Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon


Vis resultat: Hvilke bivirkninger fikk du?
Ingen. 4 8.51%
Ingen utover de "forventede" småblødningene det første halve året etter innsettingen. 7 14.89%
Sporblødninger utover det det første halve året etter innsettingen. 14 29.79%
Økt menstruasjonsblødning. 3 6.38%
Mindre menstruasjonsblødning. 17 36.17%
Økt sexlyst. 1 2.13%
Mindre sexlyst. 19 40.43%
Hodepine/migrene. 4 8.51%
Kvalme. 4 8.51%
Depresjon. 9 19.15%
Irritabilitet. 14 29.79%
Uren hud. 11 23.40%
Økt hårvekst. 6 12.77%
Magesmerter. 9 19.15%
Vektøkning. 9 19.15%
Mindre melk i brystene (for ammende). 0 0%
Andre (spesifiser gjerne i tråden). 7 14.89%
Flervalgs spørreundersøkelse Velgere: 47. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-03-2007, 15:09   #1
Geo
Seniormedlem
 
Geo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,731
MP Rating: 0% (0)
Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Legger ut en spørris, siden det i venninnegjengen er så ymse symptomer og vi lurer veldig på hva som er vanlig og hva man kan forvente.

Ang. meg selv så hadde jeg endel småblødninger de første tre-fire månedene før dette stagnerte. Etterhvert så har jeg reagert på økt hårvekst, irritabilitet (eller kan det være stress tro?), uren hud og diffuse magesmerter.

Hva er deres erfaring?

__________________
Geo og gutta fra Calcutta
September -97
September -01
Januar -06

tørDUlavære?

www.ammehjelpen.no

So ro, minstemann....
Geo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2007, 15:12   #2
Medlem
 
sala sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 117
MP Rating: 0% (0)
sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.sala er fantastisk mot andre.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Jeg måtte ta den ut etter bare 1 mnd for den forsvant langt oppi livmoren
På den mnd merket jeg ikke noe, og jeg lovpriste den. Der kunne jeg se hvor feil jeg kunne ta hehe...
Har hørt mye om den både positivt og negativt, hadde det ikke vært for den fadesen som skjedde med den hadde jeg sikkert hatt den enda..
__________________
Tre gulljenter 01,03 og 05
sala er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2007, 15:27   #3
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hvilke bivirkninger av Levonova (hormonspiral) har du opplevd?

Ingen

Satte inn Levonova for andre gang i haust.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2007, 15:35   #4
Supermedlem
 
Månestråle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Innlandet
Meldinger: 1,104
MP Rating: 0% (0)
Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.Månestråle har en strålende fremtid.
Sv: Hvilke bivirkninger av Levonova (hormonspiral) har du opplevd?

Jeg blødde MYE i begynnelsen (i perioder måtte jeg bruke nattbind hele tida), etter ca. tre måneder var det slutt på blødningene , men etter nye tre måneder var det på'n igjen . Etter en måneds blødning fikk jeg tatt ut spiralen igjen...

Etter at jeg tok den ut har jeg fått tilbake sex-lysten , ellers har jeg ikke merket noen store forandringer (bortsett fra blødningene som er borte igjen, naturligvis)
__________________
Storebror født februar 2004

Lillebror født april 2006
Månestråle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2007, 15:47   #5
Æresmedlem
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 10,212
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Jeg slet mye med blødninger hele måneden gjennom. 3 uker blødninger, 1 uke uten, så flere nye uker med blødninger og noen dager uten, og sånn fortsatte det i et helt år. Da fikk jeg nok og fjernet hele spiralen.
__________________
Hilsen emin, Storesøster (20.11.01)
og Lillebror (11.07.07) og bærebarn

sitter bakovervendt i Britax Secura og Britax TWE + april-10
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2007, 17:25   #6
Veteranmedlem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,779
MP Rating: 0% (0)
Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Bumper litt på denne jeg.
__________________
Mamma til Elias 25.10.07, og Benedikte 26.01.06
Marit K er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2007, 17:28   #7
VIP-Medlem
 
Sannemor sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 8,052
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Uren hud...
__________________
Sannemor og gutta
03, 04, 07, 08 & 08
Sannemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2007, 17:33   #8
Gus
Veteranmedlem
 
Gus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 3,439
MP Rating: 0% (0)
Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

hadde den i 2 år og syns da at det var en flott prevansjonsmetode... men...

uren hud, mensen kom v måned og varte i over 1 uke. irritert (ble bare verre og verre, forsto det ikke helt før på slutten) hårvekst,
__________________
Gus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2007, 09:24   #9
Geo
Seniormedlem
 
Geo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,731
MP Rating: 0% (0)
Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

*puff*
__________________
Geo og gutta fra Calcutta
September -97
September -01
Januar -06

tørDUlavære?

www.ammehjelpen.no

So ro, minstemann....
Geo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-03-2007, 15:07   #10
Seniormedlem
 
sessan&prinsessan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,680
MP Rating: 0% (0)
sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Jag fick satt in just den efter rekomendation fra gyn lege på Ahus, pga att jag blödde konstant & massa efter födseln & 10 mån till insettelse.

Så jag kom ju till himmel riket efter 3 veckor & bara lite mens varje dag Sakta har det avtagit & nu efter 4 månader så har jag mer som mens 1 gång i månaden & som varar i 1 vecka ca.

MEN....... Jag har haft ont fra dag 1 !!!!!!! & nu har det blitt så illa i det sista att det gör ont att lyfta prinsessan

Snacket med legen idag & blir henvist ul på ahus för jag skulle inte ha det sån !!!

SÅÅÅÅÅÅ lusten da Vart är den???????
Vill ju ha lust när man först bruker prevansjon liksom
__________________
Sessan&Prinsessan`s blogg

Vogndilla
Forum för speciellt intresserade

sessan&prinsessan er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:23.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com