Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-12-2007, 21:59   #51
Veteranmedlem

fluffy sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: østfold
Meldinger: 3,115
MP Rating: 0% (0)
fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.fluffy har en strålende fremtid.
Sv: Hvor mye legger dere i julegaven til egne barn?

4 åringen her i huset har pleid å få for en 1000 lapp ca tenker jeg. Vi får se hvordan det blir til neste år når vi får en til da..får ta det etter økonomien.
Gammel 09-12-2007, 22:55   #52
Seniormedlem

Verdande sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,226
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.

Signerer Nikonius.!
Mine blir jo også selvfølgelig veldig glade for å få "småting" og klær, men på julaften og bursdager er det leiker som teller [/quote]

Vel den erfaringer har ikke vi. De er glade for klær og fornuftige ting, og for leker. For leker blir det, og bøker og spill og filmer osvosv. OG sånn har de alltid vert. Husker sønnen min som 3 åring da enhver gave, stor eller liten ble pakket opp mens han utbrøt "Akkurat det jeg ønska meg" med verdens største smil.

Men de får over 30 gaver hver, og jeg tror faktisk ikke den 30. leken hadde gjort dem noe særlig lykkeligere. Og jeg husker selv at raggsokkene fra oldemor ( med sjokolade og noen tiere inn) var en av høydepunktene i min barndomsjul. Så det har vel noe med mengden, hva som forventes og hva de er vant til.

Og på 8 åringens ønskeliste står det faktisk; Ulundertøy og kule kler... Mens 5åringen vil ha rosa skjørt! og knagger til rommet sitt.

Men nå er det sportssutstyr som teller. Slik sett passer det godt at jula kommer i skisesongen.
Gammel 09-12-2007, 22:57   #53
VIP-Medlem

Krissie sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 5,134
Blogginnlegg: 4
Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av mimmi80 Vis post
I fjor er jeg jammen meg ikke sikker på om de fikk gaver...
Godt å høre at det er flere!
Snuska fikk ikke gave av oss i fjor, men hun fikk jo av alle andre. Hun sov under pakkeåpningen også.
Gammel 09-12-2007, 23:17   #54
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,997
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Blondie Vis post
Fordi jeg er grunnleggende skeptisk til alle slike passifiserende leker, i tillegg synes jeg det er latterlig dyrt.
Dessuten er ungene mine mer av den fysiske sorten som liker bedre å være ute enn å sitte inne og spille. De fikk en Xbox til jul for noen år siden og den tror jeg de har brukt maks 10 ganger. Jeg må innrømme at jeg er veldig fornøyd med at de ikke er så opptatt av slike ting.
Jeg betviler ikke at de kan lære noe av det, men jeg er ikke umiddelbart overbevist om at det er slik lærdom jeg vil at barna mine skal ha.
Vist du veit at den ikkje vil bli brukt, er det jo greit .
Eg leste det liksom sånn, at du var imot DS fordi du var imot overflod av leiker. Og da dro eg liksom ei slutning om at du la denne inn i rekka av "ørti" småbiler. For av sånne leiker kan det fort bli overflod ...

Vi kjøper ny DS til jul. Den gamle blei ødelagt tidligere i høst, og er virkelig sårt sakna. Her veit vi at den blir mykje brukt, og veldig godt mottatt
Mine har den bla.a. alltid med i bilen vist vi skal kjøre ei stund.

Diddlina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-12-2007, 23:46   #55
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,177
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet ikke helt hva jentene mine skal få jeg. Føler nesten ikke at vi trenger å gi noe, for de har alt fornuftig de kan ha. Må evt bli noe strømpebukser, flere tøybleier til minste, knagg til å ha på rommet dems...hm... ingen dyre gaver hvertfall. Så her blir det nok maks 400kr på hver, om jeg i det hele tatt finner noe.
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2007, 01:13   #56
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 53
Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.Minymo er som en lysfontene.

