|
|
|
01-09-2008, 20:28
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,072
|
Sv: Har dere begynt å tenke på jula??
|
|
Cd- spiller er en utrolig god ide til 3-åringen Det kan vi ønske til henne fra svigers, eller kjøpe selv. Tusen takk for tips
|
01-09-2008, 23:00
|
|
VIP-Medlem
Meldinger: 6,319
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Frysh
Planleggingen er godt i gang,i år er vi nesten nødt til å være ute i god tid.
Tror virkelig ikke jeg gidder stressshopping i desember med en nyfødt baby,en storebror på 3 år og en gubbe...
|
Jeg starta julegavekjøpene i mai i fjor Jeg var høygravid og alene med snuppa den siste mnd jeg var gravid (gubben var ute å reiste med jobben). Tro det eller ei, jeg misunnte dem som kunne dra ut å kjøpe julegaver. Det var litt kjedelig å ikke ha noe å gjøre. (Men så er det vel fåtallet som er sånn som meg da)
|
|
|
02-09-2008, 10:46
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,373
|
|
|
Jepp jeg har det i tankene. Først må vi bli enige om hvor vi skal feire jul... Østlandet eller vestlandet... Med to barn mener jeg det er på tide å skape våre barns tradisjoner, ikke fly som pakker annet hvert år til våre foreldre.
Må etterhvert gå gjennom gaveskapet og se hva jeg har der. Vet jeg har unnagjort endel av barnepakkene, men det er verre til de voksne. Var flinkere før til å spre innkjøpene og kostnadene utover
Lillebror får vel litt praktisk, storebror det han ønsker seg. Storebror vil sikkert ha lego og nintendo ds tenker jeg.
Laget kalender for noemn år siden, startet som gavekalender, men er nå aktivitetskalendr. Det kommer vi til å ha i år også Poden får i tillegg en lego julekalender. Lureer på å lage øl-kalender til sambo. Han liker spesialøl, så det er en super gave til han
Planlegging av kort, juleselskaper osv tar jeg litt nærmere, men jeg jobber i det skjulte for å få det som jeg vil
|
02-09-2008, 11:55
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,433
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Høns
Jepp jeg har det i tankene. Først må vi bli enige om hvor vi skal feire jul... Østlandet eller vestlandet... Med to barn mener jeg det er på tide å skape våre barns tradisjoner, ikke fly som pakker annet hvert år til våre foreldre.
Laget kalender for noemn år siden, startet som gavekalender, men er nå aktivitetskalendr. Det kommer vi til å ha i år også Poden får i tillegg en lego julekalender
|
Enig i at det er greit å skape sine egne tradisjoner. Vi ønsker å være hjemme hos oss selv i år, la vesla våkne i sin egen seng 1. juledag og få leke med gavene hun fikk. Har baby på 3 mnd da, så da er det greit å slippe å reise sørover med alt man må ha med seg.
Hva slags aktiviteter hadde du i aktivitetskalenderen i fjor? Trenger tips!
Og hvor får jeg tak i lego kalender? Det hadde vært helt supert for min jente som elsker lego.
|
|
|
02-09-2008, 13:11
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Helgeland
Meldinger: 2,321
|
|
|
Forslag til aktiviteter i kalender:
- Julegrantenning
- sette frem adventspynt
- Juleverksted
- pakke julegaver til vennene
- Bakedag (kan være flere dager, en med pepperkaker f.eks)
- Julekonsert/teaterforestilling
- Dra til svømmehall el.lign som ungene syns er gøy
- Gå på tur (hogge juletre?)
- Dra på besøk til noen inkl kveldsmat el.lign
- Lage pepperkakehus
- Lage julegodter
- Pynte rommet sitt til jul
- Pynte juletre
- Legge gavene under treet på julaften
Dette er noe av det våre to eldste hadde for et par år siden. Spedde på med lørdagsgodter og et par dvd'er + pc-spill innimellom.
|
|
|
02-09-2008, 13:33
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,201
|
|
|
Jeg har ikke tenkt lengre på jula enda enn at jeg ønsker å ta noen feriedager 22. og 23.desember, så jeg får gjort unna det værste stresset i heimen i god tid. Mulig at svigers feirer jul hos oss i år, over flere dager. Greit å ha ting litt på stell da.
