Sitat:
Opprinnelig postet av Kengu
Dere legger lista høyt, skjønner jeg...
|
Hvordan det? Slalåmutstyr kunne hun ha fått utenom jul, men det er morsommere å pakke det inn og legge det under treet. Hun må trolig være med å prøve de, så det blir ingen spenning.
Klær er noe hun må ha uansett, så perler og bøker er vel det man kalle tradisjonelle gaver. Broren hennes får f.eks gaver som er kommer lang langt unna i pris. Men de skal ha likt antall ...
Ungene er lite (ikke i det hele tatt? tja) bortskjemte, de jubler over alt de får fra ullundetøy og til arkivbokser. Men de får ikke noe hele året heller, leker får de bare til jul og bursdag, og når vi er på ferie.
Jeg er vant med at jul betyr mange pakker, det er ikke den ene dagen i året som ødelegger barna, men den jevne tilgangen av ting og tang hele tiden. Ikke minst at de får når de maser på butikken, det er heldigvis noe mine barn ikke gjør.
Neste år får hun kanskje bare noe småtteri om det ikke er noe hun trenger, da er det kanskje storebroren som må ha seg nye ski.
Erfaring viser at de blir så fornøyde med fangsten til jul, at de ikke begynner å ønske seg noe før langt ut på våren... og da står vår og sommergarderoben for tur.