|
|
|
26-12-2007, 23:47
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 6,113
|
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:
|
|
Flott at du tok deg tid til denne tråden, Berta.
|
05-01-2008, 12:45
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,162
|
|
|
Dytter...
05-01-2008, 13:17
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,402
|
|
|
Kan det være lurt å klistre tråden?
|
05-01-2008, 13:21
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Jeg har nå sendt en forespørsel om det.
Om noen har innspill, rettelser, kommentarer el til det jeg har skrevet, er det fint med tilbakemeldinger på dette.
25-01-2008, 21:23
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,209
|
|
|
Kjempe fin tråd! Jeg har vært gravid flere ganger og tenkt tanken. Jeg har valgt å beholde og jeg har fått en datter og vært gjennom både SA`er og MA`er. Men det er MYE man tenker på og det er MYE man burde vite. På den måten slipper man i allefall noe av den redselen man føler....
Takk, berta
Sist endret av meowouch88; 21-02-2008 kl 23:27.
|
|
|
17-03-2008, 22:26
|
|
Gjest
|
|
|
Der var det en kjempeflott tråd som var nyttig ja!
Takk, berta!
|
|
|
18-03-2008, 11:56
|
|
Æresmedlem
|
|
|
Ikke hyggelig at en skal måtte havne i en situasjon hvor en vurderer abort, men glad den kan være til nytte i nødens stund.
23-03-2008, 21:26
|
|
Gjest
|
|
|
Jeg vil bare si at det flere steder nå tilbys medisinsk abort også fra 9.uke og oppover.
|
|
|
25-05-2008, 01:53
|
|
Gjest
|
|
|
Hva med å legge til info om hva for noe liv det er snakk om å avslutte innenfor de forskjellige ukene? Det vil jeg si i høyeste grad er like viktig som de selve operasjonen.
Nå har antallet aborter økt voldsomt i Norge de siste årene. Så voldsomt at staten vurderer å tilby gratis p-piller og annen prevensjon til alle jenter i Norge under 25 år.
En grunn til at det har skjedd ei voldsom økning, kan jo være at jentene ikke vet hva en abort virkelig er. Utover det praktiske som vedgår de. For et aspekt ved lettheten ved abort, bør jo være at de vet noe om hvilket liv det er snakk om som allerede eksisterer.
Som f.eks om det er kun celler den første tiden.
Hva "liv" en aborterer i uke 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16.
Ren skjær opplysning. For mange, (bl.a meg), vet ikke helt hva det er snakk om.
Ønsker ikke en debatt, det kan tas et annet sted av de som vil det. Men greit å vite fakta i en slik praktisk tråd som tar for seg alt ved abort. Jeg hadde satt pris på å få vite det, med tanke på vurdering fram og tilbake.
Klem.
|
|
|
25-05-2008, 10:43
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,418
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Hva med å legge til info om hva for noe liv det er snakk om å avslutte innenfor de forskjellige ukene? Det vil jeg si i høyeste grad er like viktig som de selve operasjonen.
Nå har antallet aborter økt voldsomt i Norge de siste årene. Så voldsomt at staten vurderer å tilby gratis p-piller og annen prevensjon til alle jenter i Norge under 25 år.
En grunn til at det har skjedd ei voldsom økning, kan jo være at jentene ikke vet hva en abort virkelig er. Utover det praktiske som vedgår de. For et aspekt ved lettheten ved abort, bør jo være at de vet noe om hvilket liv det er snakk om som allerede eksisterer.
Som f.eks om det er kun celler den første tiden.
Hva "liv" en aborterer i uke 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16.
Ren skjær opplysning. For mange, (bl.a meg), vet ikke helt hva det er snakk om.
Ønsker ikke en debatt, det kan tas et annet sted av de som vil det. Men greit å vite fakta i en slik praktisk tråd som tar for seg alt ved abort. Jeg hadde satt pris på å få vite det, med tanke på vurdering fram og tilbake.
Klem.
|
Kjære vene, bare for å strø enda litt salt i sårene eller?
Opplysninger som hvor langt fosterutviklingen er kommet i de forskjellige ukene er ganske lett tilgjengelig, for de som måtte ønske å følge med på det. Jeg tror du har misforstått et ganske vesentlig poeng med det å ta abort. Det er svært få kvinner som velger den løsningen og synes det er enkelt. Dette er jenter i krisesituasjoner, som tar kanskje sitt livs tøffeste valg. Jenter i dag er opplyste, det er vel svært få som tror det er en geleklump de fjerner.
|
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen. |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:15.
|