Julegaver har jeg ikke tenkt mye på, annet enn at det er ca 20 gaver å handle inn, + i tillegg til oss selv i familien. Syns det er pes nok, jeg.
|
02-09-2008, 14:42
|
|
Supermedlem
Sted: Ved Oslofjorden
Meldinger: 1,217
|
|
|
Kjempe lurt å være tidlig ute. Det vil jeg også. Melder meg inn her for inspirasjon og idesamling. Har ikke kommet igang noe særlig selv. Har kjøpt 2 pakker men det er slik som jeg vet folk sparer på ( servise).
Har tenkt å lage julekortene selv. Synes det er veldig koselig.
Det med aktivitetskalender fremfor pakkekalender var veldig smart. Takk for tips.
|
|
03-09-2008, 19:42
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,373
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av millact
Enig i at det er greit å skape sine egne tradisjoner. Vi ønsker å være hjemme hos oss selv i år, la vesla våkne i sin egen seng 1. juledag og få leke med gavene hun fikk. Har baby på 3 mnd da, så da er det greit å slippe å reise sørover med alt man må ha med seg.
Hva slags aktiviteter hadde du i aktivitetskalenderen i fjor? Trenger tips!
Og hvor får jeg tak i lego kalender? Det hadde vært helt supert for min jente som elsker lego.
|
Sånn er det jeg også tenker. La poden få våkne hjemme og kose seg. Vår lille er jo 4 mnd til jul og det blir enten fly eller tog med 4 voksne og alt pikk-pakk noe som er superstress. Bil er uaktuelt i desember med tanke på at vi må ver vidden eller likn, og det vil jeg ikke med en så liten tass. Og siden er jeg er veldig glad i jul må jo uansett julen arrangeres hjemme også med juletre og julepyntet hus og alt annet som hører til.
Vi hadde i tillegg til det Lenemor nevner også aktiviteter som synge julesanger, tenne adventslys, lage adventsappelsin, lese juleeventyr. På lørdag eller var det søndag hadde vi i tillegg en liten ting som f.eks passet til aktiviteten (kjevle og pepperkakeformer, julebok ++).
Legokaslender kjøpte jeg i lekebutikken sist år, de har også hatt playmokalender. Koster rundt 200 kroner, og det er ting som holder.
|
04-09-2008, 09:21
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,433
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Høns
Sånn er det jeg også tenker. La poden få våkne hjemme og kose seg. Vår lille er jo 4 mnd til jul og det blir enten fly eller tog med 4 voksne og alt pikk-pakk noe som er superstress. Bil er uaktuelt i desember med tanke på at vi må ver vidden eller likn, og det vil jeg ikke med en så liten tass. Og siden er jeg er veldig glad i jul må jo uansett julen arrangeres hjemme også med juletre og julepyntet hus og alt annet som hører til.
Vi hadde i tillegg til det Lenemor nevner også aktiviteter som synge julesanger, tenne adventslys, lage adventsappelsin, lese juleeventyr. På lørdag eller var det søndag hadde vi i tillegg en liten ting som f.eks passet til aktiviteten (kjevle og pepperkakeformer, julebok ++).
Legokaslender kjøpte jeg i lekebutikken sist år, de har også hatt playmokalender. Koster rundt 200 kroner, og det er ting som holder.
|
Takk for tips!
|
|
|
04-09-2008, 13:09
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,563
|
|
|
Jeg har skrevet gavelista og så smått begynt å handle gavene. I år tenker jeg også å lage en del gaver selv, så det er greit å begynne tidlig.
Hobbyblogg
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:09.
|