Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Desember

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-12-2008, 12:28   #1
Seniormedlem

jippi sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,936
MP Rating: 0% (0)
jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.jippi har mye å være stolt av.
Litt babyskravvel, uke 51

Lite aktivitet, men vi må jo skravle, vi som har tid.

Det kan være hektisk i perioder her, men med store, hjelpsomme barn og en veeeldig rolig baby, er eg vel ikkje den som har det verst.

Har hatt besøk av helsesøster i dag. Babyen er no 4180 g, ved fødsel var han 3950. Så det var så flott.
Han spis og søv godt!
Håper det går fint med dere andre og!
jippi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 13:55   #2
Veteranmedlem

Janis sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,424
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.
Sv: Litt babyskravvel, uke 51

Hei hei

Baby har ikke kommet her enda, men kommer på keiserligvis til fredag

Måtte bare innom her og hilse på

Godt alt står bra til med deg og dine, jippi
Gammel 15-12-2008, 15:28   #3
Supermedlem

TattyTeddy sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,430
TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.

Tenkte akkurat på samme tanken at det kunne være greit å lage en skravletråd!

Her har jeg endelig fått åpnet kassene med julepynt og fått frem litt julestemning!
Ellers ser det ut til å gå litt bedre med lukkemuskelen, holder litt lenger på maten og det kommer ikke opp igjen etter hvert måltid!
I dag har han sovet ganske bra også, tidligere dagene har han stort sett vært oppe mellom 10 og 16..evt bare sovet når vi sitter og holder han..
Gammel 15-12-2008, 20:54   #4
Supermedlem

Emilia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 948
Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.

Her i huset har vi også en ekstremt rolig babyutgave

Hun sover, spiser og bæsjer en del. Hun er veldig snill og rolig. Idag var hun våken fra 11-15, nesten ny rekord, men det blir vel mer og mer våkentid framover. Men hun har ennå ikke hatt en skriketokt, bare sånn et par skrik dersom mamma ikke er på plass med puppen i rett tid

Jeg får nyte det mens jeg kan, det blir tids nok fart i sakene kan jeg tenke meg. Har ikke fått veid henne ennå, men får besøk av helsesøster imorgen, kanskje hun har vekt med seg?

(Og apropos det; kanskje jeg må rydde litt )

"Å gjøre rent i huset mens barna fremdeles er i oppveksten,
er som å måke innkjørselen før det har sluttet å snø"
Emilia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 21:25   #5
Juniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 45
Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.

Tatte: Så godt å høre at du fant den store kassen med julepynt!

Her er det ikke fullt så rolig baby. Eller jo, så lenge han er i fanget vårt er han en sovende liten prins, men så fort han kommer i senga eller vugga så våkner han... Så for å få søvn må vi ha hatt han i senga vår, og det liker jeg ikke.. Redd for å ligge på han + at jeg føler han skjemmes bort.. gjør oss selv en bjørnetjeneste..

Amminga går fint og ikke fint
BRA med melk, kjempemye.
Isak tar puppen med en gang, suger og svelger kjempebra.
MEN - han blir fort umotivert og må stimuleres veldig. Men tilslutt fungerer ikke stimulering heller, og han sovner. Så opp og rape, ut kommer rapen, så i senga for å sove. Straks våken.

Foruten det er alt utrolig flott. Men det tar på med lite søvn altså.. Tips?

Prøvde smokka litt ista, så ut som at det hjalp. Han ligger nemlig og smatter ekstremt når han er i senga/vugga. Men litt bekymret for at det er for tidlig med smokk. Han er bare 4 dager gammel. Tips?

Ellers er han sååå nydelig og god! Nusser han nesten opp jeg
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 22:09   #6
Medlem

Mercedes sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: N-trøndelag
Meldinger: 282
Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.

Joda her går det bra,etter å ha blitt ferdig med sykdom i huset(bronkitt og farang),så er vi friske og fne,henger litt i storebror da,han har litt diare ennå.
Ellers så vil ikke A-S sove i sengen sin på natten,skriker så fælt at jeg lar henne sove på brystet mitt om natten,da sover vi begge to.
Hun har litt luftsmerter.

Hun var blitt 3440g den 10 des,og det var helsesøster veldig fornøyd med.
Hun var 3130 når hun kom til,og 2980 når vi kom hjem fra sykehuset.
Så hun har lagt på seg bra.

