Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-05-2008, 19:58   #1
Seniormedlem
 
stratos73 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Ålesund
Meldinger: 1,565
MP Rating: 100% (7)
stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.
Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Hva med en egen tråd for de som ønsker å redusere sine pupper

kanskje dere som allerede har gjort det kan komme med erfaringer om både før og etter operasjon. Kanskje noen er tøffe nok til å legge ut før og etter bilder også.
__________________
Stratos73 mamma til 2 nydelige gutter (født 02 og 05)
stratos73 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 20:01   #2
Seniormedlem
 
stratos73 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Ålesund
Meldinger: 1,565
MP Rating: 100% (7)
stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Selv skal jeg til konsultasjon nå på onsdag, super spent. Er forbredt på at jeg i allefall får beskjed om å gå ned litt i vekt....
__________________
Stratos73 mamma til 2 nydelige gutter (født 02 og 05)
stratos73 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 20:16   #3
Medlem
 
dinoliten sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Sted: I mitt lune hi :)
Meldinger: 118
MP Rating: 0% (0)
dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.dinoliten er som en lysfontene.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Ja det er vel det beste å gå ned før man får nye pupper. Kjedelig å ta av etterpå. Resultater blir vel ikke så bra da. En venninne av meg forklarte hvordan det ble gjort. (hun står på venteliste)
Er det riktig at de fjerner brystvorten og syr den på igjen. Hun sa hun ville få arr fra brystvorten og ned pluss under hele brystet. Er det riktig? Det må jo bli ganske synlig at man er opr da?
__________________
Mine to søte små og .
dinoliten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 20:22   #4
Moderator
 
Diddlina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,997
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Eg har redusert mine pupper

Stor vektreduksjon etter op. er ikkje anbefalt. Dersom BMIen er høg, vil ikkje legane gjennomføre op.en heller...

Dinoliten: Etter en reduksjon får en arr rudt heile brystvorta. En strek rett ned fra brystvorta, til under brystet. En får også et langt arr under brystet. Dette arret ser ut som en bh-spile.

Stratos: Skal du på Medi3..?? Var der eg fekk utført min op.
__________________
'97, '00, Tuppeline juni '05 og Tøffeliten aug. '06.
........................... PM
Diddlina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 22:26   #5
Seniormedlem
 
stratos73 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Ålesund
Meldinger: 1,565
MP Rating: 100% (7)
stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Sitat:
Opprinnelig postet av Diddlina Vis post
Eg har redusert mine pupper

Stor vektreduksjon etter op. er ikkje anbefalt. Dersom BMIen er høg, vil ikkje legane gjennomføre op.en heller...

Dinoliten: Etter en reduksjon får en arr rudt heile brystvorta. En strek rett ned fra brystvorta, til under brystet. En får også et langt arr under brystet. Dette arret ser ut som en bh-spile.

Stratos: Skal du på Medi3..?? Var der eg fekk utført min op.
Jeg har en bmi på 28/29 pr i dag - har veldig lyst til å gå ned 10kg til men det skal vel kunne gå selv om jeg tar en operasjon?

ja jeg skal på medi 3, har hørt de skal være flinke der
__________________
Stratos73 mamma til 2 nydelige gutter (født 02 og 05)
stratos73 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 22:45   #6
VIP-Medlem
 
meowouch88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,020
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Jeg hadde til vanlig 70 d/e før barn, 70 gg mens jeg prøvde å amme og 70 e/f op dagen Jeg er 157,5 høy og 52 kg, så sier seg selv at dette var stooort for meg

Opererte meg 14 januar på Drammen Private ved kirurg Lars Haukland. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!
På konsultasjonen var han litt usikker på om han ville gjøre det på meg eller ikke grunnet alderen min, men når han forstod at jeg hadde lest mye og ønsket meg dette i mange år, i tillegg til at jeg ikke klarte å amme pga str, synes han det var greit
__________________
Alene med Thea født 09.01.06
Thea sitt fotoalbum (oppdatert 29/10) Meo`s verden (Oppdatert 22/11)
Habituell abort (1 sa + 3 ma)
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2008, 11:50   #7
Supermedlem
 
Sneglofant sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 688
MP Rating: 0% (0)
Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Jeg har begynt såvidt å tenke tanken nå.

