|
 |
|
06-12-2007, 14:11
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
|
Sv: Hvor mye legger dere i julegaven til egne barn?
|
|
Her bruker vi ca. 500,- pr barn.
|
06-12-2007, 14:16
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,413
|
|
|
I år får Millian en forsinket julegave. Han er så liten at han ikke skjønner noe enda lell, så her går vi for salget i januar. Han får jo så mange gaver ellers i jula! (Dessuten skal vi til Sunnmøre, så det er begrenset hva vi kan ta med oss på flyet dit!)
Hvor mye vi legger i det, ser vi ann når vi skal handle. Men har et par ting på ønskelisten hans. Bla ny sprinkelseng (arvet den vi har) og en huskeleke (som koster 999,- nå før jul)
|
06-12-2007, 21:02
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 809
|
|
|
Vi kjøper gaver for minst 1000 kroner til hver av barna. Det er nok det vi havner på til 9- og 13-åringen i år også. I tillegg kjøper vi gaver til barna for penger fra besteforeldre og tanter. Dette gjør at vi selv bestemmer hva barna får av store gaver, og kan derfor velge å også kjøpe nyttige og praktiske gaver som de har bruk for. De får gaver for et tilsammen relativt stort beløp hver jul, derfor passer jeg på at de får fornuftige ting. Og så noe bare på gøy, selvsagt - som lego og spill !
|
|
|
06-12-2007, 21:12
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 352
|
|
|
Vi gir ca.500,- hver på leker som de ønsker seg.
I fjor til jul fikk de skiutstyr til rundt 12-1300,- hver. Slike ting er litt mere nyttig enn leker, og derfor gjorde det ikke så mye om det kostet over 1000-lappen heller
|
|
|
06-12-2007, 21:32
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,392
|
|
|
Vi har egentlig ikke noen fast sum vi - vi ser heller på hva de ønsker seg og hva vi synes de burde få  I år får Wilhelminah Nintendo DS med spill (kombinert bursdags- og julegave) - et annet år kan hun få en ting til 3-400,- hvis det er det hun ønsker seg og vi synes er fornuftig å gi  Enn så lenge har de null forhold til hva ting koster, så da er det null problem!
|
|
|
06-12-2007, 23:56
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,121
|
|
|
Har jo bare små barn, og de har fått fra ingen verdens ting (får så mye av andre likevel) til ca 500 kr. I år skal vi kanskje kjøpe skipakke til Storebror, og da blir det selvsagt litt mer. Synes ikke det gjør noe, det er jo noe vi uansett måtte ha brukt penger på før eller senere.
Er forøvrig opptatt av å unngå for kravstore barn og har blant annet fremdeles ikke pakkekalender. Neste år blir det nok en kalender med lapper med opplevelser på - som skal være familieopplevelser. Alt fra å bake pepperkaker til å gå tur i skogen.
Vi er forøvrig svært tilbakeholdne med materielle gaver, klær, osv hele året. Ikke bare til ungene, men også til oss selv. Ikke fordi vi har spesielt dårlig råd, men fordi jeg er utrolig motstander av bruk og kast-samfunnet.
Sist endret av oslo78; 07-12-2007 kl 00:36.
|
|
|
07-12-2007, 00:16
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,628
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av oslo78
Har jo bare små barn, og de har fått fra ingen verdens ting (får så mye av andre likevel) til ca 500 kr. I år skal vi kanskje kjøpe skipakke til Storebror, og da blir det selvsagt litt mer. Synes ikke det gjør noe, det er jo noe vi uansett måtte ha brukt penger på før eller senere.
Er forøvrig opptatt av å unngå for kravstore barn og har blant annet fremdeles ikke pakkekalender. Neste år blir det nok en kalender med lapper med opplevelser på - som skal være familieopplevelser. Alt fra å bake pepperkaker til å gå tur i skogen.
|
Vi har til sammen 4 barn fra 11 og opp til 18 år. Samt at vi har en på 1 ogen i magen   
Jeg tenker akkurat det samme som deg angående pakkekalender. Det r noe hersens tøv som lærer barna å bli både kravstore og egoistisk. ( Tenker på de som får penger, filmer, klær, dyre leker osv i kalenderen)
Jeg holdt på med pakkeklender for noen år siden da de var mindre. For det første begrenser det seg hvor mye fint og interessant man finner mellom 5 og 10 kroner som IKKE er godteri. Så det jg endte opp med var en kalender med 72 pakker ( Hadde til 3 barn) som kostet flesk! 
Året etterpå kom barna med ønsker om hva de gjerne så hva var i pakken, og da bestemte jeg meg for at nok er nok, så nå får de vanlig sjokladekalender og er FAKTISK fornøyd med det. I tillegg har de en dag hver på en kalender.  Og det var faktisk helt greit for dem, men nå er de to som deler da......
|
07-12-2007, 00:31
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,528
|
|
|
Vi kjøper for ca 500 kr til han så får han 1000-1500 kr på kontoen sin.Men han er jo bare 2,5 år da.Nevøen til gubben er 7 år og vi bruker 500-600 kr på han,blir nok mer på egne barn ja.Men jeg synes man heller skal tenke på resten av året jeg da,ikke bare jul liksom
|
07-12-2007, 01:41
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 935
|
|
|
i år ca 250,- på de minste, og 300 på de største.
|
|
|
07-12-2007, 09:28
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,863
|
|
|
Her varierer det veldig, alt etter hva jeg kjøper til dem og om jeg kommer over noen kupp. Summen har som regel ligget på rundt 500 kr, i år blir det faktisk ikke mere enn 200 på hver av dem. Kom over ett super tilbud på DVD spillere, så da blir det det de får. Mine er 12 og 13 år.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:11.
|