Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-04-2006, 08:49   #31
Seniormedlem
 
Sweety sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,370
MP Rating: 0% (0)
Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Må man koke pumpeflaska før og etter bruk? Eller er det nok at den er vasket og er ren?
__________________
Søtnos f.24.03.06 og Lilletrille f.03.08.08
Sweety er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2006, 08:56   #32
Æresmedlem
 
Nennemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,555
MP Rating: 0% (0)
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Sitat:
Opprinnelig postet av Sweety
Må man koke pumpeflaska før og etter bruk? Eller er det nok at den er vasket og er ren?
Da jeg pumpet bare av og til kokte jeg flaska etter bruk og så satte jeg på kork og deksel etterpå. Da var det ikke nødvendig å koke den igjen før neste bruk.

Da jeg pumpet flere ganger om dagen, kokte jeg flaska hver gang, men lot den bare stå opp-ned på noe kjøkkenpapir og tørke før neste bruk.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2006, 09:00   #33
Seniormedlem
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,755
MP Rating: 0% (0)
ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Sitat:
Opprinnelig postet av Sweety
Må man koke pumpeflaska før og etter bruk? Eller er det nok at den er vasket og er ren?
Så vidt jeg husker, dersom man pumper flere ganger om dagen er det tilstrekkelig å bare vaske den etter hver gang, og så koke den en gang i døgnet.
__________________
Mamma til 4 jenter f. 2000, 2002, 2005 og 2009
ElinM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2006, 09:45   #34
Seniormedlem
 
Sweety sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,370
MP Rating: 0% (0)
Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.Sweety har en strålende fremtid.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Takk for svar
__________________
Søtnos f.24.03.06 og Lilletrille f.03.08.08
Sweety er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2006, 09:34   #35
Supermedlem
 
emma-80 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,221
MP Rating: 0% (0)
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Hva med holdbarhet på fryst melk som er tatt opp i kjøleskap? Er det et døgn fra man tar det opp fra fryseren, eller fra den er tint? Jeg tok opp fryst melk klokka 14 søndag. Stod i kjøleskap. Tenkte å gi lillegutt litt ekstra i gårkveld etter pupp i 22-tiden, men torde ikke, var redd den var for gammel da. Var den?
__________________
fra Emma
06, 08






emma-80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2006, 22:49   #36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1
MP Rating: 0% (0)
Pjokkemamman er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Jeg har flere ganger tint melken i kokende vann. Hva skjer med melken da? Skadelig for barnet? Ble nesten bekymret jeg nå
Pjokkemamman er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2006, 23:06   #37
Seniormedlem
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,755
MP Rating: 0% (0)
ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Sitat:
Opprinnelig postet av Pjokkemamman
Jeg har flere ganger tint melken i kokende vann. Hva skjer med melken da? Skadelig for barnet? Ble nesten bekymret jeg nå
Neida, det er ikke skadelig for barnet, men dersom morsmelken blir for varm (over 40 grader eller noe slikt?) dør antistoffene. Dersom man kun gir utpumpet morsmelk en gang i blandt, er det jo ikke så farlig om antistoffene får litt røff behandling, men dersom man gir det ofte, er det litt uheldig for man mister den infeksjonsbeskyttende effekten.
__________________
Mamma til 4 jenter f. 2000, 2002, 2005 og 2009
ElinM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2006, 22:17   #38
Bee
Seniormedlem
 
Bee sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 1,574
MP Rating: 0% (0)
Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Hvordan kjenner man at melken er blitt sur? Lukter den og smaker den surt slik som vanlig melk? Jeg tok opp litt i kveld og ble sånn i tvil etter at mannen spurte hvordan den skal lukte. Den luktet lite. Smaken var søt, men med en liten smak av et eller annet jeg ikke kan plassere. Men ikke surt. Kan maten jeg spiser sette smak på melken?
Og hvordan vil hun ev. reagere dersom den var sur?
Nå har jeg fryst i hele porsjoner på 180-200ml. Men hva om jeg bare trenger halvparten? Kan jeg tine den litt og fryse resten før det er tint?
Bee er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2006, 00:43   #39
Supermedlem
 
Procontra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 536
MP Rating: 0% (0)
Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

På morsmelkssentralen på Rikshospitalet tiner de nå melken på benk, så da skulle vel det gå bra for oss andre også.
Procontra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-12-2006, 16:10   #40
Seniormedlem
 
*Silje* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 2,293
MP Rating: 100% (1)
*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppbevaring av morsmelk

Sitat:
Opprinnelig postet av emma-80
Hva med holdbarhet på fryst melk som er tatt opp i kjøleskap? Er det et døgn fra man tar det opp fra fryseren, eller fra den er tint? Jeg tok opp fryst melk klokka 14 søndag. Stod i kjøleskap. Tenkte å gi lillegutt litt ekstra i gårkveld etter pupp i 22-tiden, men torde ikke, var redd den var for gammel da. Var den?
Det lurer jeg også på!
__________________
*Silje* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:22.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com