen dråper av gangen.
Kan jeg helle dette direkte oppi den beholderen som står der. Altså helle nypumpet melk i den beholderen med melk jeg pumpet før på dagen?
Jeg bruker det alltid innen ett døgn er gått.

Takk for svar!
__________________
Stolt mamma til to IVF-jenter!
Jan-06 & Jan-09
Tenk at vi skulle være så heldige!!


Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-01-2006, 10:24   #18
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Sitat:
Opprinnelig postet av Muggi
Jeg har en beholder med morsmelk i kjøleskapet fordi jeg pumper meg ved hvert MME måltid. Lurer ut noen dråper av gangen.
Kan jeg helle dette direkte oppi den beholderen som står der. Altså helle nypumpet melk i den beholderen med melk jeg pumpet før på dagen?
Jeg bruker det alltid innen ett døgn er gått.

Takk for svar!
Jeg spurte jordmor om akkurat dette, og hun sa at jeg kunne fylle på så sant jeg brukte den innen den første melken var "gått ut på dato". Selv vet jeg ikke, men velger å stole på henne
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2006, 22:57   #19
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 92
MP Rating: 0% (0)
Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.Antigua er som en lysfontene.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Jeg har også fått samme beskjed, at melken holder seg i to døgn i kjøleskap, erfaringen stemmer.
Antigua er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2006, 11:38   #20
Æresmedlem
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Haugesund
Meldinger: 10,387
MP Rating: 0% (0)
Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.Vimsen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk.

Men hva menes med 3-6 måneder i frysen?
Er det TRE eller SEKS måneder??
__________________


September`02 og November`05
Vimsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:48.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com