Vi har små barn og de får mellom 1000-1500 kr hver. I tillegg hver sin pakkekalender på rundt 500,- pr. barn. Minsten har ikke enda da, men han er bare 3 mnd

Tror likevel vi klarer å lære dem å sette pris på det de får, og ikke har vi merket at de er mer egoistiske eller ufordragelige enn andre barn heller... Er tradisjon i vår familie at vi har pakkekalender. Selv hadde jeg fra jeg var ganske så liten til jeg flyttet ut... Overlevde det helt fint det altså
Minymo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2007, 01:28   #57
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Indre Agder
Meldinger: 274
timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.timich er fantastisk mot andre.

Minstemann kjøper vi nok ikke noe til - han får vel litt av andre, og utover det skjønner han nok lite av hele jula (han sover vel sikkert under pakkeåpningen og).

Ellers kjøper vi det de trenger/ønsker seg, maks 1000 kr per unge da vi har 6 stk til sammen. Men det er nok mer rundt 500 kr til de minste og 1000 til de eldste (dvs egentlig er de voksne da).

-feb.98 -feb.99 -jan.03
Prinsen født 26.juli 2007
timich er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2007, 05:05   #58
Medlem

lillesky sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestfold
Meldinger: 248
lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.lillesky er fantastisk mot andre.

Blir lettet av å lese denne tråden.
Har ikke barn selv (enda), men gir gaver til tantebarna mine.

Det har virket som om det går helt over styr for noen familien. I den ene familien skal gutten få sydentur, jenta skal på PS2 (rosa), også får de sikkert en haug med flere gaver. Blir skremt jeg..,
Gammel 10-12-2007, 08:56   #59
VIP-Medlem

Celinemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,226
MP Rating: 100% (1)
Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.

Vi kjøper ikke noe dyre gaver. Syns de får nok gaver på julaften. I år kjøpte vi bare for 250-300. Vi tenker heller at vi vil gi litt ekstra på bursdagen deres. Da er det mer rolig rundt de at de får med seg hva de får og som oftest så får de gjerne gavekort eller klær til bursdagen for de har så tidlig på året.
Gammel 10-12-2007, 09:19   #60
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,449
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Elsker å gi gaver, så det blir alltid litt mye...

Storesøster får vanntett kompaktkamera i år, det kostet knappe 2000. Vi spleiser med farmor og oldemor, og må ut med 500 kr selv. Dette ønsker hun seg veldig, og jeg synes det er greit å ha et vanntett kamera i familien, siden jeg selv har ødelagt et kamera på stranden Vet at hun får nye ski av mormor og morfar (de hun har fikk hun siste år i barnehagen, nå nærmer hun seg 11.. )

Fra lillesøster har jeg kjøpt skøyter til henne og gubben på Lidl, de kostet vel ca 250? Vet ikke hvor begeistret gubben blir da... Og så får hun en "hvordan tegne hester"-bok som jeg har kjøpt fra Amazon til knappe 50-lappen, den blir vel fra nissen.

Til Lillesøster har jeg kjøpt kassettspiller og "bilsimulator" brukt, det kom på 50 kr til sammen. Og så får hun en fotobok av de 2 første årene av sitt liv, den ble gratis, for vi reklamerte på den vi kjøpte til besteforeldrene, og fikk beholde den andre. Så den skal hun virkelig få lov til å bruke og kose seg med. (elsker å se bilder av seg selv... ) Hadde tenkt å lage fotomemo til henne, men det rekker jeg ikke, får bli på nyåret. Av nissen tror jeg hun skal få en Bratzdukke , mest av hensyn til storesøster som aldri får leke i fred.

Av besteforeldre/oldeforeldre får hun ullklær, sko, madrass, fjernstyrt marihøne og en sparkesykker ("løpahjul" med to hjul bak, hun digget den på Toys'r'us)

I tillegg blir det vel noen småpakker fra venner og tantyer og onkler, de pleier heldigvis å holde det på et ganske rimelig nivå.

Hvor i all verden skal vi gjøre av alt sammen??? :dåne:

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:02.