Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Vis resultat: Har barna deres fått/skal de få alle vaksinene?
Ja, vi har fulgt/skal følge vaksinasjonsprogrammet 154 92.22%
Nei, vi har ikke tatt noen/skal ikke ta noen 2 1.20%
Vi tok de første 3, men ingen etter det.. 2 1.20%
Annet, (spesifiser i tråden) 9 5.39%
Velgere: 167. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-12-2008, 23:11   #1
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,954
MP Rating: 0% (0)
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Her kommer nok ikke vaksinasjonsprogrammet til åb li fulgt nei.
Noen vil kanskje bli tatt, men langt ifra alle.
Hvorfor ikke ?

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 12:17   #2
Veteranmedlem

Slafsemusa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,856
Blogginnlegg: 4
Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jepp, med alle tre.
Selvfølgelig!
E april -07
A april -08
Takk!
Slafsemusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2008, 13:00   #3
Supermedlem

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Norge
Meldinger: 1,449
Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.Skremmern har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, selvfølgelig.
Gammel 10-12-2008, 17:25   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen, sånn ca ;)
Meldinger: 2,001
Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.

Har fulgt det med alle 3, og har tenkt å fortsette med det
Gammel 10-12-2008, 17:54   #5
Supermedlem

enallimac sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,047
enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.enallimac har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja så klart. Jeg har respekt for vaksiner, men for meg blir tanken på alternativet, altså sykdommene verre. Jeg vet at det er liten sjanse for å få flere av dem, men slik er det jo bare takket være systematisk vaksinering fra samfunnets side. Det er også grunnen til at enkelte kan tillate seg å la være å vaksinere.

16. oktober 2008

enallimac er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 21:10   #6
Medlem

seff sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 64
seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.seff har mye å være stolt av.

ja, det gjør vi.

www.miramora.blogspot.com

seff er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 22:52   #7
Supermedlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 710
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei. Mine er tatt ut av vaksinasjonsprogrammet.
Keiserinna har fått t.o.m MMR, men skal altså ikke vaksineres mer.

Kronprinsen skal få vaksinen mot kusma dersom han ikke får kusma på "naturlig" vis innen han når puberteten.
Samme med den i magen hvis det er gutt.
Viser det seg å være jente, vil jeg vaksinere henne mot røde hunder før puberteten slik at hun slipper å tenke på det ved en eventuell graviditet senere.

At enkelte mener jeg er egoistisk og uansvarlig får så være.
Valget mitt er nøye gjennomtenkt, veldig overveid, og jeg har veid positive kosnekvenser opp mot negative før jeg tok en beslutning.
Jeg har VALGT. Bevisst og aktivt.
Dessverre er det ikke alle som vaksinerer som kan si det samme.

Jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør, velger folk å vaksinere så er det greit for meg. Men VELG det. Ikke gjør det "bare fordi alle andre gjør det".
Skaff dere kunnskap om emnet og vær bevisste på valget dere tar.
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 23:51   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,878
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Annba Vis post
Kronprinsen skal få vaksinen mot kusma dersom han ikke får kusma på "naturlig" vis innen han når puberteten.
Samme med den i magen hvis det er gutt.
Viser det seg å være jente, vil jeg vaksinere henne mot røde hunder før puberteten slik at hun slipper å tenke på det ved en eventuell graviditet senere.
Jeg bare lurer på hvordan du har tenkt å få til dette siden det såvidt meg bekjent er lenge siden de sluttet å produsere enkeltvaksiner og det kun er mulig å få tak i hele MMR i en sprøyte. Selv om en aldri så mye legger inn en spesialsbestilling.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-12-2008, 13:45   #9
Supermedlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 710
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Jeg bare lurer på havordan du har tenkt å få til dette siden det såvidt meg bekjent er lenge siden de sluttet å produsere enkeltvaksiner og det kun er mulig å få tak i hele MMR i en sprøyte. Selv om en aldri så mye legger inn en spesialsbestilling.
OK?
Det må jrg innrømme at jeg faktisk ikke var klar over.
Da må jeg nok vurdere om han skal få hele MMR'n etterhvert likevel...
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-12-2008, 14:05   #10
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 845
Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.Frida* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Annba Vis post
OK?
Det må jrg innrømme at jeg faktisk ikke var klar over.
Da må jeg nok vurdere om han skal få hele MMR'n etterhvert likevel...
Berta har helt rett; denne vaksinen får en ikke delt opp i komponenter lenger, noen år siden det nå...

Men jeg er enig med deg at det er mange som ikke setter seg inn i dette med vaksiner! Jeg oppfordrer til dette på hjemmebesøk for nettopp som du sier, at det skal bli et veloverveid valg!

De få jeg har hatt/har som tar valget om å ikke vaksinerer har alltid satt seg veldig godt inn i emne!

Det er mange som tror at man vaksinere barna sine! Så ja, mye uvitenhet!

Selv vaksinerer jeg; både for barna sin skyld, men også fordi jeg ser på det som et samfunnsansvar!
Frida* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
vaksine

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:35.