Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-12-2007, 03:00   #1
Supermedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,482
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvor mye legger dere i julegaven til egne barn?

Jeg synesdet begynner å bli vankelig å vite hvor mye man skal legge i gaven etter hvert som ungene blir eldre. Hvor mye synes dere det er normalt å gi til barn over 10 år?
Gammel 06-12-2007, 03:49   #2
MTB
Seniormedlem

MTB sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 2,451
MP Rating: 0% (0)
MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.MTB har en strålende fremtid.
Sv: Hvor mye legger dere i julegaven til egne barn?

Vanskelig å si. Vi gir opp mot 1000,- pr barn, 10 åringer har jo gjerne litt dyrere ønsker enn en 2,5 åring.
Gammel 06-12-2007, 08:25   #3
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,129
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg syns man må se på hva de får. får de nyttige ting som strømpebukser og undertøy og ski, er det noe annet enn playstation og godteri o.l. jeg syns også det er viktig å tilpasse det til familiens økonomi. det gjelder SPESIELT store barn, som snart skal lære seg å styre sitt eget budsjett. hvis foreldrene har gjort dem helt urealistiske ifht hva ting koster, er det rett på kredittkort-kjøret.

generelt syns jeg unger får altfor mye, og jeg tror ikke det er så bra for dem. vet om unger som får berg av dyre gaver, og de sitter nærmest tomøyde midt i haugen. en gang var det en unge som hadde åpnet 10 gaver og hadde 20 igjen, nærmest, som nesten begynte å grine fordi hun "fikk så lite". enda hun fikk mest av alle - og det har hun gjort bestandig. blir som fetteren til harry potter, tror du antall gaver og hva de koster er viktigst, og at 20 dyre gaver er det du skal ha hvis foreldrene er glad i deg føler du deg uelsket hvis du får 19. så det blir ris til egen bak.

har veldig sans for å gi nyttige ting - og opplevelser. gavekort på kinobesøk, teatertur, gavekort på tur i skogen og grille pølser eller til en naboby og gå på kafe osv.

så konklusjonen må vel bli at det må hver enkelt gjøre ut fra egen økonomi - men har man veldig god økonomi er et kanskje ikke det beste å ta den helt ut likevel....

i vår familie ligger gavene til hver person på ca 4-500 (bortsett fra til voksne hvor vi prøver å kutte ned/kutte ut).

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2007, 09:41   #4
Supermedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,482
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av MTB Vis post
Vanskelig å si. Vi gir opp mot 1000,- pr barn, 10 åringer har jo gjerne litt dyrere ønsker enn en 2,5 åring.
Ja vi har også pleid å ligge rundt 1000, men nå har vi snart ganske mange egne barn å handle til og da synes jeg nesten jeg ser 1000 lappene fly ut vinduet:skål:
Gammel 06-12-2007, 09:47   #5
Veteranmedlem

Elis@beth sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Hokksund.
Meldinger: 3,059
Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.Elis@beth har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi ligger på rundt 500 cirka. Ungene får ting og tang av oss året rundt, og får utrolig mye gaver. De husker ikke hvem de får av, eller hva de har fått i det hele tatt når julekvelden er over. 500 syns jeg er mer enn nok, hvertfall når ungene er små. For en tiåring så kan man jo øke litt, så absolutt
Lille frk.oj på vei!
Elis@beth er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2007, 13:26   #6
Jea
Supermedlem

Jea sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Buskerud
Meldinger: 517
MP Rating: 100% (1)
Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.Jea har en strålende fremtid.

Maks 500. De første årene kjøpte vi ikke noe. Jeg ønsker å legge lista lavt med tanke på årene fremover.
Gammel 06-12-2007, 13:38   #7
mlf
Seniormedlem

mlf sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Litt utenfor Arendal
Meldinger: 1,917
mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.mlf har en strålende fremtid.

I år har vi lagt oss på 500 til 10 åringen her i hus, de to små blir det bare noe smått til
mlf er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2007, 13:43   #8
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 5,381
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har ikke jeg noen 10 åring, men snart 7 åringen får i år gave til ca 1500. Har egentlig ikke noen fast sum, vi ser heller litt an hva som står øverst på ønskelisten og passer det gjerne inn med å gi ting vi hadde kjøpt uansett til jul. Har vel variert fra rundt en tusenlapp og opp til 3000.

... "De er rett og slett helt unødig skadd på grunn av dårlig sikring, og det er grusomt å se dette."
(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)
Autofil er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2007, 13:47   #9
Seniormedlem

Hege-Mor sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Revetal
Meldinger: 1,908
Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Det blir som regel mellom 500-1000......og veldig ofte havner vi nok på rundt 1000,- ja!

Hege-Mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-12-2007, 13:51   #10
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg ble dårlig når jeg så på tv i går tror jeg det var (puls kanskje), en gutt (11-12 år kanskje) som sa at jo dyrere gaven var, jo gladere var giver i han..

Her blir det vel 500 kr på guttungen (3,5 år). Det er fra meg. Jeg vet ikke hvor mye pappan og samboeren hans gir for. Men vet han får skipakke..
Så han får jo for mer enn han ville fått hvis vi var sammen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:10.