Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter

Svar

LinkBack (6) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-05-2008, 22:51   #751
Seniormedlem

Bonnie sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,664
MP Rating: 0% (0)
Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Må bare få si at jeg har laget denne oreo-kaka etter å ha kikket på oppskriften x-antall ganger.
Den ble vanvittig god, og populær både hos store og små!!

Storebror født 19. desember 2002
Lillesøster født 26. juni 2006

Bonnie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2008, 13:11   #752
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,110
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har jeg ikke lest hele denne tråden her.. ble litt for mye. Men er helt klart en kake som må prøves ut..

Men.. nå i helgen, så var vi i bryllup og bruden sa at det var en oreo kakte til bryllupskake.. men den hadde is i seg.. Så er det noen som har en oppskrift på oreo is kake?? (Den var bare himmelsk god!!)
Gammel 27-05-2008, 14:44   #753
Seniormedlem

nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,702
MP Rating: 100% (1)
nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mex Vis post
Nå har jeg ikke lest hele denne tråden her.. ble litt for mye. Men er helt klart en kake som må prøves ut..

Men.. nå i helgen, så var vi i bryllup og bruden sa at det var en oreo kakte til bryllupskake.. men den hadde is i seg.. Så er det noen som har en oppskrift på oreo is kake?? (Den var bare himmelsk god!!)
du kan bare legge kaka i frysa, dermed får man iskake
- nesten enda bedre!!
nynne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 10:20   #754
Supermedlem

Gulltopp sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 625
Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.Gulltopp har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mex Vis post
Så er det noen som har en oppskrift på oreo is kake?? (Den var bare himmelsk god!!)
Veronika81 har. Men den er ikke like god som denne kaken altså.
Gammel 01-07-2008, 20:42   #755
Cic
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 797
Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.Cic er fantastisk mot andre.

Et lite tips - som gjorde kaka enda bedre, synes jeg - er å ha ostemasse i kremen på toppingen også. Rørte sammen kremost og melis, og blandet det i kremen som skal på toppen.

Kaka ble bare så mye bedre!!

Cic, mamma'n til Elias, f. 20.06.2005
og Selma, f. 19.09.2007

Cic er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2008, 20:37   #756
Seniormedlem

nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,702
nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Cic Vis post
Kaka ble bare så mye bedre!!
det tror jeg på - for ostekremen er jo det beste
nynne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2008, 22:47   #757
Æresmedlem - Moderator

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Midgard
Meldinger: 16,686
Blogginnlegg: 3
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har jeg akkurat satt kaken i kjøleskapet Skal servere den i morgen.

Må prøve ostemassetrikset på toppen neste gang tror jeg
Gammel 17-07-2008, 13:30   #758
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,356
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Oreo kake til eldsten sin bursdag i fjor, og jeg tror jammen det lir Oreo kake til b.dagen hans i år også For maken til suksess
Gammel 22-07-2008, 23:23   #759
Supermedlem

mymlen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,223
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har jeg laget (og spist opp) kaka

Og fått spørsmål om å lage en tre etasjes oreo-kake til et bryllup om en måned

Men går det an å få bunnen mykere? Ser ikke helt for meg hvordan man skal få forsynt seg i de to øverste etasjene hvis bunnen er hard, så kaken flyr rundt på stativet.. (selv om det kunne blitt interessant, og burde bli filmet.. )
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2008, 15:03   #760
Seniormedlem

Lotte26 sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På dansegulvet
Meldinger: 1,884
Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.Lotte26 har en strålende fremtid.

Etter å ha dumpet borti denne tråden flere ganger i det siste, fikk jeg endelig somla meg på butikken for å kjøpe det jeg mangla for å lage denne kaken Tror jeg fryser den ned, for det er så kjekt å finne en iskake hvis det stikker innom. Prøver med Ballerina-kjeks jeg da, så kan jeg be mine dansevenner på Ballerinakake

Utrolig spent nå....den står i kjøleskapet og venter på ostefyll.
Lotte26 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
oreo, oreokake

LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
oriokake Denne diskusjonen Refback 17-10-2008 18:13
Oppskrift på oreo dream? - Kvinneguiden Forum Denne diskusjonen Refback 16-10-2008 18:02
Livets lyse side: Som en nydelig drøm - Oreo kake Denne diskusjonen Refback 15-10-2008 16:41
Silje's blogg: Oreo kake! Denne diskusjonen Refback 13-10-2008 16:58
Oreo kake?? - SnartMamma - Møteplassen Denne diskusjonen Refback 12-10-2008 12:54
- Denne diskusjonen Refback 11-10-2008 15:00

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:10.