Ellers koser vi oss,men har ikke styra så mye til jul ennå,bare vasket og ryddet litt.

Mercedes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 23:29   #7
Juniormedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 18
Myria er en ukjent størrelse akkurat nå.

Her er det også godt med vektoppgang. Mandag i forrige uke var han 4 kg akkurat (4095 gram ved fødsel og var nede på 3800 på det laveste) og i dag, en uke etter, var han 4400.

Vi synes begge at vi har fått en utrolig snill gutt. Han spiser hver tredje eller fjerde time, og knirker litt når han er sulten. Når han er god og mett sovner han tvert og er omtrent som et slakt fram til neste mating. Det er svært lite skriking, han er rett og slett en drøm. Det var derfor fullstendig unødvendig å bekymre seg for juleforberedelsene, for jeg har nok av tid og energi til det som skal gjøres. Vi har vært ute av huset nesten hver dag siden vi kom hjem. Han bare sover seg gjennom alt av handle- og bilturer.

Ammingen har gått litt så som så her. Jeg har ganske flate brystvorter, som han først strevde med å få tak på og det tok også ganske lang tid før melken kom godt i gang. Dette var nok ikke akkurat hjulpet av at han lå på nyfødt intensiv de to første dagene og fikk morsmelk fra bank der slik at det tok litt tid før vi begynte å amme skikkelig. Vi har derfor så langt gitt både mme og morsmelk. Det har i grunnen vært veldig behagelig, for det har betydd at mannen min har kunnet ta en god del av matingene og vi sover derfor veldig godt om natten begge to. Målet er jo å fullamme, så jeg pumper jevnlig i tillegg, for å holde produksjonen oppe. Har vært på ammepoliklinikken på Riksen og der er de veldig hjelpsomme.
Jeg må bare si at generelt har alt vi har opplevd på Riksen vært utelukkende positivt. Kjempeflinke leger som har hatt full kontroll og alle er så hyggelige, jeg skal definitivt føde der neste gang også.

Alle julegavene er nå på plass og vi er nesten ferdige med å handle inn det vi trenger av matvarer. Skal ta siste innspurt sammen med ukeshandelen på torsdag. I fryseren ligger både ribbe, kalkun og pinnekjøtt og i kottet er det store handleposer fylt av konfekt, sjokolade, marsipan og annet julesnop. I morgen begynner jeg med julebaksten. Vi skal ha seks typer julekaker, så jeg tenkte å ta en sort om dagen ut uken. Føler vi har vært veldig effektive til tross for at dette må samkjøres med det å være en en helt fersk liten familie.

Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 08:31   #8
Supermedlem

TattyTeddy sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,430
TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.

Her kommer helsesøsteren i dag også.
Så vi får ta en liten runde med litt rydding her, få bort kassene med julepynt osv..
Skulle gjøre det i går kveld etter at største hadde lagt seg, men da sovnet jeg og lillebror på sofaen..

Vi lurer fremdeles på navn her, har så lyst på adrian. men litt usikker på om adrian nicolai er det rette.. så vanskelig å finne 2. navn til det. Så nå lurer vi nesten på å finne et helt annet navn til gutten.. Kan ikke hete lillebror i all evighet heller..
Gammel 16-12-2008, 09:45   #9
Juniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 45
Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.

Myria: Oi, så effektiv du får vært da! Tror jeg må kjøpe meg bæresjal for å rekke alt jeg

Her er det usikkert om jordmor rekker å komme før jul.. Er vel bare å vente litt og se.

Må kanskje bestille time til fotograf også, skulle jo det med lille Isak før jul, og det har plutselig ikke blitt mange dagene til jul!

Har igjen noen julegaver her ennå, men de fleste er unnagjort. Også må vi vel kjøpe inn noe godt til jul vi og, selv om vi blir mye borte

Denne natta gikk forresten MYE bedre! Brukte smokk, og da sov han faktisk alene (ammemadrass i vår seng. Skal ta skrittet videre etterhvert). Klokka 04 våknet han, og puppet i 15 minutt (ny rekord, han sovner fort etter 5 -7 minutt!) og etter måltidet sov han til 8! SÅ godt å endelig få sove litt lengre om gangen! Hurra!!
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 12:55   #10
Medlem

baronessen sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 174
baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Modesty Vis post
Tatte: Så godt å høre at du fant den store kassen med julepynt!

