Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse

Vis resultat: Har barna deres fått/skal de få alle vaksinene?
Ja, vi har fulgt/skal følge vaksinasjonsprogrammet 154 92.22%
Nei, vi har ikke tatt noen/skal ikke ta noen 2 1.20%
Vi tok de første 3, men ingen etter det.. 2 1.20%
Annet, (spesifiser i tråden) 9 5.39%
Velgere: 167. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-12-2008, 14:24   #1
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,856
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Sitat:
Opprinnelig postet av Annba Vis post
OK?
Det må jrg innrømme at jeg faktisk ikke var klar over.
Da må jeg nok vurdere om han skal få hele MMR'n etterhvert likevel...

Det var noe med å sette seg inn i fakta da, du...

Min eldste er snart 6 år gammel og det var faktisk ikke mulig å få tak i oppdelt da han skulle ha den. Tror det er 6-7 år siden det ble slutt på dette. Den ble rett og slett ikke produsert lenger, og før det kunne en få det spesialbestilt gjennom legen sin. Det er ikke mulig lenger og kommer neppe til å bli mulig heller.

Det er bla fordi produsentene/produsenten ikke ser at de har kapasitet til å produsere dem enkeltvis fordi det er så stor etterspørsel etter hele MMR over hele verden.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-12-2008, 14:58   #2
Supermedlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 704
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Det var noe med å sette seg inn i fakta da, du...

Min eldste er snart 6 år gammel og det var faktisk ikke mulig å få tak i oppdelt da han skulle ha den. Tror det er 6-7 år siden det ble slutt på dette. Den ble rett og slett ikke produsert lenger, og før det kunne en få det spesialbestilt gjennom legen sin. Det er ikke mulig lenger og kommer neppe til å bli mulig heller.

Det er bla fordi produsentene/produsenten ikke ser at de har kapasitet til å produsere dem enkeltvis fordi det er så stor etterspørsel etter hele MMR over hele verden.

Ikke hel theldig der nei, pokker ôg, jeg som pleier å ha "mitt på det rene".
Jaja.
Skal innrømme at det var en stor strek i regninga, for jeg innbilte meg at det ikke var noe problem.

Et av mine søsken fikk det nemlig gjort på den måten, men det er jo maaaaange år siden.
Jeg burde jo tenkt på at ting forandrer seg med årene...

Usj... Da må jeg gå i tenkeboksen igjen gitt.
Den MMR vaksina synes jeg nemlig ingenting om...
Hadde de enda satt de tre forskjellige hver for seg så.
Det er "Coctailen" som er skummel slik jeg ser det.

Takk for info forresten.
Skulle jeg gjort uten deg i beitevis tru?

Og takk til Frida* for at du kunne bekrefte det Berta skrev.

Trur jeg har skrevet det til deg før, men jeg blir veldig glad når jeg hører at det finnes helsesøstre der ute (for det er vel det du er), som respekterer at folk faktisk har et valg.
Selv om jeg også forstår godt at dere mener vaksinasjon er det "riktige" å gjøre.
Men det er jo som du sier - frivillig.

"Min" helsesøster er ikke like flink til å respektere mitt valg nemlig.
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-12-2008, 15:15   #3
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,856
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg satt meg - godt - inn i dette da min yngste skulle ha MMR for en del år siden. Det var like etter at de kutta den ut. Vi valgte å utsette den et år isteden fordi sjansen for at han skulle tåle den bedre var større da. Faren til barnet har nemlig reagert allergisk på diverse vaksiner og det var bakgrunnen for at vi utsatte den ca et år på begge ungene.

Vaksina de får som babyer anså vi som så viktig at vi ikke turde å utsette den, feks mtp på evt kikhoste som er høyst relevant å få for babyer og også kan være dødelig for babyer.

Du kan lese om dette på Folkehelseinstituttet sine sider:

Barnevaksinasjonsprogrammet

MMR-vaksinasjon - spørsmål og svar

Sitat:
prinsippet er det mulig å vaksinere mot meslinger, kusma og røde hunder separat. Enkomponentvaksinene har pleid å være tilgjengelige etter godkjent søknad om spesielt godkjenningsfritak. Imidlertid er ikke produsenten i stand til å levere alle enkeltkomponentene til enhver tid, og for tiden (fra januar 2003) er det usikkert om enkeltkomponentvaksinene blir satt i produksjon igjen
Altså fra januar 2003. Det er altså straks 6 år siden den ikke lenger ble produsert stykkevis og oppdelt, og saken har heller ikke enda seg på alle disse årene.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-12-2008, 08:45   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

AnnBa: Sjangsen for å få sykdommene som det vaksineres mot er større uten vaksine, enn sjangsen for å få alvorlige bivirkninger av vaksinen. Det er bare det at det blåses utrolig opp hvis noen får sistnevnte.

Sjangsen for at jeg har gjentatt meg selv eller andre her er større enn begge tilsammen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-12-2008, 01:01   #5
Supermedlem

Koma sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,081
MP Rating: 0% (0)
Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.Koma har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Annba Vis post
Skaff dere kunnskap om emnet og vær bevisste på valget dere tar.
Det har jeg gjort, og nettopp av den grunn ville det ikke falle meg inn å la være å vaksinere barna mine. Det er en selvfølge.
Koma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-12-2008, 13:43   #6
Supermedlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 704
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Koma Vis post
Det har jeg gjort, og nettopp av den grunn ville det ikke falle meg inn å la være å vaksinere barna mine. Det er en selvfølge.
Så bra!

For meg er det en selvfølge å ikke gjøre det.
Selv om det er en "selvfølge" for de fleste, betyr ikke det at det er en nøye gjennomtenkt "selvfølge".
Og det er DET jeg syns er så trist....

Typisk samtale:
- "Vaksinerer du ungene dine"?
- "Ja, SELVFØLGELIG"!.
- "Hvorfor det..."?
- "Ehhhh... Fordi... Hmmm... Nei, det er jo noe alle gjør da"!

Ikke bra. Hvertfall ikke i mitt hode.
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 08:08   #7
Supermedlem

Underlig sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 865
Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Koma Vis post
Signerer denne
Gammel 18-12-2008, 22:53   #8
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,184
Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi ser på det som en selvfølge og vårt ansvar å vaksinere barna våre. Synes det er tankeløst og usolidarisk å ikke vaksinere!
Gammel 18-12-2008, 23:04   #9
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,919
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja her får de alle vaksiner.

For sin egen trygghet OG for andres trygghet.

Hva hvis man tar med seg barnet til utlandet hvor mange a disse sykdomene fortsatt er?? For så og dra med seg disse sykdomene hjem, og smitter andre barn som ikke kan ta vaksinen pga sykdom fekks??? Vil man ha det på samvittigheten??? Nope ikke jeg.

Så ja jeg velger og vaksinere, og jeg gjør det med GOD grunn. Og velge og ikke vaksinere barna sine syns jeg er en temmelig rar avgjørelse, og jeg skjønner ikke hvordan man kan stå for noe sånnt. Hva hvis man smitter noen barn som er svake fra før fordi de er syk og ikke kan ta vaksinen.

Begge barna er vaksinert, og vi kommer til og fortsette på senere barn, noe annet er ikke aktuelt.

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 23:33   #10
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,558
Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.Aimy har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har fulgt og skal følge videre vaksinasjonsprogram..

Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
vaksine

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:39.