Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2007, 13:47   #1
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ulverum
Meldinger: 1,873
MP Rating: 0% (0)
Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.
Mat på julaften

Hva spiser dere?
Gammel 23-11-2007, 13:53   #2
Supermedlem

Milla-80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 592
Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.
Sv: Mat på julaften

Vi spiser ribbe,sosisser,medisterkaker,poteter,rosenkål,svisker,rødkål

Også drikker vi julebrus og øl og akevitt til.

Til dessert har vi enten riskrem med rødsaus eller multekrem.

Nå gleder jeg så masse til jul
Gammel 23-11-2007, 13:57   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg er ikke noen stor julematelsker.. Så jeg spiser genrelt dårligere i julen enn ellers.
Skulle gjerne ønske vi kunne ha mer grønnsaker, juletapas hadde vært glimrende.
Men både hos mine foreldre og svigers er det tradisjon med ribbe og alt attåt.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 14:00   #4
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ulverum
Meldinger: 1,873
Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mille_
Jeg er ikke noen stor julematelsker.. Så jeg spiser genrelt dårligere i julen enn ellers.
Skulle gjerne ønske vi kunne ha mer grønnsaker, juletapas hadde vært glimrende.
Men både hos mine foreldre og svigers er det tradisjon med ribbe og alt attåt.
Kan du gi meg noen tips til juletapas? Det hørtes interessant ut. Jeg vil gjerne ha tradisjonell ribbe, men samboern min vil ikke ha det, så jeg må finne på noe annet (vår første jul sammen, og første gang jeg skal lage jul hjemme).
Gammel 23-11-2007, 14:01   #5
Moderator

Diddlina sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 6,005
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.

Bor på Sunnmøre

Her spises det pinnekjøtt(dampa og steikt i ovnen...), poteter, kålrabistappe, surkål/rødkål.

Desserten spises ALLTID første juledag , da alle er stappmette etter middag og alt for masse godteri tidligere på dagen....
Egentlig har vi riskrem og rødsaus til dessert, men sidan og ikkje liker dette har vi bytta til rød gele og vaniljesaus ...
Gammel 23-11-2007, 14:13   #6
Moderator

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,339
MP Rating: 100% (1)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg spiser pinnekjøtt, samboern spiser ribbe - så vi har begge deler - med tilbehør (medisterkaker, julepølse, rødkål, kålrotstappe, poteter, ribbefett osv).

Til dessert lager jeg riskrem med jordbærsaus og hjemmelaget karamellpudding med krem.
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 14:48   #7
Seniormedlem

Sissel sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nordland
Meldinger: 2,209
MP Rating: 100% (2)
Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.

Ribbe, kokt potet, brun saus, rødkål, kokt gulrot, svisker, epler. Pølser og babygulrøtter til ungene siden det er deres favoritt.

Riskrem med rødsaus til dessert.
Gammel 23-11-2007, 18:09   #8
Seniormedlem

Lenemor sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Helgeland
Meldinger: 2,165
MP Rating: 100% (9)
Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Ribbe med tilbehør.

okt-98, nov-01 og april-07
Lenemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 18:12   #9
Supermedlem

Rebekk@ sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Jæren
Meldinger: 1,054
Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.Rebekk@ har en strålende fremtid.

Pinnekjøt, sprøa i omnen; veldig viktig
Gammel 23-11-2007, 18:14   #10
Seniormedlem

MatiR sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,945
MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.MatiR har et ubeskrivelig bra rykte.

Kveite
MatiR er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:39.