Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Mars


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-08-2009, 13:37   #1
Medlem
 
månestråle 79 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Hordaland
Meldinger: 102
MP Rating: 0% (0)
månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.månestråle 79 har en strålende fremtid.
Question Fast føde...

Det har sikkert vore diskutert før, men eg er nysgjerrig på kor mange av dei små som no får fast føde? Og kva får dei?

Her begynte me så smått med graut då Tassen var 4 mnd og 1 veke, og han eeelsker det. Får det foreløpig kun 1 gong for dagen (kvelds).
Ellers har han fått fruktmos, eple og pære (kjøpt). Og i går fekk han litt banan. Har vært litt greit å ha graut som nødløsning no når eg har jobba eit par veker.. Har vært heime og amma, men viss eg har vore litt opptatt har Tassen fått graut så han kan holde ut til eg har komt meg heim. Har fått amma like mange ganger kvar dag uansett, så det har ikkje gått ut over produksjonen.
__________________
Stolt mamma til
Storebror 05
Lillebror 09




månestråle 79 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 15:34   #2
Medlem
 
Steinbukken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Målselv
Meldinger: 281
MP Rating: 0% (0)
Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.Steinbukken har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Lillegutt får 2 grøtmåltid og middag og 1 flaske melk.
__________________

Steinbukken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 15:39   #3
Medlem
 
Snuppelure sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 493
MP Rating: 0% (0)
Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.Snuppelure har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Mine får Hirsegrøt fra Holle. Den ene elsker det og den andre er heller mer skeptisk. De har også fått kokt gulerot og avokado (hver for seg) i spisestrømpe. Det var stas det!
Og vannmelon fikk de sutte på i sommer, da ble de helt gale! Pass bare på at de ikke biter av en bit...

Jeg er ikke så fan av kjøpe grøter generelt eller fruktmoser fra samme sted. Rett nok står det ikke tilsatt sukker, men det er jo mengder av fruktkonsentrat i produktene og det er jo bare sukker in disguise. Hadde veldig suksess med å lage barnemat selv sist, og kommer nok til å gjøre det samme igjen denne gangen. Et par skikkelig økter på kjøknet og en stavmikser er alt som skal til for å fylle fryseren med sunn mat.
__________________
*Snuppelure
Gutt aug.06 og tvillinger jente+gutt feb 09
Snuppelure er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 16:04   #4
Seniormedlem
 
Simba77 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,255
MP Rating: 100% (2)
Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Får nå grøt morgen og kveld.Og litt fruktmos midt på dagen.I grøten er det nå 1/3 del 6mndsgrøt og resten 4 mndr.Skal øke på så det blir reine porsjoner med 6 mndrgrøt.
__________________
november-05 februar-09
Simba77 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 16:51   #5
Supermedlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 1,177
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Lynvingen får grøt til frokost, lunch og kvelds.
Han har fått 6mndr grøt en stund, for i motsetning til de fleste andre tålte han dårlig ris og maisgrøt...
Til middag får han stort sett det vi spiser.
Jeg har kuttet ut salt i maten, salter og krydrer heller maten til oss voksne etterpå.
Når vi har mat som ikke passer for en liten babymage får han middag fra glass. Stort sett HIPP ettersom jeg prøver å boikotte Nestle. (Med varierende hell).
Kommer til å gjøre som snuppelure tenker jeg, bruke en dag eller to på kjøkkenet og lage middagsmat som passer han, og putte et lager i fryser'n.
Må bare somle meg til det først.

Til mellommåltid får han brødskive med leverpostei, fruktmos, velling e.l.
Har ikke turt å prøve banan ennå, for broren tålte det veldig dårlig.
Han er ganske hard i magen, så et par ggr i uka får han et halvt glass sviskemos også.
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 19:15   #6
tsk
Medlem
 
tsk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Asker
Meldinger: 84
MP Rating: 0% (0)
tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.tsk har en strålende fremtid.
Sv: Fast føde...

Nå er knøttings fem måneder gammel, men hun får fremdeles bare mm. Vi planlegger å hoppe over grøt- og mosstadiet og gå direkte på skikkelig fast føde om ikke lenge. Babystyrt tilvenning med andre ord. Ser at hun så smått begynner å bli klar.

Baby-led weaning - Wikipedia, the free encyclopedia

Håper det funker for oss.
__________________
Stolt pappa til født 13.03.09

Besøk gjerne bloggen min!
tsk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 20:06   #7
Seniormedlem
 
Simba77 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,255
MP Rating: 100% (2)
Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.Simba77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Dæven Annba,er du oppe i 5 måltider allerede?!
__________________
november-05 februar-09
Simba77 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 20:14   #8
Supermedlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 1,177
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...


Ikke hver dag, men de dagene vi står opp tidlig så blir det slik.
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 20:38   #9
Seniormedlem
 
Boya sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,473
MP Rating: 0% (0)
Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Her har vi starta så smått med grøt, bare smaksprøver enda.
Han får et på kvelden.
Han har fått smake på frukt mos, men det var vist IKKE godt, så det drøyer vi litt til

HS mente i dag at jeg skulle gi grøt både morgen og kveld nå siden mini spiser så ofte både på dag og natt.
__________________
Født 3 flotte skatter som jeg elsker over alt
Boya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 21:09   #10
Seniormedlem
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,800
MP Rating: 0% (0)
ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fast føde...

Sitat:
Opprinnelig postet av tsk Vis post
Nå er knøttings fem måneder gammel, men hun får fremdeles bare mm. Vi planlegger å hoppe over grøt- og mosstadiet og gå direkte på skikkelig fast føde om ikke lenge. Babystyrt tilvenning med andre ord. Ser at hun så smått begynner å bli klar.

Baby-led weaning - Wikipedia, the free encyclopedia

Håper det funker for oss.
Signerer dette, selv om snuppa mi er 5,5 måned. Jeg regner også med å drøye introduksjonen av fast føde kanskje til hun er nærmere 7 måneder. Vi får se. Jeg lot henne forøvrig så vidt slikke på en eplebit i dag, det var den første smaken på noe annet enn morsmelk. Jeg innser at det begynner å bli på tide at jeg leser meg opp på barnestyrt tilvenning, det er så vidt jeg vet en del tops omkring det.
__________________
Mamma til 4 jenter f. 2000, 2002, 2005 og 2009
ElinM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:29.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com