Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 



Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-05-2008, 10:56   #21
VIP-Medlem
 
meowouch88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,209
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Jeg vurderte abort med Thea, og det dummeste jeg gjorde var å gå inn på sånn "uke for uke" sak. Det gjorde meg enda mer fortvilet over hele situasjonen!
Nå endte det ikke med abort da heldigvis, men jeg ville ikke hatt de ukene fremme på en side som denne. Da kan man heller velge selv å gå inn andre steder og lese...
__________________
Vakreste født 09.01.06
Habituell abort- ukjent grunn
Blogger om bildene mine og er forelsket i min aller beste venn

meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 11:55   #22
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,418
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Helt enig meowouch, poenget med denne infosiden er vel ikke å oppfordre jentene til å beholde barnet, ved å spille på det følelsesmessige tøffe ved å ta abort.
__________________

xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 12:00   #23
VIP-Medlem
 
meowouch88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,209
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Nei, ikke sant?
__________________
Vakreste født 09.01.06
Habituell abort- ukjent grunn
Blogger om bildene mine og er forelsket i min aller beste venn

meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 12:42   #24
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,162
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Hva med å legge til info om hva for noe liv det er snakk om å avslutte innenfor de forskjellige ukene? Det vil jeg si i høyeste grad er like viktig som de selve operasjonen.
Dette er informasjon om selve abortinngrepene og hvor en kan søke hjelp om en kommer i en situasjon hvor en vurderer abort eller blir ikke planlagt gravid og trenger støtte og hjelp.Å gå inn på utviklingen, har ikke noe med dette å gjøre, og er også noe en selv kan finne på nettet om en vil.

Om du kunne ønsket deg dette, finner du det lett på nettet ved å søke på nettet selv. For mange blir det veldig feil å informere om utviklingen hos fosteret da og da.

Selv veiledere på Anathea holder seg langt unna det å fortelle hvor langt fosteret har kommet i utviklingen.

Du burde virkelig vite bedre enn å komme med moral i denne tråden!
Men, noen kan visst bare ikke dy seg.

Jeg håper de som føler seg fristet, lar være å skrive mer om moral og rett og galt - men heller holder denne tråden som en saklig infotråd for at vi skal kunne holde den åpen for spørsmål og lignende, og at den ikke blir låst pga moraliserende innlegg
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2009, 22:40   #25
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Jeg synes dette var kjempeinteressant. Sakl selv ta abort i morgen, og fikk mye bra informasjon her, som jeg faktisk ikke fikk på sykehuset.

Så tusen takk!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2009, 22:03   #26
Medlem
 
Kel1 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 367
MP Rating: 0% (0)
Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Etter fullgåtte 12 uker, må det søkes en nemd for å få innvilget abort. Det er opp til denne nemden om det innvilges eller ei.
-----------
Abort etter 12. uke kan noen ganger skje ved en utskrapning, men vanligvis ved en igangsettelse av en "spontan abort" pga fosterets størrelse. Det blir blant annet satt vagitorier for å myke opp og åpne livmorhalsen for at fosteret skal kunne komme ut.
Angående abort etter uke 12 så innvilges disse i praksis alltid. Nemda er i praksis kun en formalitet. Alle aborter etter uke 12 skjer som følge av medisinske årsaker og legens vurdering overprøves ikke.

Jeg vil også si at ordet abort også kan være noe misvisende etter uke 12. Provosert dødfødsel er mer dekkende, da du faktisk føder barnet. Jeg kan heller ikke tenke meg at der finns sykehus som sender en kvinne i denne situasjonen hjem.

Etter at barnet er kommet ut skal også morkaken komme ut. Det hender relativt ofte at denne ikke kommer ut av seg selv og man blir lagt i lett narkose for utskraping.

Etter at alt er unnagjort skjer der en rutinemessig gynekologisk undersøkelse for å forsikre seg om at kvinnen ikke har innvendige blødninger. Det er også vanlig at kvinnen ligger på sykehus over natten etter aborten. Kvinnen trenger dette da hun ofte er svært medtatt som følge av fødselen og den psykiske påkjenningen ved å gjennomføre en senabort.

En senabort er en stor psykisk påkjenning for kvinnen og årsakene til at aborten utføres er alvorlige og komplekse.

Kvinnen får som standard tilbud om morfin for å lette fødselsriene (og avskjeden med barnet blir faktisk også enklere). Etter gjennomført senabort får kvinnen tilbud om psykologisk (i vertfall i Oslo) oppfølging.

En senabort kan skje helt opp mot halvgått svangerskap. Det er ikke uvanlig at foreldrene velger å gi så "store barn" en egen grav.