Her er det ikke fullt så rolig baby. Eller jo, så lenge han er i fanget vårt er han en sovende liten prins, men så fort han kommer i senga eller vugga så våkner han... Så for å få søvn må vi ha hatt han i senga vår, og det liker jeg ikke.. Redd for å ligge på han + at jeg føler han skjemmes bort.. gjør oss selv en bjørnetjeneste..
Her i huset har vi hatt baby i sengen så lenge det har vært behov for det. Jordmor på barsel sa faktisk at det ikke hadde noe skadelig effekt så lenge mor eller far ikke røyker/snuser. (Helt NY forskning... Nytt råd fra fødslelsekspert - Sov i samme seng - Baby - klikk.no) De har jo tross alt liggi INNI oss i 9 måneder, og jeg synes det er ganske guffent å bare legge henne for seg selv med en gang. Hun skal tidsnok få ligge alene og på eget rom, i maaaaange år, før hun må venne seg til å sove sammen med noen igjen (den dagen hun faktisk finner en å sove sammen med .. hehehe.. det er leeeeenge til). Nå skjemmer vi henne bort alt vi kan, og dersom hun sover best ved siden av meg, så får hun sove der.

Sitat:
Amminga går fint og ikke fint
BRA med melk, kjempemye.
Isak tar puppen med en gang, suger og svelger kjempebra.
MEN - han blir fort umotivert og må stimuleres veldig. Men tilslutt fungerer ikke stimulering heller, og han sovner. Så opp og rape, ut kommer rapen, så i senga for å sove. Straks våken.
Foruten det er alt utrolig flott. Men det tar på med lite søvn altså.. Tips?
Alt går seg til og den ene uken er ikke lik den andre... Engelen her må vekkes hver 3. time hele døgnet for hun finner ikke på å våkne av seg selv og sovner veldig fort ved puppen. Så triksene mine er
1. Vekkes ordentlig ved å skifte bleie og vaske
2. Jeg "klyper/kiler/klemmer" litt i siden hennes, HELT FORSIKTIG, altså, litt sånn som du ville kilt noen i siden, bare mye mer forsiktig.
3. Har en fuktig klut på lur og stryker den over bar hud - og blåser litt der etterpå. Litt sånn "grøss", men det holder henne våken.
4. Kiler henne litt rundt øret. (utrolig irriterende, vettu, hvis du vil sove, og noe/noen kiler deg rundt øret )

Sitat:
Prøvde smokka litt ista, så ut som at det hjalp. Han ligger nemlig og smatter ekstremt når han er i senga/vugga. Men litt bekymret for at det er for tidlig med smokk. Han er bare 4 dager gammel. Tips?
Det er jo LITT tidlig med smokk, mest fordi det kan gjøre at han ikke kjenner sugebehovet så godt - og drøyer spisingen... Men jeg har prøvd den jeg også. Funker godt i bilen, dersom det blir veldig hyling og maten er et par minutter for langt unna, og de andre ungene synes det er forferdelig å høre på hylingen. Eller hvis det er MYE grining, og jeg MÅ få spist/gått på do osv osv. Også napper jeg den ut med en gang hun roer seg, eller ikke nødvendigvis trenger å være rolig mer...

Ble mange svar, dette, men... Lykke til uansett

Her er forresten julekortet vårt! :-D

Sitat:
Denne natta gikk forresten MYE bedre! Brukte smokk, og da sov han faktisk alene (ammemadrass i vår seng. Skal ta skrittet videre etterhvert). Klokka 04 våknet han, og puppet i 15 minutt (ny rekord, han sovner fort etter 5 -7 minutt!) og etter måltidet sov han til 8! SÅ godt å endelig få sove litt lengre om gangen! Hurra!!
5-7 minutter?? Din heldiggris... Her bruker vi minst 30 minutter og oftest en time...

SnartGravid 00/01 SnartMamma 01/02 NybaktMamma 02/03 SnartMamma 03/04 NybaktMamma 04/05 SnartMamma 08 NybaktMamma 08/09

Sist endret av baronessen; 16-12-2008 kl 13:02.
baronessen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:00.