Det er spes. etter at jeg begynte amminga at ryggen/nakken ikke tåler belastingen. Er utrolig tungt, og er konstant sliten i ryggen.
Før graviditen hadde jeg 75i, veide 62 kg, 1.72 høy og nå har jeg 80K og den er for liten. Det tyter ut på sidene og er kjempetungt. Orker rett og slett ikke mye for det er så tungt.

Så vurderer helt klart å redusere, men vil gjerne ha litt innspill. Er dette noe som jeg kan få dekket av staten. Det er vel bare å gå til fastlegen og få en henvisning og vise til ryggplager.

Ellers har jeg litt problem med å vurdere hvor lenge jeg skal amme. En ting er at det er forferdelig tungt nå som de er fulle av melk, en annen ting er at det er komplett umulig å finne bh´er som er store nok i cupen i forhold til omkretsen rundt. Jeg har nå ammet i nesten 10 uker. Tenkte at det er greit å amme til hvertfall lillegutten er 6 måneder. Etter amminga er ferdig i denne omgang kommer jeg for alvor til å vurdere en reduskjon....
__________________

Vår lille Ranglefant kom 28. feb. -08
Sneglofant er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2008, 11:57   #8
VIP-Medlem
 
meowouch88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,020
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Sneglo: Dra til legen din, fortell om alle plagene (rygg, nakke, eksem, kløe, lukt osv) så sender h*n er henvisning til et sykehus dere blir enige om. Etter det får du en konsultasjonstime, så er det kirurgen som bestemmer om det blir dekket eller ikke. Men jeg tror ikke det er noen tvil i din sak. Jeg vedder en mill på at du får det dekket Hvis ikke du får det på det første sykehuset, er det bare å sende henvisningen til et nytt sykehus Det eneste du må betale er egenandel på 420,- og for smertestillende osv.


Lykke til
__________________
Alene med Thea født 09.01.06
Thea sitt fotoalbum (oppdatert 29/10) Meo`s verden (Oppdatert 22/11)
Habituell abort (1 sa + 3 ma)
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2008, 14:05   #9
Supermedlem
 
Sneglofant sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 688
MP Rating: 0% (0)
Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.Sneglofant har mye å være stolt av.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Sitat:
Opprinnelig postet av meowouch88 Vis post
i tillegg til at jeg ikke klarte å amme pga str, synes han det var greit
Kan jeg spørre hvorfor det var vanskelig å amme pga. størrelsen. Sliter selv med det problemet. Mye pga. tette melkeganger og at jeg er helt avhengig av ammepute. Synes det er et slit å komme seg ut da. Må vite at jeg har tilgang til masse puter eller dra med meg en stor ammepute dit jeg skal.

Hvordan var det etter operasjonen? Tok det lang tid før sårene var helbredet? Vondt og hvor lenge var det vondt?

Jeg tenker jeg tar en tur til legen etter at jeg har sluttet å amme for å få en vurdering

Er lei av å tippe forover Samt ikke finne klær som passer.
__________________

Vår lille Ranglefant kom 28. feb. -08
Sneglofant er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2008, 14:11   #10
VIP-Medlem
 
meowouch88 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,020
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Puppetråd for de som skal redusere puppene :-)

Jeg vet ikke, men sykehuset sa at pga lange melkeganger (som man ofte har i store pupper) klumpet det seg på veien ut, så stakkars Thea fikk jo ikke mat...
De to-tre første døgnene var verst. Sov dårlig. Regn med hjelp til barna i minst en uke Men etter det gikk det seg til veldig! Hadde et barn som var stort nok til at jeg kunne forklare henne at jeg ikke kunne bære henne på 6 uker, og det gikk strålende Arrene har grodd fint, mne jeg reagerte på teipen, så de horisontale arrene er litt rødere fortsatt, men det er det verdt altså Straks 4 mnd siden op.

Ja, selvfølgelig var det noe vondt. Men det var så verdt det!
__________________
Alene med Thea født 09.01.06
Thea sitt fotoalbum (oppdatert 29/10) Meo`s verden (Oppdatert 22/11)
Habituell abort (1 sa + 3 ma)
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:54.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com