Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-12-2007, 09:47   #61
Supermedlem

Gittemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 926
MP Rating: 0% (0)
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.
Sv: Hvor mye legger dere i julegaven til egne barn?

mellom 500 og tusen kr til gutten på 2,5 år...w00 er liksom grensen..han får ikke mer en det

Gittemor`s bryllupstråd!!
Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2007, 10:16   #62
Seniormedlem

Q-melk sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 2,506
Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av snuppa Vis post
De får det de trenger. I år tror jeg storebror skal få skøyter.
Slik er det hos oss også.
I år får de skiutstyr, og gode gamasjer.

Q-melk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2007, 10:38   #63
Seniormedlem

Princess sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,393
Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.Princess har mye å være stolt av.

Ca 1500 - 2000 kr pr barn
Gammel 18-12-2007, 15:07   #64
Supermedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,372
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har prøvd og begrense meg med julegavene, men må innrømme at jeg syns det er artig og gi ungene det d ønsker seg....
eldste gutte ønsker seg penger, manglet noe til bilen..gir han 1000kr..og et tøfft pastasett.
Neste ønsket seg vekter og militærsko, dette har jeg kjøpt og en genser.Tilsammen ca 1000..
10 åringen ønsket seg dc klær, det ble ganske så dyrt (ca 1700), han trengte klær.., men de minste skjønner ikke at litt klær koster så mye, så jeg bryr meg ikke om litt forskjell i prisen der..de største har bestandig fått mest så de bryr seg heller ikke..
8 åringen min ønsket seg buzz ett eller annet og lekeslim godteri og minnekort til mobilen, ca 1000 tilsammen..
Snuppa ønsket seg kun rosa ds..ho har spilt en del hos guttene, så det har vi kjøpt..ho har 2 spill pinsesse og ponny til gameboy så det kjøper jeg ikke no.. Den kosta 1100 kr..
Prøver og hode oss ti ca 1000..
Gammel 22-12-2007, 00:48   #65
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,810
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.

Har ingen fast sum. Ser an hva de ønsker seg og hva som interesserer dem. I år blir det digitalkamera (vtech sitt) til storebror og Baby Born stellesekk som jeg fant på tilbud til lillesøster. Har også en del bøker fra bokklubben som jeg har lagt unna som nissen skal få komme med.
Gammel 22-12-2007, 01:52   #66
Medlem

MammaFraNord sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Lofoten
Meldinger: 221
MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.

Rundt 1000 kroner..
Gammel 22-12-2007, 08:48   #67
Seniormedlem

marie_83 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,781
marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.

det kommer helt an på hva dem ønsker seg. I år får lillebror på 8 mnd en leke som koster 200kr mens storebror får en lekerobot, en dvd, en liten bil og det kostet vel ca 500kr tilsammen, men det var det han ønsket seg og da gidder ikke vi å kjøpe enda mere bare for å kjøpe, han får nok gaver av familie
Gammel 22-12-2007, 11:47   #68
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,439
Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ingen fast sum, men synes julen er blitt galskap på denne måten. De har jo ikke begrep om hva ting koster uansett. Storesøster fikk Nintendo DS til jul ifjor, iår får hun billigere gave mens lillesøster får sin egen DS (siden det er sååå mye krangel og diskusjon rundt den vi allerede har)... Men pleier ikke å bruke så mye på gaver, den kostet 1499,- Synes 500-1000,- er mer enn nok! De får så utrolig mye at de ikke aner hvem de har fått hva av uansett!
Jeg har aldri fått dyre gaver av mine foreldre til hverken jul eller bursdag, det viktigste var faktisk at jeg fikk det jeg ønsket meg
Gammel 22-12-2007, 12:54   #69
Supermedlem

Emjo sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jæren
Meldinger: 1,118
Blogginnlegg: 5
MP Rating: 100% (4)
Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.

Ser at det er mange lieksinnede her. Vi gir heller ikke dyre gaver, men har ikke fastsatt noen pris. I år har dattera vår, snart 4, fått en dress (trengte ny da den andre er snart for liten), en jakke (trenger den også - dessuten et røverkjøp), selvsagt noen leker, og noen andre små billigere gaver. Aner ikke summen... Er litt opptatt av å gi klær, ikke bare leker, selv om hun er liten. Prøver å vise henne at det er kjekt å gi også, ikke bare få.

Minstemann på 2 mnd får ikke så mye... kommer sterkere tilbake med gaver en jul han har glede av gavene. Setter penger på konto istedet.

Gleder meg til jul!! Kjekt å samle hele familien og bare kose oss....
Gammel 22-12-2007, 14:06   #70
k&j
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,259
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes det kommer litt an på. Vi har ofte gjort investeringer i sportsutstyr (ski, slalomski, skiklær, treningstøy, yttertøy osv) og andre klær som julegaver. Disse tingene koster jo en del. I tillegg har mobiltelefoner vært en vanlig gave.

Vi samler opp ting de trenger uansett, og gir det i julegaver. I tillegg får de kanskje noe de ikke trenger så mye, men ønsker deg (spill f.eks)

Beløpet på disse tingene blir ofte fra 2-5000 pr barn.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:15.