Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack (1) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-05-2005, 11:38   #31
VIP-Medlem
 
~Lykke~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,657
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Her er min te-skje forklaring da:

Tenkte jeg skulle forklare hvordan jeg lagde den, den jeg har er vel det som kan kalles den enkleste varianten Man kan ha med glidelås og knapper etc., om man er litt mer avansert med symaskina, enn det jeg er.

Først la jeg ut hele pleddet, og fant ut hvor bredt jeg ville ha posen. Brukte hele lengden jeg da. Så klippet jeg.

Deretter la jeg posen med vrangsiden opp, og brettet den delen som skal være pose, opp og festet med knappenåler. Sydde to sømmer, en på hver side (se tegningen)
Jeg lot det være en 10 cm igjen sånn at jeg kunne få en brett.


Så snudde jeg posen bak fram, for å lage en brett som jeg kunne brette bak vogna, slik at posen holder seg på plass, og ikke glir ned.
Husk da å sy på vrangsiden.

Til slutt vrengte jeg alle delene, og vips hadde jeg en pose

Jeg sydde også på knyting øverst på den bretten foran, slik at jeg har muligheten til å ha pleddet helt opp til ansiktet til hvis det skulle være litt surt eller han sover.

FORSIDEN : POSEN BRETTET OPP: BAKSIDEN:Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Jeg har 10.000 tommeltotter, har bare sydd gardinsømmer og puter før, og JEG fikk det til, da kan DU også klare det
Og du trenger ikke maskin en gang

Her ble det ferdige resultatet:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Bloggen min

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2005, 12:20   #32
VIP-Medlem
 
~Lykke~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,657
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Her er målene på min pose, til min 9 mnd gamle ;

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Bloggen min

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2005, 19:52   #33
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 6,016
MP Rating: 0% (0)
mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.mamma_nemi har mye å være stolt av.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av Renate
Her er målene på min pose, til min 9 mnd gamle ;

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Hva slags vogn bruker du den i??
__________________
mamma_nemi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2005, 20:39   #34
VIP-Medlem
 
~Lykke~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,657
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Jeg bruker den til min SIMO-kombi vogn, og til min paraplytrille.
__________________
Bloggen min

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2005, 21:42   #35
Medlem
 
Rosen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Molde
Meldinger: 461
MP Rating: 100% (1)
Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.Rosen har mye å være stolt av.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

sånn tror jeg også at jeg må prøve meg på
__________________
.....
Leni og June født 26.04 (uke 27+6)


Stolte storesøksken er født 96 & 98 & 00 & 04 (+ 2x 90)
Rosen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2005, 15:10   #36
Seniormedlem
 
scarlet sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Meldinger: 2,045
MP Rating: 0% (0)
scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.scarlet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Renate: da har du bare 1-lags? dvs sitter på et enkelt teppe og har enden over seg med en lett søm i siden?

*må ha inn med teskje, jah!*

Er dette mykt og varmt nok? Har du fullt utesett under, kanskje?

Har nemlig ikke symaskin (og har ikke tenkt å skaffe meg heller, cramps my style, nemlig ), men dette kommer KANSKJE inn under mine håndarbeidskunnskaper ABC fra ungdomsskolen. Kanskje.
scarlet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2005, 18:47   #37
Supermedlem
 
Shadine sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,404
MP Rating: 0% (0)
Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.Shadine er et navn alle kjenner.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Så gøy å finne denne tråden

Nå er jeg utstyrt med svigermors symaskin, 2 fleestepper, et kjempe stort laken (til for). Trykk knapper, knappenåler, og alt annet jeg tror jeg trenger...

Fant fine tepper på ikea og fant ut at jeg ville fore posene med mørkeblått laken, siden Ariel er park jente...

Så nå får dere krysse fingrene for meg
__________________
Mamman til tre vakre troll
Ariel 11/06-03 Daniel 31/03-92 og Nataniel 28/11-04
Shadine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2005, 12:43   #38
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Langhus
Meldinger: 1,344
MP Rating: 0% (0)
Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Ohhhhhhhhhhhhhhh!! Så kult!!!
Jeg har akkurat tredd maskina mi (som jeg fikk til jul ja )..
Gjett om jeg vil prøve nå!!
__________________
Mamma Linn
Andrea Jan 04
Thea Okt 08
Linnen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2005, 18:09   #39
Medlem
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 169
MP Rating: 0% (0)
anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.anakonda er som en lysfontene.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Jeg skal kanskje også prøve.
__________________






anakonda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2005, 18:42   #40
Veteranmedlem
 
Little my sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 3,182
MP Rating: 0% (0)
Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.Little my har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Strålende at du har lagt ut mønster mamma_nemi til deg!!
__________________
Snuppene Nov.04 & Mars 08
Little my er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar


LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Hobby Serafin: Å sy vognpose Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 16:07


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:31.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com