Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Sykdom, plager og skader

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-08-2008, 20:00   #91
Supermedlem

Blenda sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,366
MP Rating: 0% (0)
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.
Sv: Molusker! hvordan får man dem vekk?

vil bare berette at nå er moluskene så og si borte! har dyttet på medical om kvelden med en q-tips, smurt ellers med aderma som vanlig...

endelig!!!
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 19:07   #92
Supermedlem

gla'mamma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 727
gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.

Jeg kom plutselig over denne tråden i går. Storesøster har hatt endel molusker under den ene armen og litt rundt i ca 7 måneder. Den siste måneden har det tatt helt av. Nedover magen og armen og bakover på ryggen.

Så i dag har jeg gått til innkjøp av medical. Jeg fikk den på helsekost. Ser det har vært spørsmål om det tidligere i tråden.
Hun som jobbet der sa at det plutselig hadde blitt mye mer etterspørsel etter denne kremen og at "alle" skulle ha den til molusker.

Synes ikke det var lett å bare smøre bare på moluskene, spesielt fordi storesøster gjerne vil smøre selv. Gjør det noe om det blir litt utover?

Skal si i fra hvordan det går.
gla'mamma er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 19:23   #93
Veteranmedlem

Pelleline sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: 9170
Meldinger: 3,904
MP Rating: 100% (1)
Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.

Blenda: Superbra!! Sååå deilig at det går rette veien

gla'mamma: Takk for info om at den finnes på helsekost. Hvilken kjede var det? Har ikke gjort noe her at det har vært litt overalt. Vi har bokstavelig talt klæsja godt på Med superresultat!

Nå er jeg overbevist om at det er borte for godt Venter jo egentlig bare på at minstemann skal få, men da skal det smøres med en gang.

Pelleline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 19:59   #94
Supermedlem

Blenda sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,366
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.

min erfaring er at huden rundt moluskene også blir veldig tørr dersom man får på medical der! derfor dyttet jeg medical på med Q-tips, da gikk det mye bedre!
(Men mini er plaget med atpoisk eksem, så det kan vere grunnen til at han vart så tørr og fikk noe mer eksem dersom kremmen kom på "frisk hud")

og ja, jeg er overlykkelig over at moluskene er borte! han også
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 20:00   #95
Veteranmedlem

C@mill@ sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,628
C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke lest hele tråden.

Propellen hadde Mollusker i ca 1,5-2 år. Plutselig her i våres var de borte uten at vi gjorde noe.
Gammel 14-08-2008, 20:08   #96
Supermedlem

gla'mamma sin avatar

gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.gla'mamma har en strålende fremtid.

Høres helt utrolig ut å bli kvitt den &%#"€% dritten!

Storesøster har klagd på at det har klødd, men hun sa ingenting da vi smørte på i dag. Så hun syntes tydeligvis ikke at det svei.

Jeg er ikke helt sikker på kjeden. Sjekket posen, men den var helt hvit. Tror det var sunkost.

Hvis lillesøster får dette skal jeg prøve å stoppe det med en gang, ikke vente til det har sprett seg til halv ungen !
gla'mamma er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2008, 20:11   #97
Supermedlem

gla'mamma sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Blenda Vis post
min erfaring er at huden rundt moluskene også blir veldig tørr dersom man får på medical der! derfor dyttet jeg medical på med Q-tips, da gikk det mye bedre!
(Men mini er plaget med atpoisk eksem, så det kan vere grunnen til at han vart så tørr og fikk noe mer eksem dersom kremmen kom på "frisk hud")

og ja, jeg er overlykkelig over at moluskene er borte! han også
Skjønner godt at du er lykkelig over det.

Skal prøve med q-tips, det var lurt
Gammel 14-08-2008, 21:06   #98
Veteranmedlem

C@mill@ sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,628
C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.

Propellen kunn eikke fordra det og i forrige sommer da han var 2,5 år sleit vi med å få på han t skjorte. HAn ville ikke for da så han klumpene som han sa. Vi har ikke fokusert negativt på det, men han kunne ikke fordra det.
Gammel 15-08-2008, 00:16   #99
Veteranmedlem

Pelleline sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: 9170
Meldinger: 3,904
MP Rating: 100% (1)
Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.Pelleline har et ubeskrivelig bra rykte.

Martin er også lett atopiker og den tørre lufta på Svalbard gjør ikke saken bedre. Men han ble faktisk ikke tørr av Medical-kremen, så det er sikkert individuelt, som det meste annet

Sitat:
Opprinnelig postet av C@mill@
Plutselig her i våres var de borte uten at vi gjorde noe.
De vil forsvinne! Det er "kun" et virus, og de blir borte. Noen får bare et par mollusker, mens andre får tildekket større eller mindre deler av kroppen. Noen har det i en måned eller to mens andre er så uheldig å slite med det i både to og tre år En kjedelig sak, så jeg var glad vi fant noe som hjalp!

Pelleline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 07:36   #100
Supermedlem

gla'mamma sin avatar

Måtte bare snike meg inn her mellom to møter.

Har smurt siden torsdag (!!!!!) og det er kjempe forskjell.

De som var små har blitt nesten borte, de mellomstore har blitt som de små var og de som var store ser helt inntørkede ut.

Er dette virkelig mulig?? På så kort tid??
Hadde lyst til å ikke smøre på hele området for å se forskjell, men gjorde ikke det.

Helt merkelig! Skal holde dere oppdatert videre.

Enn så lenge, jeg sier: "prøv Medical"!!!!!
Svar

Stikkord
mollusker, molusker

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:28.