Foreldre som velger senabort gjør som regel dette pga at barnet er svært alvorligt sykt/misdannet.

Til tross for at barnet "reiser" ved abort er tapet av barnet stort.

Jeg har selv vært der..... og barnet som reiste var et kjært og elsket barn som jeg mista. Stakkars liten var så syk at hun ikke hadde livets rett (hun manglet blant annet lunger).

Jenta var verdens fineste og skjønneste barn.

Hvert år rundt den tiden hun skulle hatt bursdag (om svangerskapet hadde gått tia ut) tenker jeg på hvem hun hadde blitt om hun ikke hadde vært så uheldig og blitt så syk at hun uansett ikke kunne ha overlevd.

Stakkars liten fikk ikke alle puslebitene.

Jeg tror også at de som tar bort antatt friske barn (abort før uke 12) også vil gjøre seg slike tanker: "Hvis jeg ikke hadde tatt bort barnet; hvem ville hun/han ha blitt?"
__________________
Lillegutt kom til verden 26 feb 2009

Sist endret av Kel1; 02-10-2009 kl 22:29.
Kel1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2009, 22:58   #27
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,418
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Kel1 så leit å høre om den lille jenta di.

Jeg vil bare presisere noe i det fine og opplysende innlegget dit. Senaborter behøver ikke kun være på medisinsk indikasjon, det kan like gjerne være på sosialt grunnlag.

Det er sikkert forskjellige rutiner rundt om, men her jeg har erfaring fra er det ikke vanlig med overnatting. Man møter om morningen, og må nok regne med at det kan bli kveld før man kommer ut, spesielt om man ikke har født før.
__________________

xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 11:36   #28
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,162
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Leit å lese om din triste historie, Kel.

Jeg ønsker også å signere xtina på dette med abort etter 12. uke. Det er ikke sånn at alle søknader innvilges. Det finnes mange ulike årsaker til en slik søknad, sosiale, psykiske og fysiske årsaker. Fysiske årsaker står gjerne sterkere enn sosiale og psykiske.

Når det gjelder uke 12-16 som man kan søke om, er det heller ikke her vanlig med overnatting. Regelen sier også at etter uke 16, får man ikke innvilget med mindre det er medisinske grunner til det. Det er mer åpent i uke 12-16 og legges også vekt på sosiale og psykiske grunner. Sverige har vel også fri abort opp til uke 16 som vi har til uke 12 om jegi kke tar riv ruskende feil.

Jeg har erfaring med at søknader i uke 12-16 like gjerne skyldes sosiale årsaker som det du kaller medisinske (sterke misdannelser feks)
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 11:38   #29
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,162
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Hva med å legge til info om hva for noe liv det er snakk om å avslutte innenfor de forskjellige ukene? Det vil jeg si i høyeste grad er like viktig som de selve operasjonen.

Dette er ikke formålet med denne tråden og det burde du skjønne og holde deg for god til å komme med slik propaganda i en tråd som dette!

Sterke meninger om abort hører ikke hjemme i denne tråden, og har man dette, kan man heller lage en egen tråd på det så de som ikke orker, vil, klarer å lese slikt kan få slippe.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2009, 12:04   #30
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,418
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fakta om abort - for den som lurer:

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Leit å lese om din triste historie, Kel.

Jeg ønsker også å signere xtina på dette med abort etter 12. uke. Det er ikke sånn at alle søknader innvilges. Det finnes mange ulike årsaker til en slik søknad, sosiale, psykiske og fysiske årsaker. Fysiske årsaker står gjerne sterkere enn sosiale og psykiske.

Når det gjelder uke 12-16 som man kan søke om, er det heller ikke her vanlig med overnatting. Regelen sier også at etter uke 16, får man ikke innvilget med mindre det er medisinske grunner til det. Det er mer åpent i uke 12-16 og legges også vekt på sosiale og psykiske grunner. Sverige har vel også fri abort opp til uke 16 som vi har til uke 12 om jegi kke tar riv ruskende feil.

Jeg har erfaring med at søknader i uke 12-16 like gjerne skyldes sosiale årsaker som det du kaller medisinske (sterke misdannelser feks)
Jeg tror ikke det er noen klar regel på hvor langt kan være kommet for å få det på sosial indikasjon, men praksis sier vel rundt uke 16.
Selvom jeg vet om tilfeller i uke 18 og. Men jo lengre en er kommet- jo tyngre må grunnen altså være.

Sverige har fri abort opp til uke 18. Det er forøvrig fritt fram for norske jenter å dra til Sverige for å få utført abort- men man må betale selv.
__________________

xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:42.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com