Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack (1) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-10-2005, 15:12   #51
Supermedlem
 
chickpea sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 1,244
MP Rating: 100% (2)
chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Et par tips for å fòre posene:

-Vask stoffene først sånn at de er ferdig krympet. Da får du også ut evt appretur som kan gi allergi og kløe
-Tråkle i stedet for å bruke nåler. Da blir det penere og stoffet drar seg mindre.
-Når du syr sammen så sy med det glatte stoffet (fòret) ned fordi da drar maskinen stoffet jevnere.
-Tenk litt på hvilket stoff dere fòrer med fordi noe nupper lett og blir stygt (lodden ull, flannel).

Jeg har tatt hele snøggelen et steg videre til Erteposen http://http://chickpea.typepad.com/c...sen/index.html
__________________
chickpea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 09:14   #52
VIP-Medlem
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,993
MP Rating: 100% (1)
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

litt lenge siden denne var i bruk, men har et par spørsmål...
Jeg har sydd mange gardiner men aldri noe mere fænsy en det.
Men nå driver jeg å syr en snøggel til tante ungen min, men har et par problemer:

1:hvor skal jeg lage hull for seler?
har ingen vogn å måle etter...
Men hun har brio kombi fra i fjor å det er vel 5 punkt seler?
så da må jeg ha 2 hull i siden på posen , en litt lengre frem midt på å 2 oppe?
*jah jeg er dum *

fikk til på noen avspørsålene mine. men plages enda med hull til selene. Om hvor jeg skal lage de
__________________
Turbo-03 og snoopy april 07

Sist endret av Marianne; 19-03-2006 kl 09:49.
Marianne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 11:04   #53
Veteranmedlem
 
Svellen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,946
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Du kan jo be henne måle avstanden mellom de forskjellige hullene. Først måler hun avstanden fra bunnen av posen og til skrittstroppen. Så fra skrittstroppen til sidehullene. Så mellom sidehullene. Deretter fra sidehullene til skuldrehullene, og av standen mellom skuldrehullene.

Husk at det er bedre at posen er lang over hodet enn i fotenden.
__________________
Storebror okt-01
Storesøster des-04
Lillebror
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 11:21   #54
VIP-Medlem
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,993
MP Rating: 100% (1)
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av Svellen

Husk at det er bedre at posen er lang over hodet enn i fotenden.

tusen takk.
Det var det jeg og tenkte på...


Da mangler det bare noen snorer og 4 knapper så tror jeg at jeg er ferdig
Men den ble ikke like fine som dene Svellen
Så tror jeg ikke er noe sydame, jeg kan heller være tøyduke anna
__________________
Turbo-03 og snoopy april 07
Marianne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-03-2006, 11:25   #55
Veteranmedlem
 
Svellen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,946
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Det viktigste er at den fungerer og er varm Jeg har sydd haugevis av poser og blitt flinkere etterhvert.
__________________
Storebror okt-01
Storesøster des-04
Lillebror
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 09:10   #56
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 302
MP Rating: 0% (0)
is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.is 77 er fantastisk mot andre.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

abonerer på denne jeg
__________________
is 77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2006, 08:33   #57
Supermedlem
 
ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 754
MP Rating: 100% (1)
ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av is 77
abonerer på denne jeg
Siterer denne jeg
__________________

ivrig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2006, 19:13   #58
VIP-Medlem
 
Tuppesjura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,462
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Dette skal jeg prøve meg på, men vet ikke hvordan det blir å gå.......har dere glidelåsen i siden, eller midt oppå posen?
__________________
Snuppa 04
Lillemann 07
Tuppesjura er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2007, 16:17   #59
Supermedlem
 
mammastine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 730
MP Rating: 0% (0)
mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.mammastine har mye å være stolt av.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

abonerer
mammastine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2008, 08:56   #60
Medlem
 
Callie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Huset med lite vann
Meldinger: 470
MP Rating: 0% (0)
Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Huff, jeg vet det er lenge siden noen la inn innlegg på denne tråden, men jeg lurer også på om hvor man får fatt i tynne ullstoffer? (Som et fór til snøggelbøggelen?)
Og hvor mye koster det i stoffer å lage en sammenliknet med å kjøpe en vognpose i butikken?
__________________
Callie (Camille på SM) Ikke glem å knipe, jenter!
02 04 08
Callie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar


LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Hobby Serafin: Å sy vognpose Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 16:07


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:48.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com