Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 



Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-12-2007, 23:47   #11
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 6,113
MP Rating: 0% (0)
anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Flott at du tok deg tid til denne tråden, Berta.
__________________
anjus
turbo 04
anjus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2008, 12:45   #12
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,162
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Dytter...
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2008, 13:17   #13
Supermedlem
 
~Sonja~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,402
MP Rating: 100% (1)
~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Kan det være lurt å klistre tråden?
__________________
~Sonja~
Med sitt perfekte lille firekløver
2001-2004-2007-2009
~Sonja~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2008, 13:21   #14
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,162
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Jeg har nå sendt en forespørsel om det.

Om noen har innspill, rettelser, kommentarer el til det jeg har skrevet, er det fint med tilbakemeldinger på dette.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-01-2008, 21:23   #15
VIP-Medlem
 
meowouch88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,209
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Kjempe fin tråd! Jeg har vært gravid flere ganger og tenkt tanken. Jeg har valgt å beholde og jeg har fått en datter og vært gjennom både SA`er og MA`er. Men det er MYE man tenker på og det er MYE man burde vite. På den måten slipper man i allefall noe av den redselen man føler....

Takk, berta
__________________
Vakreste født 09.01.06
Habituell abort- ukjent grunn
Blogger om bildene mine og er forelsket i min aller beste venn


Sist endret av meowouch88; 21-02-2008 kl 23:27.
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2008, 22:26   #16
Lurer på abort?!
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Der var det en kjempeflott tråd som var nyttig ja!

Takk, berta!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 11:56   #17
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,162
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Ikke hyggelig at en skal måtte havne i en situasjon hvor en vurderer abort, men glad den kan være til nytte i nødens stund.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2008, 21:26   #18
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Jeg vil bare si at det flere steder nå tilbys medisinsk abort også fra 9.uke og oppover.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 01:53   #19
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Hva med å legge til info om hva for noe liv det er snakk om å avslutte innenfor de forskjellige ukene? Det vil jeg si i høyeste grad er like viktig som de selve operasjonen.

Nå har antallet aborter økt voldsomt i Norge de siste årene. Så voldsomt at staten vurderer å tilby gratis p-piller og annen prevensjon til alle jenter i Norge under 25 år.



En grunn til at det har skjedd ei voldsom økning, kan jo være at jentene ikke vet hva en abort virkelig er. Utover det praktiske som vedgår de. For et aspekt ved lettheten ved abort, bør jo være at de vet noe om hvilket liv det er snakk om som allerede eksisterer.


Som f.eks om det er kun celler den første tiden.
Hva "liv" en aborterer i uke 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16.


Ren skjær opplysning. For mange, (bl.a meg), vet ikke helt hva det er snakk om.
Ønsker ikke en debatt, det kan tas et annet sted av de som vil det. Men greit å vite fakta i en slik praktisk tråd som tar for seg alt ved abort. Jeg hadde satt pris på å få vite det, med tanke på vurdering fram og tilbake.

Klem.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 10:43   #20
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,418
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Hva med å legge til info om hva for noe liv det er snakk om å avslutte innenfor de forskjellige ukene? Det vil jeg si i høyeste grad er like viktig som de selve operasjonen.

Nå har antallet aborter økt voldsomt i Norge de siste årene. Så voldsomt at staten vurderer å tilby gratis p-piller og annen prevensjon til alle jenter i Norge under 25 år.



En grunn til at det har skjedd ei voldsom økning, kan jo være at jentene ikke vet hva en abort virkelig er. Utover det praktiske som vedgår de. For et aspekt ved lettheten ved abort, bør jo være at de vet noe om hvilket liv det er snakk om som allerede eksisterer.


Som f.eks om det er kun celler den første tiden.
Hva "liv" en aborterer i uke 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16.


Ren skjær opplysning. For mange, (bl.a meg), vet ikke helt hva det er snakk om.
Ønsker ikke en debatt, det kan tas et annet sted av de som vil det. Men greit å vite fakta i en slik praktisk tråd som tar for seg alt ved abort. Jeg hadde satt pris på å få vite det, med tanke på vurdering fram og tilbake.

Klem.
Kjære vene, bare for å strø enda litt salt i sårene eller?
Opplysninger som hvor langt fosterutviklingen er kommet i de forskjellige ukene er ganske lett tilgjengelig, for de som måtte ønske å følge med på det. Jeg tror du har misforstått et ganske vesentlig poeng med det å ta abort. Det er svært få kvinner som velger den løsningen og synes det er enkelt. Dette er jenter i krisesituasjoner, som tar kanskje sitt livs tøffeste valg. Jenter i dag er opplyste, det er vel svært få som tror det er en geleklump de fjerner.
__________________

xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:15.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com