Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-01-2009, 00:45   #11
Seniormedlem
 
IMAK sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,480
MP Rating: 0% (0)
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Denne oppskriften fant jeg nå, det er den han amerikaneren lager - de minner om Martha Stewarts - men hun har ikke surmelk i ..

Men dere MÅ prøve med bacon til - det er skikkelig snadder!!!

25g smør
3dl kulturmelk
2 egg
5dl hvetemel
1 ts natron
½ ts bakepulver
50g sukker
1ts salt
Pisk smeltet smør, eggene og kulturmelken sammen. Hell melkeblandingen
I det tørre.
Dette blir en ganske tykk røre.
__________________
Klem fra IMAK
IMAK er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-01-2009, 02:12   #12
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,453
MP Rating: 0% (0)
SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Så mange flotte oppskrifter! Tusen takk alle sammen! Men skal de stekes på lav varme altså? Dette tenkte jeg ikke på men det må da være ganske viktig for de er jo så tjukke og da blir de ikke gjennomstekte ellers?
__________________
Novembermamma med to novemberbarn
02.11.2005
19.11.2007
SweetNovember er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-01-2009, 12:14   #13
Seniormedlem
 
IMAK sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,480
MP Rating: 0% (0)
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Min plate som går til 12, setter jeg på like under 6 (aner ikke hvor mange grader det er). Når de er tørre og har "bobler" oppå, så snur du den, og så kikker du under innimellom for å se når den er ferdig på 2. siden.
__________________
Klem fra IMAK
IMAK er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 00:04   #14
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 2,453
MP Rating: 0% (0)
SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.SweetNovember har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Sitat:
Opprinnelig postet av IMAK Vis post
Denne oppskriften fant jeg nå, det er den han amerikaneren lager - de minner om Martha Stewarts - men hun har ikke surmelk i ..

Men dere MÅ prøve med bacon til - det er skikkelig snadder!!!

25g smør
3dl kulturmelk
2 egg
5dl hvetemel
1 ts natron
½ ts bakepulver
50g sukker
1ts salt
Pisk smeltet smør, eggene og kulturmelken sammen. Hell melkeblandingen
I det tørre.
Dette blir en ganske tykk røre.
[/quote]

Ja da har jeg prøvd denne oppskriften i dag! Pannekakene ble veldig gode, MEN: IMAK, er du sikker på at du ikke glemte noe? For det var veeeldig lite væske, det ble så tykt at jeg egentlig ikke kunne kalle dette for røre, heller deig, skeia stod nesten oppreist i den. Gjorde alt ifølge oppskriften, så her kan det ikke være noe feil. Jeg justerte altså litt med 2 dl helmelk Kunne kanskje bruke litt mindre, men uansett, pannekakene ble så utrolig gode, og med bacon og maple syrup var det helt vannvittig godt Husker ikke hvor mange jeg spiste, og til og med mannen som påstod han ikke likte maple syrup stappet i seg flere porsjoner Tusen takk for oppskriften! Har lyst til å prøve de andre som jeg fikk her i denne tråden for å sammenligne, men denne anbefaler jeg absolutt til de som også har lyst på amerikanske pannekaker.
__________________
Novembermamma med to novemberbarn
02.11.2005
19.11.2007
SweetNovember er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 00:25   #15
Seniormedlem
 
IMAK sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,480
MP Rating: 0% (0)
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Så kjekt!!

Det stemmer at denne oppskriften blir en ganske tykk røre!

Den oppskriften jeg har litt lenger oppe er også god, men har ikke tykk røre
__________________
Klem fra IMAK
IMAK er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 00:27   #16
Seniormedlem
 
IMAK sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,480
MP Rating: 0% (0)
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Jeg justerte altså litt med 2 dl helmelk [/quote]

Prøv uten å justere neste gang
Røren blir skrekkelig tykk, men de er helt snadder
__________________
Klem fra IMAK
IMAK er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 10:13   #17
Supermedlem
 
smurfine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 622
MP Rating: 0% (0)
smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Amerikanske pannekaker lages ofte her i hus.
Jeg lager dem på størrelse med lapper, syns de blir best da
__________________



Lillebror desember 2008
smurfine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-01-2009, 09:25   #18
Supermedlem
 
sommerbaby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 896
MP Rating: 0% (0)
sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.sommerbaby har en strålende fremtid.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Sitat:
Opprinnelig postet av IMAK Vis post
Denne oppskriften fant jeg nå, det er den han amerikaneren lager - de minner om Martha Stewarts - men hun har ikke surmelk i ..

Men dere MÅ prøve med bacon til - det er skikkelig snadder!!!

25g smør
3dl kulturmelk
2 egg
5dl hvetemel
1 ts natron
½ ts bakepulver
50g sukker
1ts salt
Pisk smeltet smør, eggene og kulturmelken sammen. Hell melkeblandingen
I det tørre.
Dette blir en ganske tykk røre.
Hvor mange holder denne oppskriften til?
__________________
Stolt mamma til 2 gutter
sommerbaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2009, 00:08   #19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1
MP Rating: 0% (0)
nova er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Sitat:
25g smør
3dl kulturmelk
2 egg
5dl hvetemel
1 ts natron
½ ts bakepulver
50g sukker
1ts salt
Pisk smeltet smør, eggene og kulturmelken sammen. Hell melkeblandingen
I det tørre.
Dette blir en ganske tykk røre.
Røren ble akkurat passe tykk ved å følge denne til punkt og prikke Men man må jo bruke mixer så klart
nova er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2009, 00:23   #20
Seniormedlem
 
sjura83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,555
MP Rating: 0% (0)
sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amerikanske pannekaker - oppskrift?

Man må vel ikke ha en liten stekepanne for å lage disse??? Kjenner at dette må jeg lage til helgekos
__________________
sjura83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:16.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com