Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Desember

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-12-2008, 15:36   #31
Juniormedlem

Irja sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 18
MP Rating: 0% (0)
Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.Irja er et navn alle kjenner.
Sv: Litt babyskravvel, uke 51

Sitat:
Opprinnelig postet av Snuppa83 Vis post
Jeg lurer litt i forhold til dette besøket av helsesøster, men er det vanlig at man serverer kaffe og kanskjen noe å bite i, når hun er på besøk ?
Da storebror ble født, så måtte vi innom helsestasjonen bare noen dager etter vi kom hjem fra sykehuset, så da hadde vi ikke noe besøk av helsesøster hjemme
Hvor lenge pleier en sånn visitt å vare ? Og hva er det man egentlig prater om/gjør når helsesøster kommer ?

Lurer jeg også på
Gammel 18-12-2008, 15:45   #32
Supermedlem

Miriel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 726
Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.

Her får vi kun hjemmebesøk med førstemann.

Da vi fikk det sist så tilbydde vi både kaffe og kaker - men helsesøster ville ha bare vann
Hun var her vel en times tid kan jeg tenke meg?

Egentlig mer behagelig å ha den samtalen på helsestasjonen slik vi hadde i dag. Slipper man å styre med så mye - og ikke minst være redd for om det er ryddig nok eller ikke når hun kommer.
Miriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 18:29   #33
Juniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 45
Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.

Huff, helsesøster besøk ja, det gruer jeg meg til. Vi bor jo veldig enkelt siden vi sparer til huskjøp (tusen takk økonomiske krise som gjør det enklere for oss).
Og vet jo ikke om vi skal servere stort eller smått.

Huff, jeg er ikke vant til å være husmor og mamma jeg, vet jo nesten ikke hva jeg skal gjøre og om jeg gjør det rett. Alt er så nytt for meg.

Isak har forresten hatt en forferdelig natt og dag. Jeg var jo så trøtt i går og tenkte å legge meg tidlig, men Isak var ikke helt i form. Ammet og koset, byttet bleie, vugget etc.. så klokka 02 (etter en svær ammerunde) så kom jeg på at jeg hadde drukket jordbærsmoothie på dagen!! JORDBÆR!! Farsken! Også hadde jeg nettopp mega-ammet han full av den drittmelka. Prøvde nan i morges og har fått det i hele dag. Pumpet tom brystet, og tror (jeg aaner ingenting om dette) at jeg kan prøve å amme igjen nå. Håper det.

Håper bare han blir bedre snart, virker som om han er hard i magen. Svært urolig og ligger og presser innimellom. Til tider utrøstelig..

Noen råd?
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 18:31   #34
Juniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 45
Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Myria Vis post
Det er helt normalt. Jeg er øm fremdeles og det er over to uker siden jeg fødte. Nå ble jeg jo klippet og revnet ganske mye i tillegg, så det er jo ikke så rart. Har gått på smertestillende helt til i går faktisk. Gleder meg til det blir helt bra igjen. De første dagene var helt forferdelig, å sette seg ned eller bare snu seg i sengen eller gå var skikkelig vondt, men det ble raskt ganske levelig.
Ja, huff, første dagene var forferdelige ja. Hadde i tillegg så vondt i korsryggen etter epidural-rotet, så var ikke lett å finne gode sovestillinger, hehe. Men det verste er jo at jeg savner det nå. Hjelpes min.

Hvor lenge må disse barseltårene og savnet være? Finnes det hestekur mot det?
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 22:41   #35
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,931
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Modesty: Forsøk to teskjeder hvitt sukker i en kopp med én desiliter vann. Kok opp så sukkeret oppløses og gi ett par te-skjeder. Sukkeret er smertestillende og fungerer her. det er det de gir på sykehuset også...

Det er ikke sikkert heller at det er jordbærene som har utløst magevondten. Her har vi det sånn litt annenhver dag tror jeg. Fortsetter det kan du kjøpe amme-the eller fenikkel the på helsekosten og gi noen teskjeder. Jeg brukte minifom fra apoteket på Anette og det fungerte veldig bra på henne, men ikke så bra på Kristoffer. Men sukkervann er noe de fleste kan lage umiddelbart, så det hadde jeg forsøkt...
Kristoffer Desember-08

Sist endret av Melis_NM; 18-12-2008 kl 22:53.
Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 22:41   #36
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Tiden er vel den eneste kuren mot barseltårer er jeg redd...
Kristoffer Desember-08

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 22:49   #37
Juniormedlem

nnnnn sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 5
nnnnn er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hei

Har fått surret meg inn på dette forumet nå. Samme nick som SM. Hyggelig å "se" igjen folk her

Sitat:
Opprinnelig postet av Myria Vis post
Det er helt normalt. Jeg er øm fremdeles og det er over to uker siden jeg fødte. Nå ble jeg jo klippet og revnet ganske mye i tillegg, så det er jo ikke så rart. Har gått på smertestillende helt til i går faktisk. Gleder meg til det blir helt bra igjen. De første dagene var helt forferdelig, å sette seg ned eller bare snu seg i sengen eller gå var skikkelig vondt, men det ble raskt ganske levelig.
Hva slags smertestillende brukte du? For jeg fikk paracet og noe annet på sykehuset, men nå spiser jeg bare paracet som bare det. Kommer ikke på hva det andre var. For jeg revnet også endel. Og det meste er vondt. Går som ei gås for tiden.
nnnnn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 23:13   #38
Juniormedlem

eplekjekk sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 8
eplekjekk er en ukjent størrelse akkurat nå.

Fikk kjempegode nyheter i dag!
Lillegutt har hatt altfor mye bilirubin i blodet (stoffet som gir gulsott) og vi har vært fram og tilbake på sykehuset daglig og også noe innlagt. Men i dag viste endelig blodprøvene nedgang og vi slipper ny innleggelse. Skal på ny kontroll på lørdag, men nå ser det ut til at ting går vår vei. Og vi kan bruke tiden på å bli kjent med lille gutten vår
Gammel 19-12-2008, 00:02   #39
Supermedlem

Miriel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 726
Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.

Så fint at det går bedre med lillegutt eplekjekk Det er gode nyheter

Ang magevondt så er nok sukkervann det jeg ville prøvd først ja. Amme te kan også virke via melka hvis du drikker det. Husker fra forrige runde at storebror ble bedre når jeg hadde drukket det. (men det tar jo et par timers tid før det går over i melka da).

Her har vi visst snudd døgnet her. Hun sover som en stein hele dagen - omtrent umulig å vekke. Vekker henne hver 3 time for bleieskift og mat på dagen, men hun sovner igjen med en gang. Og om natta - ja da er vi våkene omtrent HELE tiden. Med en gang hun sovner og jeg legger henne i kurven så er hun lys våken igjen. Så jeg trenger sårt tips for å snu døgnet tilbake jeg....
Miriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-12-2008, 06:06   #40
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Mirel: Da har dere det akurat som oss... Rent bortsett fra at her hyyyler han i tillegg for det meste på natten. Skulle ønske jeg bare kunne lege meg ned på dagtid, men det er jo ikke så lett nå midt i julestria.

Har ingen råd dessverre, men en medfølende kan du få
Kristoffer Desember-08

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:02.