Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2008, 17:02   #11
Supermedlem

Surferosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 995
MP Rating: 0% (0)
Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.Surferosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere med melkeallergi-barn

Supre tips! Har en allergiker her også.
Gammel 12-11-2008, 17:27   #12
Supermedlem

Sommerfugl25 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: skien
Meldinger: 1,349
Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.

jeg så nå nettopp på butikken at de har go og mager salami,det har ikke jeg sett før kan inneholde spor av melk da...det gjelder alle disse produktene....men de går fint her.
Ellers har møllerens en sjokoladekake pose uten melk...og muffinsene har jeg lagdt de er gode de

Sommerfugl25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2008, 17:42   #13
Supermedlem

Zanick sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: I nord
Meldinger: 1,221
Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Zanick Vis post
Men bruker å kjøpe Findus Kanelbullar, de er kjempegod!
De er forresten dypfryst(og ferdigstekt), og når de tiner så kan de spises, eller varmes litt i mikro eller stekovn!
Gammel 12-11-2008, 17:46   #14
Supermedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,238
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Glemte å si at det er digg med eplejuice i vaffel- og pannekakerøre
Gammel 12-11-2008, 21:51   #15
Supermedlem

LynxLynx sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 884
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.

http://193.90.90.233/attachments/319...matallergi.pdf

her står det en del kostholdsråd. Lykke til, det er tøft men gjennomførbart

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2008, 23:22   #16
Supermedlem

Malagi sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 563
Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.

Tusen takk for alle gode tips!

Jeg sendte også en mail til Toro og fikk en oversikt tilbake over produktene deres, hvor de hadde krysset ut for om de inneholde melk, egg, og diverse annet

Men det var dette med ingredienser da og benevnelser - mener så bestemt at jeg leste om et par ting som betydde at det var melk i produktet, men som for meg var totalt ukjente Tror det var noen på forumet her også, som kom og sa "husk at ***** også betyr at det er melk i produktet". Men finner det ikke igjen...

Ingen som vet?
Gammel 13-11-2008, 08:48   #17
Supermedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,238
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Malagi Vis post
Tusen takk for alle gode tips!

Jeg sendte også en mail til Toro og fikk en oversikt tilbake over produktene deres, hvor de hadde krysset ut for om de inneholde melk, egg, og diverse annet

Men det var dette med ingredienser da og benevnelser - mener så bestemt at jeg leste om et par ting som betydde at det var melk i produktet, men som for meg var totalt ukjente Tror det var noen på forumet her også, som kom og sa "husk at ***** også betyr at det er melk i produktet". Men finner det ikke igjen...

Ingen som vet?
Myse?
Gammel 13-11-2008, 17:47   #18
Supermedlem

Zanick sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: I nord
Meldinger: 1,221
Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.Zanick er fantastisk mot andre.

Startkultur?
Gammel 13-11-2008, 18:25   #19
Supermedlem

Malagi sin avatar

Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.

Næh...da tenker jeg jo melk - hva søtten var det da Sikker på at eg leste de i noen av papirene mine også, men finner det ikke igjen. Begynner snart å lure på om jeg har drømt
Gammel 13-11-2008, 18:37   #20
Supermedlem

Malagi sin avatar

Fant innlegget til slutt: "kasein, laktose, melkesukker/protein"
Kasein var det jeg aldri hadde hørt om før

Men søkte litt på kasein, og da fant jeg vettø :

Sitat:

Følgende ord betyr at matvaren inneholder melkeproteiner:
  • Caseine / kasein
  • Kaseinat
  • Natrium kaseinat
  • Kalsium kaseinat
  • Kalium kaseinat
  • Melkeprotein
  • Melkepulver
  • Melkestoffer
  • Melketørrstoff
  • Yoghurtpulver
  • Whey
  • Valle
  • Valleprotein
  • Vasle
  • Wiley
  • Myse
  • Mysepulver
  • Myseprotein
  • Curd
  • Kjernemelkpulver
  • Ostepulver
  • Skummetmelkpulver
Følgende ord betyr at det kan være spor av melkeproteiner, og dermed problematisk for de mest følsomme/intolerante personene for kasein:
  • Molkosan
  • Lactose / laktose (dette er sukkerarten i melk)
  • Lactalbumin
  • Animalsk fett
  • Raffinert fett (avhengig av opprinnelse)
Så da er det bare å begynne å pugge
Forresten, vegetabilsk fett, kan vel også inneholde melk.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:04.