Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mai

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-09-2005, 11:05   #1
Supermedlem

Cappocino sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 748
MP Rating: 0% (0)
Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.Cappocino har en strålende fremtid.
Sportsvogn - når begynne?

Hei hei.
Snuppa vår vokser noe helt enormt i lengden og straks er baggen i vognen for liten, men hun er bare 3,5 mnd, er det for tidlig å bytte til sportsdel???
Det som er litt kjedelig er at vi har Quinny 3XL comfort 2004 modell og på den går det ikke ann å legge ryggen helt ned.
Hun "sitter" jo i vippestolen men det er kanskje dumt når hun skal sove...?

Når begynner dere med sportsdel?
Cappocino er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2005, 11:57   #2
Medlem

Krii sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oppegård
Meldinger: 334
Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.Krii er som en lysfontene.
Sv: Sportsvogn - når begynne?

Dumt at ikke ryggen på sportsvognen kan legges helt ned. Man skal ikke ha barna i sportsvogn uten at ryggen ligger helt ned før de selv klarer og sitte.
Jeg kommer til og vente med sportsdelen til hun enten har vokst ut av bagen eller at hun klarer og sitte selv. Barna blir ofte lei av og ligge helt flatt før de kan sitte selv. Så jeg tror ikke det kan gjøre noe at vi hever ryggen litt når de er våkne. Det blir jo det samme som og sitte ien vippestol vil jeg tro.

Krii og Julie (f. 14.08.02) og Frida Sofie (f. 24.05.05)

Liten? Jeg? Langtifra.
Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt. På langs og på tvers, fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje?
Krii er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2005, 12:11   #3
Seniormedlem

Skytte75 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 2,679
Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.Skytte75 har en strålende fremtid.

Vi kommer nok til begynne med sportsvogna når vi må begynne med vinterpose. Martin er nå drøyt 67cm lang og bagen begynner å bli liten selv uten at det er masse oppi den. Vi har en Emmaljunga Edge Duo og heller ikke der blir sportsvogna helt, helt flat, men det er ikke langt i fra. Vi får heller bygge litt opp under rompa slik at han blir liggende flatt hvis det er nødvendig.

Skytte75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2005, 12:22   #4
Medlem

Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 437
Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.Tilly har en strålende fremtid.

Jeg bytter neste uke, da skal vi på ferie og sportsvogndelen er mye mindre. Jeg legger soveskinnet oppi vogna og da blir det ikke så mye bøy, hun ligger bare litt skrått. Bedre med litt oppoverbakke enn for liten bag.

(Jeg startet forøvrig en tråd om dette for litt siden, fikk mange gode svar da.)
Gammel 11-09-2005, 13:17   #5
Seniormedlem

viwi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,974
viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.

Så lenge de ikke kan sitte selv er det ikke lurt å bytte til sportsvogn( altså om ryggen ikke kan tas helt ned)
Gammel 11-09-2005, 13:22   #6
Veteranmedlem

Bauche sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,558
Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg trodde at quinny 3xl comfort kunne legge ned ryggen jeg...eller, iallefall nesten...Om dere har denne, så har jeg ikke hatt noen problemer med å bruke sprortsvogndelen. De forrige 3xl, den uten roterende forhjul (ikke comfort) er jo langt fra liggende, så den har jeg ikke villet gått for ennå...det blir for stor belastning for ryggen...

Dumt det der med dreamibag'en...den er kjempeliten!....

jeg skal tviholde på bag'en så lenge som mulig, og med reka mi, så tror jeg at den holder ut de kaldeste månedene...(Lukas er bare 60 cm ennå..eller litt lenger nå da, og bag'en er 80 cm lang....)

Sist endret av Bauche; 11-09-2005 kl 13:25.
Bauche er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2005, 13:33   #7
Seniormedlem

Barents sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,515
Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.Barents har en strålende fremtid.

Jeg vil begynne med sportsvogna når bagen er for liten. Har fortsatt 10-15 cm igjen før han når i fra ende til ende. Har simo duo vogn og bagen er veldig stor. Kjøpte denne vogna akkurat pga ønske om stor bag siden vinteren kommer fort her oppe. Håper å ha den til jul iallefall.

Vi giftet oss i all hemmelighet 01.05.09 på stranda i Thailand...
Barents er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-09-2005, 13:42   #8
Supermedlem

mai_mor sin avatar

Meldinger: 1,472
mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.mai_mor er fantastisk mot andre.

skal vente så lenge som mulig, begynner vel når baggen blir for liten.
Gammel 11-09-2005, 17:01   #9
Supermedlem

Lilje79 sin avatar

Meldinger: 826
Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.Lilje79 er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bauche
Jeg trodde at quinny 3xl comfort kunne legge ned ryggen jeg...eller, iallefall nesten...
Jeg har denne, og på min kan ryggen legges helt ned... Men det er kanskje forskjell på 2004- og 2005-modellen?

Mathias er så lang nå at vi må snart legge bort bagen. Vi vil nok bruke både Quinny-vogna og sportsdelen på Simo-vogna i vinter, og vi må vel bytte over når vi begynner med pose regner jeg med... Vil nok ikke være plass til babyen hvis posen skal i bagen. Men på begge vognene kan ryggen legges helt ned, så det går vel bra.
Gammel 11-09-2005, 18:32   #10
Medlem

elinbh sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 492
elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.elinbh er som en lysfontene.

Her må vi vel også snart begynne med sportsvogn. Andreas får snart ikke plass i baggen. Når det blir kaldere og vi må bruke pose får han ikke plass. Problemet er at sportsvognen ikke kan legges helt flatt. Vurderer å kjøpe ny vogn

Elin
elinbh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:38.