Sitat:
Opprinnelig postet av Phoeebee
Det var jo ikke snakk om å være venninne med kona, men at kona visste om det seksuelle forholdet. Og forholdet mellom mannen og elskerinnen hadde jo vært på ca samme måte som andre knullekompiser. Så lenge begge vet at det bare er sex, så er det vel ikke noe i veien ved det?
Sex og kjærlighet trenger ikke nødvendigvis være knyttet mot hverandre. Ikke for alle.
|
Egentlig så er jeg enig med deg,
men da må forutsetningene være annerledes enn i dette tilfellet.
Det finnes par som lever i åpne forhold, altså der begge er enige om at det er greit å ha sex med en tredjepart. De kan da ha det slik at de faktisk sier fra til sin partner, eller spør, om det er iorden før de går til sengs med tredjeparten. For noen er dette en piff i forholdet som gjør det enda sterkere. (Er ikke meg jeg refererer til,men noen jeg kjenner)
Forskjellen på ett slikt forhold og det kona til HI her foreslår, er at det åpne forholdet er godt, stabilt og etablert mellom partene der de er sikre og trygge på sine egne følelser og følelsene til den andre, der de ikke har noen underliggende problemer forholdet dem to imellom.
HI og kona har faktiske problemer som de prøver å jobbe med for å få forholdet på rett kjøl igjen. En slik midlertidig løsning med en tredjepart vil dermed rokke forholdet enda mere, selv om det er kona som har gitt mannen klarsignal.