Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-03-2008, 11:29   #11
Medlem
 
toblerone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Follo
Meldinger: 259
MP Rating: 0% (0)
toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.
Sv: Trenger hjelp til å lage babymat

Ja, og det er jo klart at de har perioder der de plutselig ikke liker det de har likt før, eller endrer på matvalg. Det opplever jeg med mine barn og det. Men de spiser det som står på bordet, og så får det være opp til meg å sette frem et godt utvalg av mat, som de kan velge mellom. Eldstemann hadde en periode hvor han spiste kun grønnsaker med saus, 2-åringen vil ikke ha kjøtt, men tilbehør - Og det er helt greit - spis hva de vil, blant det som står der.

Men mange foreldre blir da engstelig- Ungen min spiser ikke KRISE!!!
Vel, de gjør det etter en stund, når de har sittet der og tenkt over konsekvensene over å gå sulten (men de fleste unger rekker ikke kjenne på dette, da de engstelige foreldrene har satt frem og lagd flere retter i håp om at de skal få mat i seg) og da lærer ungen da at dette kan jo og bli en maktkamp om hvem som bestemmer - jeg vil ikke ha, neivel da får jeg all mulig oppmerksomhet, og omsorg og kan sole meg i glansen i den stunden.....

Det tar 2-3 uker å sulte ihjel og innen den tid har som regel ungen kapitulert for lenge siden

(og så er jeg litt ironisk da, men problemstillingen om at unger ikke spiser mat og at de spiser så lite er så velkjent at jeg kunne ikke dy meg med å ta det opp)
__________________
Tobbis og gutta Store storebror 24.08.94, storebror 11.02.06 og lillebror 15.04.08
toblerone er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:38.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com