Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack (1) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-06-2005, 10:30   #41
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Langhus
Meldinger: 1,344
MP Rating: 0% (0)
Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Har lyst til å sy sånn til en venninne som venter barn, Noen som har ca mål på en pose til 0-3 mnd?
__________________
Mamma Linn
Andrea Jan 04
Thea Okt 08
Linnen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2005, 18:12   #42
Supermedlem
 
simsola sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,243
MP Rating: 0% (0)
simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.simsola er som en lysfontene.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Kanskje prøve meg? Er ikke direkte venner med symaskina, men....
__________________
Litj-tupp april -05

simsola er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2005, 19:43   #43
Veteranmedlem
 
Svellen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,946
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av Linnen
Har lyst til å sy sånn til en venninne som venter barn, Noen som har ca mål på en pose til 0-3 mnd?
Hvis du lager posen ca 80 cm lang og 50 cm bred, skulle det gå fint med en nyfødt oppi. Anbefaler tynt ullstoff eller bomull som fòr, istedet for fleece. Fleece gjør at barna svetter mye når det kommer i kontakt med hud.
__________________
Storebror okt-01
Storesøster des-04
Lillebror
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2005, 13:55   #44
Seniormedlem
 
Akino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,047
MP Rating: 0% (0)
Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.Akino har en strålende fremtid.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

er det så lurt med fleece inni da? Synne blir klissvåt av fleece ho.... Noen tips til hva jeg kan bruke inni?
__________________
Snuppa desember 04 & Lillemann september 08
Akino er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2005, 14:09   #45
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 166
MP Rating: 0% (0)
ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.ohelene er som en uslipt juvél.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av Akino
er det så lurt med fleece inni da? Synne blir klissvåt av fleece ho.... Noen tips til hva jeg kan bruke inni?
Ull eller bomull kanskje?

Eg har liggande ein del helsetepper etter våre tre (fått mange i gaver) som eg aldri har brukt så mykje (brukte helst strikka ulltepper). No er dei iallefall blitt liggande ubrukte. Tenkte å sjå om eg kunne bruke dei til fôr i ein pose.
ohelene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2005, 11:40   #46
Supermedlem
 
Mamseboms sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 522
MP Rating: 0% (0)
Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.Mamseboms er et navn alle kjenner.
Snøggel bøggel for dummies

Nå har jeg bestemt meg for å prøve meg også Tror jeg satser på en pose til dukken først, slik at jeg ser om jeg får det til. Har tittet på te skje metoder, og andre lure ting, men føler meg ikke helt sikker på alt. I alle fall ikke det med glidelås... heller ikke det som kan brettes bak vogna slik at posen ikke sklir ned...

Kanskje det kommer av seg selv når jeg kommer i gang. Ellers får jeg slenge ut noen spørsmål her
__________________
Mamseboms
"Du blir ikke fetere av fett, enn du blir grønn av agurk"

Mamseboms er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2005, 14:57   #47
Veteranmedlem
 
Svellen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,946
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Sitat:
Opprinnelig postet av Akino
er det så lurt med fleece inni da? Synne blir klissvåt av fleece ho.... Noen tips til hva jeg kan bruke inni?
Hvis du ser hva jeg har skrevet i innlegget over deg, saa faar du svar
__________________
Storebror okt-01
Storesøster des-04
Lillebror
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2005, 18:07   #48
Seniormedlem
 
Alpengold sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Hordaland
Meldinger: 1,991
MP Rating: 100% (3)
Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Abonnerer
__________________
Alpengold er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2005, 13:55   #49
Seniormedlem
 
Sultana sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,556
MP Rating: 0% (0)
Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.Sultana har en strålende fremtid.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Hvor kan man kjøpe et tynt ullstoff? Blir posen plutselig veldig dyr da?

Til dere som har ulike stoff i posen; har dere vasket stoffene på forhånd, så de ikke krymper ulikt? Eller er det ingen vesentlig forskjell? Krymper fleece i det hele tatt? Det gjør jo bomullsforet i ihvertfall...!?

Så lenge det er noe annet enn fleece inni, så blir det ikke klamt, selv om utsiden er av fleece?

Kanskje flanell er deilig som fór...?
__________________
Sultana
L f mars'05
P f/d mars'05
A f desember'06
Sultana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2005, 13:46   #50
Supermedlem
 
kvakk-kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: bergen
Meldinger: 647
MP Rating: 0% (0)
kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.kvakk-kvakk har mye å være stolt av.
Sv: Snøggel bøggel for dummies

Takk for forklaring og tips alle dere snille mammaer ! nå har jeg klart å sy en, men uten glidelås da . Men det blir neste prosjekt! Sydde av et stygt ,gammelt teppe som prøvemodell-skal vise neste pose når den er ferdig!
__________________
Yem på SM, Marie født 01.07.07
kvakk-kvakk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar


LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Hobby Serafin: Å sy vognpose Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 16:07


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:31.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com